Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر رضا آذریان روز سه شنبه در مراسم وبیناری افتتاح همزمان ۳۰ پایگاه خدمات تخصصی مشاوره در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور با بیان این که فضای کتابخانه می‌تواند بهترین مکان برای ارائه مشاوره باشد افزود: بر این اساس درصدد شدیم از طریق تعامل با کتابخانه‌ها و ایجاد پایگاه‌های مشاوره در این اماکن، خدمات خود را به‌صورت رایگان برای فراهم کردن سلامت روح و روان مردم  ارائه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:سابقه ارائه خدمات مشاوره آستان قدس رضوی به سال‌ ۷۸ و  افتتاح مرکز مشاوره مهر باز می گردد و بخش دیگری از ارائه خدمات مشاوره در اداره پاسخگویی سوالات حرم مطهر رضوی در سال ۸۳ آغاز شد. همچنین کلینیک‌های متعددی در سطح شهر مشهد برای ارائه خدمات مشاوره‌ای و روان‌درمانی زیر نظر آستان قدس رضوی فعالیت می‌کنند.

مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی گفت: مطالعه یکی از موثرترین روش‌ها در کاهش استرس است و طبق تحقیقات با ۶ دقیقه مطالعه ۶۸ درصد استرس کاهش می‌یابد از این رو نگاه ما به کتاب در این حیطه به عنوان یکی از راه‌های مؤثر در تأمین سلامت روان فرد است.

رییس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی هم با بیان این که کتابخانه‌ها علاوه بر محیط علمی، کارکردهای فرهنگی و اجتماعی در عرصه‌های مختلف نیز دارند گفت: فضای کتابخانه‌ها می‌تواند برای گروه‌های مختلف ایجاد ارتباط کند.
عبدالحمید طالبی افزود: کتابخانه‌ها می‌توانند نقش خود را در تعاملات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در بین گروه‌های مختلف جامعه به خوبی ایفا کنند و برپایی پایگاه‌های خدمات تخصصی مشاوره در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور رویدادی در تحقق این نقش و رسالت عظیم است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: امروز کتابخانه‌های عمومی، پایگاه‌های اجتماعی برای همه اقشار جامعه محسوب می‌شوند و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به‌ طور جدی به سمت ارائه خدمات مورد نیاز مردم از جمله مشاوره در موضوعات مختلف خانوادگی، اجتماعی و ازدواج و دیگر موارد حرکت می‌کند تا مراجعان به کتابخانه علاوه بر مطالعه کتاب بتوانند با اعتماد به مشاوران امین مشکلات خود را طرح و رفع کنند.

حجت‌الاسلام‌ علی‌اکبر سبزیان افزود: بهره‌گیری از خادمیاران رضوی متخصص در عرصه مشاوره در این پایگاه‌ها اقدام بسیار خوبی است چراکه این افراد می‌توانند به دلیل انتساب به بارگاه حضرت رضا(ع) اعتماد مراجعان را در حل مشکلاتشان جلب کنند.

هزار و ۲۰۰ مشاور خادمیار در پایگاه‌های مشاوره مرکز مشاوره آستان قدس رضوی خدمات مشاوره تحصیلی، روابط اجتماعی و خانوادگی را  به علاقه‌مندان ارائه می‌ کنند.
آستان قدس رضوی ۵۷ کتابخانه وابسته در کشور دارد که از این تعداد ۲۲ کتابخانه در شهرستان مشهد است.

برچسب‌ها مشهد مشاوره آستان قدس رضوی کتاب شهر مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد مشاوره آستان قدس رضوی مشهد مشاوره آستان قدس رضوی کتاب شهر مشهد مشاوره آستان قدس رضوی کتابخانه های عمومی خدمات مشاوره ارائه خدمات کتابخانه ها پایگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۷۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود

 ناخدا دوم علی خزائی، فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش، با اشاره به اقدامات این پایگاه در کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان، گفت: در پی بارندگی در جنوب شرق کشور و خسارات وارد شده به شهرستان دشتیاری و روستا‌های اطراف، نیروی دریایی ارتش، برابر اوامر سلسله مراتب فرماندهی و با هدف کمک به مردم سیل‌زده در این مناطق به امدادرسانی و تامین نیاز‌های اساسی مردم پرداخت.

فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش ادامه داد: پایگاه نیروی دریایی پسابندر با تمام توان و تجهیزات خود و با همکاری دیگر نهاد‌ها و سازمان ها، نسبت به تهیه کالا‌های اساسی مورد نیاز اقدام کرد و امروز در دومین مرحله، این کالا‌ها در بین مردم شهرستان دشتیاری و روستا‌های اطراف تقسیم شد.

ناخدا دوم خزائی، همچنین از استمرار آمادگی نیروی دریایی ارتش برای امداد به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان خبر داد و خاطرنشان کرد: تا زمانی که مشکل سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان رفع نشود کارکنان نیروی دریایی راهبردی ارتش آماده خدمت‌رسانی به این عزیزان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کلینیک مشاوره حرم مطهر رضوی پناهگاه دوم زائران است/خدمت عاشقانه خادمیاران مشاور در حریم رضوی
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار
  • اعزام ۱۴ هزار خوزستانی زائر اولی به مشهد در دولت سیزدهم
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد