Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@20:24:34 GMT

اعدام زن و شوهر یاسوجی که قاتل سریالی بودند

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۵۸۸۷۹

اعدام زن و شوهر یاسوجی که قاتل سریالی بودند

امروز سه‌شنبه ٢ آذرماه زن و شوهر محکوم شده به قصاص در زندان مرکزی یاسوج به دار مجازات آویخته شدند.

به گزارش ایمنا، سیدعلی ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با تشریح ابعاد پرونده بیان نمود :۲۷ آذرماه سال ١٣٩٧، فرد جوانی که از ناحیه گلو مجروح بود به مأمورین نیروی انتظامی مراجعه نموده و فرد جوانی را که حین فرار بود به عنوان ضارب معرفی کرد، با راهنمایی فرد مجروح، مأموران به تعقیب فرد ضارب پرداخته و به فاصله کمی موفق به دستگیری آن فرد با هویت معلوم می‌شوند و متعاقب آن معلوم می‌گردد که همسر نامبرده همدست وی بوده که این فرد نیز به همراه همسرش دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در انجام تحقیقات اولیه توسط بازپرس و پلیس آگاهی این زوج جوان به ارتکاب ۲ فقره قتل اعتراف نمودند و با توجه به شکایت اولیا دم دو مقتول، پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک ارسال و پس از برگزاری جلسات رسیدگی، قضات دادگاه حکم مبنی بر محکومیت هر دو متهم به اتهام شرکت در قتل عمدی هر دو زن و شوهر را صادر نموده‌اند که متعاقباً با اعلام فرجام خواهی متهمین و تأیید این حکم در دیوان عالی کشور و در نهایت با تقاضای اولیا دم این زوج در زندان مرکزی یاسوج به دار مجازات آویخته شدند.

دادستان استان افزود: قابل ذکر است که هرچند یکی از متهمان ادعاهایی در خصوص ارتباط نامتعارف بین همسر خود با دو مقتول را در جریان رسیدگی مطرح نمود و حتی مدعی بود انگیزه وی از ارتکاب دو قتل و شروع به قتل صرفاً به جهت احراز همین رابطه بوده، لیکن علیرغم رسیدگی به این ادعا، هیچ دلیلی مبنی بر صحت این ادعا در تحقیقات قضائی کشف تحصیل نشد و این ادعا اثبات نگردید.

اعدام زن و شوهر قاتل در یاسوج

مدعی‌العموم ضمن آسیب‌شناسی چنین جرایمی اظهار کرد: در این پرونده مشاهده گردید که این زن و شوهر به فاصله ۵ روز ۲ فقره قتل انجام داده بودند و حین ارتکاب جرم سوم و یا قتل سوم، مضروب از دست آنها فرار کرده که با تحقیقات قضائی مشخص گردید این زوج با برنامه‌ریزی منظم، مقتولان خود را با ضربات چاقو و سنگ به قتل رسانده که در ادامه نیز با بازجویی فنی از آنان و با راهنمایی که در مسیر تحقیقات داشتند، اجساد دو مقتول کشف گردید.

این مقام قضائی افزود: معضلاتی چون فقر مادی و فرهنگی و عدم تقید به امورات مذهبی و ایجاد برخی روندهای اشتباه در سوق دادن این زوج به این مسیر تباهی نقش داشته‌اند.

ملک حسینی گفت: سازمان‌های متولی و نهادهای پژوهشی باید با واکاوی این پرونده در خصوص علل حقیقی وقوع چنین پدیده شوم مجرمانه‌ای فعالیت تحقیقی نمایند و راهکار پیشگیری ارائه نمایند. دادسرای مرکز استان در همین راستا با همکاری صدا و سیمای استان مستندی از زوایای این پرونده تهیه نموده که بزودی منتشر خواهد شد.

منبع: رکنا

کد خبر 537460

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کهکیلویه و بویر احمد قاتلان سریالی قتل های سریالی زندان یاسوج شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق زن و شوهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۸۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از رسیدگی این سازمان به بیش از ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار پرونده در سال ۱۴۰۲ خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، عباس مسجدی آرانی؛ رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در جلسه امروز (دوشنبه 10 اردیبهشت) شورای عالی قوه قضاییه به ارائه آماری از میزان و نوع پرونده‌های رسیدگی شده در مراکز پزشکی قانونی طی سال گذشته پرداخت و گفت: طی سال 1402 در 450 مرکز پزشکی قانونی سطح کشور، بیش از 2 میلیون و 150 هزار پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت که از این تعداد، 87 درصد مربوط به معاینات بالینی، حدود 7 درصد در زمینه خدمات آزمایشگاهی، نزدیک به 3.5 درصد مربوط به معاینات اجساد و حدود 1.5 درصد در حوزه کمیسیون‌های تخصصی بوده است.

تمام آنچه باید درباره "پزشکی قانونی"، "کالبدگشایی"، "گواهی فوت" و "جواز دفن" بدانید

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تخمین بازه زمانی پروسه طلاق در نبود شوهر با مشاوره حقوقی
  • «بازی باطل معاندین» با حکم توماج صالحی؛ هیاهو بر سر هیچ
  • رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته
  • رابطه عاشقانه در خیابان گاندی به خون کشیده شد/ قاتل اعتراف کرد
  • درخواست اعدام برای عاملان تعرض به پسر نوجوان
  • دستگیری قاتل مسلح در کمتر از ۲۴ ساعت در کاشمر
  • حاشیه های حکم اعدام برای توماج صالحی / مصاحبه با وکیل
  • حاشیه های حکم اعدام برای توماج صالحی
  • سلاخی مرد جوان در چاقوکشی زن و شوهری | زن اردبیلی شوهر سابقش را کشت
  • جنایت کارگر قهوه خانه بعد از اخراج!