Web Analytics Made Easy - Statcounter

تاریخ ثبت نام و انتخاب رشته جهت شرکت در مرحله پذیرش دانشجو براساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) برای نیمسال دوم تحصیلی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی اعلام شد.

به گزارش ایسنا، براساس مصوبات بیست و هفتمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مقرر شد برای ظرفیت‌های خالی مانده رشته‌محل‌هایی که در مرحله پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ (رشته‌های بدون آزمون) تکمیل نشده‌اند، پذیرش براساس سوابق تحصیلی(معدل کتبی دیپلم) برای نوبت بهمن ماه صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب، ثبت‌نام و انتخاب رشته برای ظرفیت‌های خالی مانده رشته‌محل‌هایی که در مرحله پذیرش با سوابق تحصیلی سراسری سال ۱۴۰۰ تکمیل نشده است به صورت اینترنتی از روز یکشنبه ۱۴ آذر آغاز می شود و متقاضیان فوق تا روز شنبه ۲۰ آذر ماه ۱۴۰۰ می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته پذیرش دوره مذکور، همزمان با شروع ثبت نام از روز یکشنبه ۱۴ آذر از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی http://sanjesh.org/ قابل دسترس خواهد بود.

همچنین براساس مصوبات بیست و هفتمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مقرر شد برای ظرفیت های خالی مانده رشته‌محل‌هایی که در آزمون دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سال ۱۴۰۰ ظرفیت آنها تکمیل نشده است، پذیرش براساس سوابق تحصیلی (معدل کل دیپلم) برای نوبت بهمن ماه صورت گیرد.

بنابراین ثبت‌نام و انتخاب رشته برای این گروه نیز به صورت اینترنتی از روز پنجشنبه ۱۸ آذر شروع می شود و روز چهارشنبه ۲۴ آذر پایان می‌یابد و اطلاعات تکمیلی به همراه جداول رشته‌های تحصیلی دانشکده‌ها و موسسات آموزش عالی همزمان با شروع ثبت‌نام از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قابل دسترس خواهد بود.

بر این اساس، ظرفیت‌های خالی مانده رشته‌محل‌هایی که در آزمون کاردانی به کارشناسی نا پیوسته سال ۱۴۰۰ ظرفیت آنها تکمیل نشده است نیز پذیرش براساس سوابق تحصیلی (معدل کاردانی) برای نوبت بهمن ماه صورت گیرد.

متقاضیان از ۱۶ تا ۲۲ آذر می توانند برای پذیرش در این رشته ها ثبت نام کنند و اطلاعیه تکمیلی به همراه جداول رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی همزمان با شروع ثبت‌نام از روز سه شنبه ۱۶ آذر از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش منتشر خواهد شد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ثبت نام و انتخاب رشته براساس سوابق تحصیلی سازمان سنجش آموزش عالی تکمیل نشده سال ۱۴۰۰ رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۶۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ، سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش فارس گفت: بر اساس ماده ۵۰ آیین‌نامه مدارس و در ماده ۸۸ آیین‌نامه آموزشی، ثبت‌نام مجدد دانش‌آموز در همان پایه که قبول شده در موارد استثنا مانعی ندارد و تکرار پایه در دوره دوم متوسطه متناظر با رشته تحصیلی و تنها در مدارس غیر دولتی امکان‌پذیر است.
علیرضا شجاعی‌پور افزود: افزود: اگر دانش‌آموزی متقاضی تکرار پایه بود، باید شرط قبولی در همان پایه را دارا باشد.
وی افزود: هر چند دانش‌آموزان متقاضی تغییر رشته می‌تواند هم در خردادماه و هم در شهریورماه در آزمون تغییر رشته مشارکت کند، اما توصیه ما به شرکت دانش‌آموز در امتحانات خردادماه است.
سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش فارس گفت: در خردادماه هم دانش‌آموزان می‌توانند تغییر رشته بدهند، اما مدیران باید مشخصات دانش‌آموز متقاضی را در سامانه سیدا ثبت کنند.
به گفته او: دانش‌آموز متقاضی تغییر رشته در پایه‌های دهم و یازدهم باید تا دوهفته قبل از امتحانات خرداد و یا شهریورماه، درخواست تغییر رشته خود را به مدرسه ارائه دهند.
سرپرست معاونت آموزش اداره‌کل آموزش و پرورش فارس افزود: دانش‌آموزانی که از پایه یازدهم به دوازده تغییر رشته دهند، در صورتی که دروسی باقی بماند می‌تواند در امتحانات شهریور شرکت کنند، اما نمراتشان در سوابق تحصیلی موثر نخواهد بود.

دیگر خبرها

  • آغاز ماراتن پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون آموزگاری از امروز
  • پذیرش بدون آزمون در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد + فیلم
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
  • برگزاری مرحله دوم آزمون سنجش شایستگی های حرفه ای هنرجویان در شاخه تحصیلی فنی و حرفه‌ای