Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، بادام زمینی به ویژه منبع خوبی از چربی های مفید، پروتئین و فیبر است. آنها همچنین حاوی مقدار زیادی پتاسیم، فسفر، منیزیم و ویتامین B هستند.

بادام زمینی با وجود کالری زیاد، سرشار از مواد مغذی است و کربوهیدرات کمی دارد.

طبق گزارش وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) ، 100 گرم بادام زمینی خام حاوی 567 کالری و مواد مغذی در واحد گرم (گرم) ، میلی گرم (میلی گرم) یا میکروگرم (میکروگرم) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصرف بادام زمینی سه مزیت اصلی برای سلامتی بهمراه دارد:

حمایت از سلامت قلب
حفظ وزن سالم
کنترل قند خون
بخشهای زیر در مورد این مزایا و پشتیبانی علم درباره آنها بحث می کنند.

1. خواص بادام زمینی برای سلامت قلب

بادام زمینی حاوی اکثر چربی های چند غیر اشباع، چربی های تک غیر اشباع و چربی های غیراشباع سالم است. این نسبت چربی باعث می شود بادام زمینی برای قلب بهتر از منابع چربی با مقدار بیشتری چربی اشباع شده باشد.

یک مطالعه سال 2014 نشان داد که مصرف 46 گرم بادام زمینی یا کره بادام زمینی در هر روز ممکن است سلامت قلب در افراد دیابتی را بهبود بخشد.

2 . خواص بادام زمینی برای لاغری و حفظ وزن سالم

از آنجا که بادام زمینی سرشار از چربی های مفید، پروتئین و فیبر است، یک میان وعده راضی کننده را برای فرد تهیه می کند. مصرف مقدار متوسط ​​آنها ممکن است به فرد برای حفظ وزن سالم کمک کند.

تحقیقات مشخص کرد خانم هایی که آجیل، از جمله بادام زمینی دو بار در هفته مصرف می کنند، نسبت به افرادی که به ندرت آجیل می خورند خطر کمی برای افزایش وزن و چاقی در طول 8 سال دارند. یک مطالعه گسترده نشان داد که مصرف بادام زمینی و سایر مغزها ممکن است خطر چاقی فرد را در طول 5 سال کاهش دهند.

3 . خواص بادام زمینی برای دیابت و کنترل سطح قند خون

بادام زمینی یک ماده غذای عالی برای افراد دیابتی یا جلوگیری از خطر ابتلا به دیابت است. بادام زمینی شاخص گلیسمی (GI) پایینی دارد، به این معنی که جهش بزرگی در سطح قند خون ایجاد نمی کند.

متخصصان تغذیه، غذاهایی با شاخص گلیسمی 55 یا پایین را به عنوان غذاهای با شاخص گلیسمی کم می دانند و غذاهایی که شاخص گلیسمی بیش از 70 دارند از غذاهای با شاخص گلیسمی بالا هستند. شاخص گلیسمی بادام زمینی 23 است، و آن را به یک غذای با شاخص گلیسمی کم تبدیل می کند. در این مطلب در مورد مقیاس شاخص گلیسمی بیشتر بدانید.

بادام زمینی به کنترل سطح قند خون کمک می کند زیرا کربوهیدرات نسبتاً کمی دارد اما پروتئین، چربی و فیبر زیادی دارد. فیبر روند هضم را کند، می کند ، و اجازه می دهد انرژی به طور مداوم آزاد شود، و تجزیه پروتئین بیشتر از کربوهیدرات های ساده طول می کشد. تحقیقات نشان می دهد که مصرف کره بادام زمینی یا بادام زمینی ممکن است به خانم های مبتلا به چاقی و دیابت نوع 2 بیشتر در کنترل سطح قند خون کمک کند.

