Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در گفت وگوی تلفنی با معاون نخست وزیر تایلند، با تبریک روز ملی این کشور و یادآوری سابقه ۴۰۰ ساله روابط میان دو کشور، از وی برای سفر به تهران دعوت کرده است.

به گزارش برنا از وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و دان پرامودوینای معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه تایلند روز سه‌شنبه در یک گفت‌ وگوی تلفنی در خصوص موضوعات مختلف از جمله مسائل دوجانبه سیاسی و اقتصادی و مذاکرات وین به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیرعبداللهیان با بیان این‌که دو کشور توانسته‌اند از وضعیت بحرانی کرونا عبور کنند، اشاره کرد که اکنون سفر هیأت‌های سیاسی و تجاری و همچنین گردشگران به دو کشور می‌تواند از سر گرفته شود.

وزیر امور خارجه ایران همچنین بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری کمسیون مشترک اقتصادی و کمیسیون تجاری دو کشور تأکید کرد.

امیرعبداللهیان یادآور شد که در دولت جدید جمهوری اسلامی ایران سیاست خارجی با نگاه به آسیا دنبال می‌شود و در این میان تایلند از جایگاهی ویژه برخوردار است.

وزیر خارجه تایلند نیز در این تماس برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی و گسترش روابط تجاری با ایران از جمله در زمینه های فولاد، برنج و انرژی اعلام آمادگی کرد.

وزیر خارجه تایلند ضمن تاکید بر عزم بانکوک برای ارتقاء همه جانبه روابط از وزیر امورخارجه برای سفر به تایلند دعوت کرده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزیر امور خارجه وزیر امور خارجه سیاسی و اقتصادی ایران جمهوری اسلامی ایران دولت جمهوری اسلامی سیاست خارجی آسیا تایلند برنج انرژی حسین امیرعبداللهیان ایران و تایلند وزیر امور خارجه دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۹۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌و‌گوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر امور خارجه قطر

وزیر امور خارجه کشورمان و شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل‌ ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در یک تماس تلفنی در خصوص آخرین تحولات منطقه گفت‌و‌گو کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل‌ ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در یک تماس تلفنی در خصوص آخرین تحولات منطقه گفت‌و‌گو و تبادل نظر کردند.

طرفین در این تماس آخرین وضعیت تحولات فلسطین و تلاش‌ها و تحرکات دیپلماتیک جاری برای توقف فوری تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غزه و نسل‌کشی مردم بی‌دفاع فلسطین و راه‌های تسریع در ارسال کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به غزه را مورد بررسی قرار دادند.

قطع روابط کلمبیا و رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزهبازدید بلینکن از یک گذرگاه کلیدی در غزهتمجید جهاد اسلامی از خیزش گسترده دانشجویی در حمایت از غزه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: ایران همه خدمه کشتی توقیف‌شده استونی را آزاد کرد
  • امیرعبداللهیان: ایران همه خدمه کشتی توقیف‌شده را با نگاه انسانی آزاد کرد
  • امیرعبداللهیان: همه خدمه کشتیِ توقیف‌شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات مجروح شده سوری
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تسریع فرآیند انتخاب رئیس‌جمهور لبنان
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • امیرعبداللهیان: عملیات وعده صادق موجب همبستگی ایرانیان داخل و خارج شد
  • گفت‌و‌گوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر امور خارجه قطر