Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، در چند روز گذشته سرمربیان تیم‌های ملی کشتی فرنگی و آزاد اقدام به انتشار طرح چرخه‌ی انتخابی خود برای حضور نمایندگان کشورمان در رقابت‌های قهرمانی آسیا، قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی در سال ۲۰۲۰ کرده‌اند که این موضوع باعث انتقاد برخی از اهالی کشتی از مسیر انتخابی فرنگی کاران برای رسیدن به دوبنده تیم ملی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا فدراسیون کشتی در یادداشتی نوشت: فارغ از کشتی، برای رسیدن به اهداف عالیه در هر کاری نیاز به برنامه‌ریزی و اجرای دقیق آن می‌باشد که کشتی نیز مستثنی از این قاعده نیست. بی‌شک کشتی پس از فروکش کردن شیوع ویروس کرونا، برای حضور در مسابقات پیش رو نیاز به یک برنامه‌ریزی مدون و هدفمند دارد و در راستای آن فدراسیون کشتی، از سرمربیان تیم‌های ملی کشتی فرنگی و آزاد برنامه فنی تا پایان مسابقات آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو چین را خواسته است.

بر این اساس هر یک از سرمربیان تیم‌های ملی بر اساس تجربیات و نیاز‌های تخصصی کشتی آزاد و فرنگی و شرایط حال حاضر کشتی ایران طرح چرخه‌ی انتخابی خود را تدوین کرده و پس از تأیید فدراسیون کشتی برای اجرا به‌صورت رسمی اعلام‌شده است.

یکی از نقد‌هایی که به طرح چرخه‌ی انتخابی تیم ملی شده است، جا ماندن برخی از مدعیان پوشیدن دوبنده تیم ملی و دست‌باز کادر فنی در پایان چرخه‌ی انتخابی برای انتخاب ملی پوشان است.

لازم است این موضوع را در نظر داشته باشیم که سرمربیان تیم‌های ملی کشتی و به‌تبع آن فدراسیون کشتی بیشتر از هرکسی دغدغه موفقیت کشتی گیران و تیم‌های خود در رقابت‌های پیش رو را دارد و به همین جهت است که با اجرای چرخه‌ی انتخابی تیم ملی به دنبال مشخص شدن شایسته‌ترین فرد برای پوشیدن دوبنده تیم ملی است.

علاقه‌مندان به کشتی کشور خود خوب می‌دانند که سال‌ها بود که رقابت‌های قهرمانی کشور از سکه افتاده بود و کشتی گیران مطرح و مدعی به هر نحوی در این رقابت‌ها حضوری پررنگ نداشتند، اما باتدبیر فدراسیون کشتی و کادر فنی تیم‌های ملی کشتی، مهم‌ترین مرحله‌ی چرخه‌ی انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی رقابت‌های قهرمانی کشور است و تمامی مدعیان پوشیدن دوبنده تیم ملی می‌بایست کار خود را از این رقابت‌ها آغاز کنند.

البته باید این حق را نیز برای کشتی‌گیرانی که در رقابت‌های سنگین جهانی و المپیک صاحب مدال شده‌اند و یا در رقابت‌های امید‌های جهان که سطح بسیار بالایی داشت به مدال طلا دست‌یافته‌اند قائل شد که به‌واسطه‌ی اثبات خود به کادر فنی و ریکاوری بدنی از برخی از مسابقات مانند قهرمانی کشور و یا جام تختی معاف باشند.

اما این موضوع را باید در نظر داشت که اگر کشتی‌گیری مدعی دوبنده تیم ملی است می‌تواند با قهرمانی در مسابقات کشوری، انتخابی جام تختی، رقابت‌های قهرمانی آسیا و جام تختی خود را به کادر فنی اثبات کرده و حریف نفرات مدال دار کشورمان در مرحله‌ی نهایی انتخابی تیم ملی باشد.

از سوی دیگر با توجه به اینکه تیم‌های ملی کشتی ما به فاصله زمانی بسیار کم می‌بایست در دو رقابت بسیار مهم جهانی و بازی‌های آسیایی حضور یابند، کادر فنی تیم‌های ملی باید این اختیار را داشته باشد که علاوه بر حضور کشتی گیران در رقابت‌های داخلی، آن‌ها را با اعزام به رقابت‌های بین‌المللی و در مبارزه با حریفان خارجی محک بزند تا بهترین نفر چه در مسابقات داخلی و چه در تورنمنت‌های خارجی راهی این دو مسابقه مهم شود.

بی‌شک کشتی گیران باید خود را بر روی تشک کشتی و اردو‌های تیم‌های ملی به کادر فنی ثابت کنند و کشتی‌گیری که بتواند در این فرصت چندماهه از مراحل مختلف چرخه‌ی انتخابی تیم ملی سربلند بیرون آید، لیاقت پوشیدن دوبنده تیم ملی را دارد.

البته تفاوت‌هایی بین چرخه‌ی انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی وجود دارد که مورد نیز با توجه به شرایط متفاوت تمرینی و مسابقه‌ای این دو رشته و تفکرات سرمربیان این تیم‌ها نشاءت گرفته است. بی‌تردید چرخه‌ی خلاصه‌شده‌ی محمد بنا و چرخه‌ی جزءبه‌جزء پژمان درستکار، نکات بسیار مشترک و نزدیک به یکدیگر دارد و آن‌هم حضور در رقابت‌های قهرمانی کشور، انتخابی جام تختی، رقابت‌های بین‌المللی جام تختی و قهرمانی آسیا است، ضمن اینکه در این چرخه راهکار‌هایی ارائه‌شده تا از پتانسیل کشتی‌گیرانی که به هر نحوی شایستگی خود را به کادر فنی اثبات کنند نیز استفاده شود.

مخلص کلام اینکه محمد بنا که سال‌ها پیش به‌عنوان بهترین مربی کشتی فرنگی جهان از سوی اتحادیه جهانی کشتی برگزیده‌شده است، با کوله باری از تجربه خود بهتر از هرکس می‌داند که راه انتخاب کشتی گیران از رقابت تنگاتنگ بین آن‌ها می‌گذرد و این موضوع را می‌توان از فاصله‌ی یازدهمی جهان تا نایب‌قهرمانی جهان و کسب سه مدال طلا در رقابت‌های جهانی نروژ و همچنین کسب مدال طلا در المپیک توکیو دریافت.

قطعاً این مربی کارکشته که بیش از ۱۷ سال است که تمامی کشتی گیران کشور را از رده‌ی نوجوانان تا رده‌ی بزرگسالان رصد می‌کند، بهتر از هرکس می‌داند که شرایط کشتی گیران به چه نحو است و مهر تأیید آن موفقیت کشتی‌گیرانی همچون محمدرضا گرایی، میثم دلخانی، محمدهادی ساروی، علی‌اکبر یوسفی و امین میرزازاده و پیشرفت بی‌نظیر کشتی فرنگی ایران در دو سال گذشته است.

اینکه در آغاز چرخه‌ی انتخابی تیم ملی قضاوت‌های زودهنگام انجام گیرد، عایدی به‌جز دلسردی کشتی گیران از حضور در این چرخه و درنهایت عدم موفقیت کشتی را در پی ندارد و بهتر است، جامعه‌ی کشتی کشور با همدلی و اعتماد به کادر فنی تیم‌های ملی و فدراسیون کشتی، در جهت حمایت از این طرح‌ها گام بردارند تا نتیجه مثبت و شیرینی طعم قهرمانی آن را در رقابت‌های پیش رو ازجمله المپیک ۲۰۲۴ شاهد باشیم.

بیشتر بخوانید

مهدی فلاح: با برگزاری انتخابی حق به حق‌دار می‌رسد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون کشتی اخبار ورزشی چرخه ی انتخابی تیم ملی پوشیدن دوبنده تیم ملی سرمربیان تیم های ملی رقابت های قهرمانی تیم های ملی کشتی فدراسیون کشتی قهرمانی کشور کادر فنی کشتی گیران کشتی فرنگی جام تختی ی کشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۱۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر: ما این کار را بکنیم پدرمان را درمی‌آورید

به گزارش ورزش سه، علیرضا دبیر شب گذشته پس از پایان مراسم اختتامیه برنامه قهرمان ایران در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره شرایط کشتی ایران و همچنین شکست تیلور برابر حریف جوان خود در مسابقات انتخابی المپیک صحبت کرد.

او در ابتدا درباره المپیک گفت: المپیک سخت است. در این بازی‌ها مدال نریختند تا ما برداریم و بیاوریم. کار ما بسیار سخت است و امیدوارم خدا کمک کند. اگر سر جمع در المپیک بتوانیم یک طلا در آزاد و فرنگی بگیریم، بردیم. امیدوارم توقع را بالا نبرند. در هر المپیک چهار طلا گرفتیم و اگر بتوانیم یک مدال طلا بگیریم، شاهکار کردیم. هر موقع فدراسیون مدال طلا در المپیک گرفته است، عملکرد خوبی داشته است.

دبیر در خصوص شرایط حسن یزدانی توضیح داد: درباره حسن یزدانی و حذف تیلور کادر فنی باید صحبت کند اما قرار شد شنبه حسن بیاید تا با او صحبت کنم، چون چند روز دیگر هم با کادر فنی هماهنگ کرده است تا در این اردو هم شرکت نکند و در اردوی بعدی حضور یابد. باید جلو برویم و ببینیم کتف و بدن او چطور است و کادر فنی درباره او تصمیم بگیرد.

رئیس فدراسیون کشتی در واکنش به اینکه به نظر می‌رسد با شکست تیلور برابر آرون بروکس کار ما راحت‌ شده است، گفت: از چند بعد باید کشتی شکست تیلور را باید نگاه کنید. یکی آنکه انتخابی خیلی مهم است و قهرمان آنها از قبل انتخاب شده نیست. امروز می‌بینید دو سه کشتی‌گیر مثل جردن باروز و تیلور، سه قهرمان المپیکی، آنها در انتخابی می‌بازند. ما باید این را اول یاد بگیریم که خداراشکر پای انتخابی ایستاده‌ایم و تا الان همه بچه‌ها انتخابی گرفتند. نکته دوم چون من کشتی می‌گرفتم و گربه سیاه داشتم، باید بگویم شکست تیلور از نظر روحی و روانی روی ما بسیار تاثیر دارد و خوب است. موضوع دیگر اینکه نباید فراموش کنیم فردی که قهرمان جهان و المپیک را دو بار شکست می‌دهد، قطعا خوب است و این نیست که ما بگوییم حتما کار تمام است.

دبیر در واکنش به اینکه با شکست تیلور این شائبه ایجاد می‌شود که ما نتوانسته‌ایم او را به خوبی آنالیز کنیم، عنوان کرد: در این باره باید هم با کادرفنی فدراسیون قبل و هم با کادرفنی فدراسیون ما در گذشته و هم کادرفنی فعلی صحبت کنید و ببینید برنامه‌شان چیست. دوستان باید در بحث‌های فنی صحبت کنند.

او درباره درخشش سعید اسماعیلی در قهرمانی آسیا احتمال کشتی او با گرایی کشتی گفت: جدولی که آقای رنگرز آوردند و چرخه‌ای که نوشتتد، به این سمت پیش رفت که باید کشتی بگیرند. اگر اشتباه نکنم قرار شد مجارستان بروند و در آنجا کشتی بگیرند و در آنجا کادر فنی تصمیم می‌گیرد. همانطور که گفتم انتخابی آمریکا به ما یک درس داد که قهرمانان المپیک و جهان آنها هم باید در انتخابی باشند و این باید در ایران باب شود.

دبیر همچنین گفت: من جرات می‌گویم در دوره ما چرخه انتخابی ما از آنها قوی‌تر است. هیچکس دقت نکرد کشتی‌گیر وزن ۸۶ کیلوگرم آمریکا روز قبل از کشتی با تیلور، چهار کشتی گرفته بود. ما در ایران می‌توانیم این کار را کنیم؟ پدر ما را درمی‌آورند! یک ایراد دیگر اینکه شاید یک قهرمانی یک روز، روزش نباشد و ببازد. در چرخه انتخابی تیم ملی ما مربی می‌تواند با مهره ها ۶ ماه کار کند و یک قهرمان مانند کامران و حسن یزدانی یکبار که می‌بازند فرصت هست تا جبران کنند. چرخه انتخابی ما بی نظیر و کامل مشخص است.

دیگر خبرها

  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک پاریس
  • پایان رقابت‌های قهرمانی کاراته کشور با معرفی نفرات برتر+فیلم
  • کشتی قهرمانی کشور؛ نفرات راه یافته به نیمه‌نهایی مشخص شدند
  • سکوت برادران گرایی بعد از اعلام شرایط جدید ملی‌پوش شدن‌شان؛ قهرمان المپیک به مبارزه با سعید اسماعیلی تن می‌دهد؟
  • حضور شمشیربازان چادرملو در رقابت‌های انتخابی آسیا
  • پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ملی‌پوشان ووشو
  • دبیر: ما این کار را بکنیم پدرمان را درمی‌آورید
  • مروری بر چند خبر کوتاه از ورزش قزوین
  • برگزاری کشتی فرنگی جام تختی بدون مدعیان
  • دبیر: گرفتن یک طلا در المپیک برای ما برد محسوب می‌شود / شکست تیلور روی روحیه ما تاثیر دارد +فیلم