منبع: سلام دنیا

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: بادام زمینی سلامت قلب قند خون بادام زمینی شاخص گلیسمی سطح قند خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۹۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص شگفت‌انگیز پوست موز

همه ما از خاصیت میوه‌ها و سبزیجات برای جسم و جان آگاه هستیم. اما آیا می‌دانستید پوست میوه‌ها و سبزیجات حتی از گوشت آن‌ها سالم ترند. پوست موز نیز دارای خاصیت بسیار برای سلامت بدن و پوست است.

به گزارش همشهری آنلاین؛ به گفته متخصصان، پوست موز بسیار مغذی و سرشار از فواید است. در این مطلب به برخی از فواید پوست موز نگاهی انداخته‌ایم.

خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد: مشخص شده که پوست موز سرشار از پلی فنول‌ها، کاروتنوئید‌ها و سایر آنتی اکسیدان‌ها است که از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد سرطان زا محافظت می‌کند. مصرف بیشتر پوست موز می‌تواند سطح آنتی اکسیدان را افزایش داده و احتمال ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

افسردگی را کاهش می‌دهد: ویتامین B ۶ و محتوای بالای تریپتوفان موز می‌تواند به بهبود برخی از علائم افسردگی و سایر اختلالات خلقی کمک کند.

کلسترول را کاهش می‌دهد: پوست موز دارای فیبر‌های محلول و نامحلول است که باعث کاهش کلسترول و جلوگیری از چسبیدن کلسترول به دیواره رگ‌ها می‌شود. این خاصیت پوست موز به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی کمک می‌کند.

برای چشمان خوب است: پوست موز برای چشم مفید است و احتمال ابتلا به آب مروارید را کاهش می‌دهد. گفته می‌شود قرار دادن آن روی چشم به کاهش پف کردگی کمک می‌کند. همچنین، لایه برداری با موز به روشن شدن حلقه‌های تیره زیر چشم و کاهش ظاهر خطوط ریز کمک می‌کند.

یبوست را برطرف می‌کند: موز سرشار از فیبر است و به حرکات منظم روده کمک می‌کند. فیبر به رشد باکتری‌های خوب در روده کمک کرده که باعث تقویت هضم می‌شود و روده را سالم نگه می‌دارد.

دندان‌ها را درخشان می‌کند: به گفته متخصصان، مالیدن پوست موز به دندان‌ها یک دقیقه در روز به مدت یک هفته می‌تواند به درخشندگی دندان کمک کند. موز سرشار از پتاسیم و منیزیم است و در صورت تماس با دندان مواد معدنی آن جذب مینا شده و دندان‌ها را سفید می‌کند.

جوش‌ها را درمان می‌کند: اگر از جوش‌های روی صورت‌تان خسته شده‌اید و این جوش‌ها شما را اذیت می‌کنند، به سادگی شروع به مالیدن پوست موز روی صورت خود کنید و در عرض یک هفته تفاوت را مشاهده کنید. پوست موزبه کاهش التهاب در پوست کمک می‌کنند و همچنین سرشار از فنولیک است که مملو مواد ضد میکروبی برای درمان جوش و آکنه است.

درد را کاهش می‌دهد: بر اساس نتایج مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۱ انجام شد، پوست موز سرشار از ترکیبات فعال زیستی مانند کاروتنوئید‌ها و پلی فنول‌ها است. پوست موز همچنین سرشار از خواص ضد التهابی است و به کاهش درد بدن کمک می‌کند.

از پوست در برابر اشعه فرا بنفش محافظت می‌کند: پوست موز سرشار از ترکیبات زیست فعال مانند فنولیک‌ها، فلاونوئیدها، تانن‌ها، کاروتنوئید‌ها و آلکالوئید‌ها است که به جلوگیری از رادیکال‌های آزاد و همچنین محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش کمک می‌کند.

دیگر خبرها

  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • فواید و مضرات روغن حیوانی
  • ۵ ماده غذایی که می توانند اثری مشابه داروهای لاغری داشته باشند
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • سیب زمینی جوانه زده قابل مصرف است؟
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • «تهدید بی خاصیت»
  • عوارض مصرف بیش از اندازه برنج سفید