Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در اعتراض به اقدامات اخیر واشنگتن علیه مسکو گفت: در اوایل ماه جاری بمب افکن‌های آمریکایی در ۲۰ کیلومتری مرز‌های روسیه در حال تمرین برای حمله هسته‌ای به کشورمان مشاهده شده اند.

مقامات مسکو این اقدام آمریکا را به شدت محکوم کردند و خواهان پاسخگویی واشنگتن در مورد علل این تمرین‌ها شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزات دفاع آمریکا، اما در واکنش به این سخنان مقامات روسی گفت در آن زمان در حال انجام یک سری مانور‌های نظامی با رعایت پروتکل‌های بین المللی بوده است.

 وزیر دفاع روسیه اعلام کرد: مسکو در مورد افزایش فعالیت بمب افکن‌های هسته‌ای آمریکا در نزدیکی مرزهایش بار‌ها به واشنگتن هشدار داده است.

وی ادامه داد: تنها در ماه جاری حدود ۳۰ پرواز در نزدیکی روسیه انجام شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۵ برابر شده است.

شویگو تاکید کرد: در مانور نظامی اخیر آمریکا در نزدیکی مرز‌های روسیه ۱۰ بمب افکن راهبردی آمریکا شلیک سلاح‌های هسته‌ای به روسیه را از جهت‌های غربی و شرقی تمرین کردند.

این روز‌ها تنش بین واشنگتن و مسکو به ویژه درباره موضوع اوکراین و خط لوله انتقال گاز به اروپا به شدت بالا گرفته است. آمریکا می‌گویند شواهدی در دست دارد که نشان می‌دهد مسکو در آینده‌ای نه چندان دور به اوکراین حمله نظامی خواهد کرد.

مقامات روسی، اما هر بار این ادعا‌های آمریکا را رد می‌کنند و می‌گویند در صورت عدم دخالت آشکار واشنگتن تمامی اختلافات سیاسی میان مسکو و کیف با مذاکره قابل حل است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بمب افکنهای آمریکایی حمله هسته ای مقامات روسیه بمب افکن هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۰۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد

این لایحه هیچ مخالفی نداشت و همه سناتور‌های حاضر در جلسه به آن رای موافق دادند.مجلس نمایندگان آمریکا پیشتر در ماه دسامبر این لایحه را تصویب کرده بود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارشی اعلام کرد که نیروگاه‌های برق هسته‌ای ایالات متحده در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۲ درصد از اورانیوم مورد نیاز خود را از روسیه وارد کردند.

جان باروسو سناتور جمهوریخواه از ایالت وایومینگ در بیانیه‌ای اعلام کرد: وایومینگ اورانیوم کافی برای جایگزین کردن اورانیوم روسیه را دارد و آماده‌ایم که از آن استفاده کنیم.

وی افزود: لایحه دوحزبی ما کمک می‌کند که بودجه ماشین جنگی روسیه را کم کرده، تولید اورانیوم آمریکا را احیا کرده و سرمایه‌گذاری در چرخه عرضه سوخت هسته‌ای آمریکا را افزایش دهیم.

یک مقام ارشد آمریکایی با تاکید بر افزایش تولید داخلی سوخت هسته‌ای ایالات متحده، از مصرف‌کنندگان خارجی نیز خواست که وابستگی خود به روسیه در حوزه انرژی هسته‌ای را کاهش دهند.

«کاترین هاف» دستیار وزیر انرژی آمریکا در حوزه هسته‌ای ماه مارس در مصاحبه با رویترز گفت که کشور‌های شرکت‌کننده در اجلاس هسته‌ای بروکسل تلاش کردند تا سرمایه‌گذاری در زمینه تولید سوخت هسته‌ای را افزایش دهند.

وی افزود که آمریکا، ژاپن، فرانسه، کانادا و انگلیس متعهد شده‌اند ۴.۲ میلیارد دلار در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند که سهم آمریکا ۲.۷ میلیارد دلار است که «گامی تاریخی» به شمار می‌آید.

شرکت هسته‌ای روس‌اتم می‌گوید که ۱۷ درصد از سوخت هسته‌ای دنیا را تامین می‌کند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • مسکو: پهپاد اوکراین بر فراز «بلگورود» منهدم شد
  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • نمایشگاه غنایم جنگ اوکراین در مسکو/تسلیحات ۱۲کشور مقهورارتش روسیه
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها