Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین گیلان،«احمد آقایی» در پاسخ به این پرسش که دادگستری گیلان چه مهلت زمانی را برای پرداخت مطالبات کارگران شد شفارود تعیین کرده است اظهار داشت: سد شفارود یکی از منابع مهم آبی در غرب استان است و فاز مطالعاتی این پروژه از قبل انقلاب یعنی سال ۵۲ آغاز شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با بیان اینکه مطالعات ساخت پروژه سد شفارود تا سال ۵۶ به پایان رسید عنوان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مراحل ساخت این پروژه پیگیری شد و مسائل و موضوعات زیست محیطی آن در سال ۸۵ به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقایی گشایش اسنادی، استفاده اعطای تسهیلات بین‌المللی و مشارکت چین در پروژه ساخت سد شفارود را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: از سال ۹۳ تاکنون فرآیند اجرای بدنه سد شفارود آغاز شد و تا امروز فرآیند آن ۴۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه کارگران سد شفارود چند ماهی است که با مشکل مواجه هستند اضافه کرد: دستگاه قضایی بر اساس قانون و رسالت خود و با توجه به اولویت‌های ریاست کل دادگستری گیلان در حوزه رفع دغدغه و نگرانی مردم و کارگران زحمتکش به این امر ورود کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان ابراز داشت: حسب دستور رئیس کل دادگستری گیلان در ارتباط با پروژه سد شفارود و مشکلات کارگران آن جلسه‌ای با متولیان ذیربط، مدیرعامل شرکت آب نیرو به عنوان کارفرما، و شرکت ژیان به عنوان پیمانکار و برخی از مدیران استان شکل گرفت.

آقایی با بیان اینکه کارگران سد شفارود حدود سه ماه است که حقوق نگرفته‌اند یادآور شد: در آن جلسه جهت پیشگیری از ادامه مشکلات، ریاست کل دادگستری گیلان دستور داد تا ظرف یک هفته پیمانکار یعنی شرکت ژیان باید مطالبات و معوقات بیمه کارگران سد شفارود که حدود ۱۸ میلیارد شده است را پرداخت کند.

وی رضایتمندی کارگران سد شفارود را موضوعی که برای ریاست کل دادگستری گیلان اهمیت بسیار زیادی دارد اعلام کرد و افزود: متولیان مکلف شدند که مطالبات و طلب‌های کارگران سد شفارود را پرداخت کنند از طرفی به منظور جلوگیری از آسیب به بیت‌المال نیز باید روند ساخت سد شفارود را هر چه سریع‌تر آغاز کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان اظهار داشت: در بحث ساخت پروژه سد شفارود و بروز مشکلات برای کارگران این پروژه، اگر کسی قصور و ترک فعلی هم داشته چه کارفرما، چه پیمانکار و کلا هر مقامی که باشد در راستای قانون با آنان برخورد خواهد شد زیرا اینگونه اعمال بسترساز اعتصابات کارگری است.

آقایی در پاسخ به این پرسش که برای جلوگیری از تکرار مشکلات در پروژه سد شفارود دستگاه قضایی چطور برخورد می‌کند خاطرنشان کرد: قانون فصل‌الخطاب همه ما است بنابراین کلیه عوامل دخیل در پروژه سد شفارود باید در راستای قانون عمل و کار را آغاز کنند و در غیر اینصورت اقدامشان ترک فعل محسوب می‌شود و دستگاه قضایی با هیچ کسی مماشات و تعارف ندارد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: دادگستری گیلان سد شفارود احمد آقایی کارگران سد شفارود کل دادگستری گیلان پروژه سد شفارود دستگاه قضایی سد شفارود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۸۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه

رییس دادگستری زرند گفت:مشکل شهرستان وجود زندان در مرکز شهر است که مشکلاتی را برای شهروندان و به ویژه مجاورین زندان به وجود آورده است.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، در راستای اجرای سند تحول و تعالی دستگاه قضایی و به جهت رسیدگی به امور مددجویان و بررسی وضعیت زندان، رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، به همراه جمعی از قضات از زندان شهرستان بازدید و به درخواست ۲۰۹ نفر از زندانیان رسیدگی کردند.

در حاشیه این بازدید رئیس دادگستری شهرستان زرند گفت: با عنایت به برنامه ریزی صورت گرفته و با توجه به ضرورت پایش پرونده زندانیان و سرکشی دوره‌ای از زندان ها، مشکلات زندانیان توسط قضات چهره به چهره بررسی و دستور تسریع رسیدگی به موضوعات مرتبط با مددجویان صادر شده است.

ابوالفضل فرحبخش با اشاره به استمرار بازدید‌های ماهیانه از زندان تصریح کرد: در برنامه بازدید از زندان علاوه بر رسیدگی به پرونده قضایی زندانیان، وضعیت زندان‌ها از نظر رفاهی، بهداشتی بند‌های موجود و وضعیت غذایی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رئیس حوزه قضایی زرند گفت: مهمترین مشکل شهرستان وجود زندان در مرکز شهر است که مشکلاتی را برای شهروندان و به ویژه مجاورین زندان به وجود آورده است و که در این خصوص با توجه به در نظر گرفتن زمین برای احداث زندان جدید و قول مساعد رییس سازمان زندان‌های کشور برای تخصیص بودجه امیدواریم به زودی امکان ساخت و انتقال زندان به خارج از شهر فراهم گردد.

دیگر خبرها

  • کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان
  •  نشست مشترک مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد
  • نشست مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان
  • کشف ۴۴۱۱ سلاح گرم در استان کرمان
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با ۱۵۰ کار فرمای متخلف
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد