Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@13:50:02 GMT

زاون قوکاسیان، احیاگر سینمای اصفهان

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۶۱۴۷۴

زاون قوکاسیان، احیاگر سینمای اصفهان

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  «زاون قوکاسیان» مستند ساز، منتقد و مدرس ایرانی ارمنی تباری بود که سینمای ایران به خصوص سینمای اصفهان مدیون تلاش‌های او در راه ترویج فرهنگ و هنر است. با آغاز به کار دوباره خانه فیلم حوزه هنری پس از دوران فعالیت قوکاسیان، این مراسم روز سه‌شنبه_دوم آذرماه_ به مناسبت هفته نکوداشت اصفهان و با یادی از این استاد بزرگ و معرفی آثار وی در سالن سوره حوزه هنری استان اصفهان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ابتدای این مراسم، سرپرست حوزه هنری اصفهان اظهار کرد: سال‌ها پیش پدرم و استاد قوکاسیان با هم، هم محله‌ای و دوست بودند. پدرم از آن موقع تعریف می‌کردد که زاون قوکاسیان از همان موقع عشق فیلم بوده است.

احمد نوری بااشاره به آغاز فعالیت فیلم‌خانه حوزه هنری اصفهان، ادامه داد: جلسه اول، پیش مقدمه‌ی شروع دوره جدید فعالیت فیلم‌خانه است و ما در واحد هنر‌های تصویری برنامه ریزی کرده ایم که هر روز متناسب با فضای فیلم برنامه‌ای داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: روز‌های شنبه نمایش فیلم کودک را شروع کردیم که بعد از شروع مدارس و کرونا عقب ماند و انشاالله دوباره ازسر گرفته خواهد شد، همچنین روز‌های یک‌شنبه فیلم کوتاه، دوشنبه‌ها مستند، سه شنبه‌ها فیلم‌خانه و چهارشنبه‌ها انیمشین را پخش خواهیم کرد.

رئیس حوزه هنری استان بابیان اینکه افزود: پخش انیمیشن از تابستان شروع شده است و هفته انیمشن در اصفهان نیز هفته خوب و مفیدی بود و هنرمندان این رشته نیز از برنامه‌ها استقبال کردند.

وی از تمام هنرمندان برای شرکت در برنامه‌های حوزه هنری استان دعوت کرده و گفت: امیدوارم بتوانیم در فضای تولید، فعالیت حرفه ای‌تری داشته باشیم.


از قوکاسیان، فراوان آموختم...

همچنینخدمت جناب قوکاسیان باشم و چیز‌های فراوانی از ایشان یاد گرفتم و شاید حتی روزی برسد این خاطرات را به نگارش خاطر در بیاورم.

میثم بکتاشیان بابیان اینکه بیش‌ترین فعالیت ایشان در اواخر عمر خود با نهاد‌های فرهنگی در تالار هنر اصفهان بود، افزود: برای اولین بار در دبیرخانه جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان بنا بود از فیلمسازان اصفهان دعوت شود و آن‌ها به تولید فیلم بپردازند که دوره اول پانصد میلیون تومان هزینه برای این کار گذاشته شد و این دبیرخانه در تالار هنر شکل گرفت. بخشی از جلسات این دبیرخانه در ماه رمضان برگزار شد و قوکاسیان با وجود تفاوت عقیدتی با ما هیچ‌گاه حاضر نمی‌شد تا زمان افطار به احترام جمع غذایی بخورد.


موزه‌ای برای نمایش اثار زاون

مدیر پیشین تالار هنر اصفهان با اشاره به تقدیر از زاون قوکاسیان در هشتمین دوره جشنوره سینما حقیقت، تصریح کرد: در این دوره از جشنواره سینماحقیقت که در تهران برگزار شد، بزرگداشت سینماگران مستند اصفهان در کشور رقم خورد و در این رویداد از سینماگران فیلم‌های مستند از جمله استاد قوکاسیان تقدیر به عمل آمد. این اتفاق منجر به این شد که برای اولین بار جشنواره فیلم مستند را در اصفهان برگزار کنیم که برگزاری، بستن بولتن خبری و ویژه نامه این جشنواره نیز به عهده زاون قوکاسیان بود.

بکتاشیان اضافه کرد که قرار است موزه‌ای ساخته شده و آثار استاد قوکاسیان در آن نمایش داده شود.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زاون قوکاسیان حوزه هنری زاون قوکاسیان حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۱۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری گنجینه‌های تاریخی گیلان توسط حوزه هنری

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی صبح سه شنبه در بازدید از بخش‌های مختلف حوزه هنری گیلان اظهار کرد: کارهای ارزشمندی در حوزه جمع آوری آثار و مفاخر گیلان توسط حوزه هنری انجام شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه مستندات تاریخی و فرهنگی خوبی در حوزه هنری این استان جمع آوری شده است، گفت: گردآوری مستندات تاریخی، ادبی و فرهنگی گیلان برای انتقال به نسل آینده بسیار اهمیت دارد.

عباسی با تاکید بر ضرورت توجه به روایت‌های تاریخی و ادبی گیلان بیان کرد: از کارهای فرهنگی و ماندگار حوزه هنری گیلان حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه منابع و آثار تاریخی و ادبی گیلان به عنوان پیوست فرهنگی به مهمانان ویژه اهدا شود، افزود: منابع و کتب تاریخی و ادبی گیلان در کنار صنایع دستی سوغات داده شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه این استان ظرفیت‌های خوبی در عرصه‌های مختلف تاریخی و فرهنگی دارد، گفت: تبیین داشته‌های تاریخی پر رمز و راز گیلان در دستور کار قرار گیرد.

عباسی با بیان اینکه حوزه هنری گنجینه‌های تاریخی گیلان را جمع آوری کرده است، اضافه کرد: جمع آوری و انتقال مفاهیم و سرگذشت تاریخی گیلان بسیار ضرورت دارد.

کد خبر 6099202

دیگر خبرها

  • آمارسازی فروش به نفع سینمای مستند نیست/ نشانی غلط ندهیم
  • رویداد‌های باغ هنر در حوزه هنری کودک و نوجوان
  • بازدید استاندار گیلان از حوزه هنری انقلاب اسلامی استان
  • جمع آوری گنجینه‌های تاریخی گیلان توسط حوزه هنری
  • حضور مرکز گسترش با ۲۲ کتاب در نمایشگاه کتاب تهران
  • اعلام اسامی راه‌یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه انجمن سینمای جوان
  • اعلام اسامی راه‌یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران
  • اعلام اسامی راه یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه
  • رئیس سازمان سینمایی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • خزاعی: تشکیل شورا فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد