Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امیدواریم بتوانیم از کارگران و کارفرمایان به عنوان خط مقدم جنگ اقتصادی حمایت کنیم و موانع را از جلوی پای صاحبان صنایع که دغدغه تولید دارند برداریم. خبرگزاری میزان بنا به اعلام مرکز روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی حسین رعیتی فرد درنشست هم اندیشی رفع موانع تولید که در شهرستان کاشان برگزارشد، با اشاره به مشکلات اقتصادی در جامعه افزود: جامعه برای برون رفت از مشکلات نیاز به تفکر، روحیه و منش بسیجی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع صنعتگران، کارگران و کارفرمایان شهرستان کاشان گفت: بر اساس بررسی‌هایی که انجام شد، در شهرستان کاشان دغدغه حقوق معوقه کارگران را نداریم و از این بابت از همت و تلاش کارفرمایان، اصحاب دولتی، مردم و نهاد‌های عمومی غیر دولتی و اتاق بازرگانی قدردانی می‌کنم.
وی نرخ پایین بیکاری، مهاجر پذیری و قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی خاص از جمله بزرگراه اصفهان_کاشان را از ظرفیت‌های ارزشمند این شهرستان برشمرد.
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که در دولت سیزدهم در تلاش هستیم تا مسایل و مشکلات را پیگیری و موانع را برطرف کنیم، اظهار داشت: ستاد تسهیل در سطح ملی در حال بازبینی و بازآفرینی است.
وی در خصوص نکاتی که در بازدید‌ها مطرح شد، توضیح داد: عمده مسایل و مشکلات مطرح شده در حوزه تامین اجتماعی بوده که در سطح شهرستان قابل پیگیری و رفع است.
رعیتی فرد افزود: موضوع تعهدات کارخانه ریسندگی، بافندگی و نساجی کاشان به تامین اجتماعی را در تهران مطرح و بررسی خواهیم کرد و امیدواریم با تمهیداتی که پیش بینی شده مسایل و مشکلات در سطح شهرستان رفع شود.
وی گفت: امیدواریم بتوانیم از کارگران و کارفرمایان به عنوان خط مقدم جنگ اقتصادی حمایت کنیم و موانع را از جلوی پای صاحبان صنایع که دغدغه تولید دارند برداریم.
در این نشست، مسعود بابایی، مدیرکل بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رییس خانه صنعت ایران، مسئول امور حقوقی خانه صنعت کاران ایران، نماینده دادستانی کل و جمعی از کارفرمایان و صاحبان صنایع شهرستان کاشان نیز حضور داشتند.   بیشتر بخوانید: معاون روابط کار وزیر کار: برای حل مشکلات کارگران جلسات تخصصی برگزار خواهیم کرد   انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی وزارت تعاون روابط کار

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت تعاون روابط کار کارگران و کارفرمایان کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان وزارت تعاون روابط کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۱۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش برجسته کارگران در جهش تولید

بایستی توجه به شرایط کارگران به‌عنوان طلایه‌داران حضور در خط مقدم میدان اقتصادی در اولویت کارفرمایان باشد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روز جهانی کارگر نشان از ارزش این قشر مهم در اقتصاد تمام کشورها دارد؛ البته این نگاه ابزاری صرف در کشور و صنعت ما جایی ندارد. عمل کارگران در مذهب ما ارزش والایی دارد تا آنجا که پیامبر مکرم اسلام (ص) بر دستان پینه‌بسته کارگر بوسه می‌زنند. در اسلام عمل کارگران عبادت محسوب می‌شود و کسب روزی حلال به‌قدری اهمیت دارد که پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند کسی که در راه کسب روزی برای خانواده‌اش تلاش می‌کند مانند مجاهد در راه خدا است.

در این چند سال اخیر که مقام معظم رهبری جهش تولید و رشد اقتصادی را در اولویت قرار دادند، کارگران تنها سربازان وفادار و درواقع ژنرال‌های واقعی ایشان در میدان نبرد اقتصادی بودند که باوجود تمام مشکلات، نگذاشتند چرخ‌های صنعت کشور از حرکت باز بماند. تأکید رهبر انقلاب بر رشد اقتصادی و جهش تولید نیز در راستای ثروتمند شدن کشور و متعاقب آن رفع مشکلات اقتصادی کارگران و بیکاری در جامعه است.

 تأکید رهبر انقلاب بر اینکه کارگر رکن جهش تولید است باید تلنگری بر کارفرمایان و سیاست‌گذاران کشور در این حوزه باشد. اینکه ایشان در دیدار پنجم اردیبهشت‌ماه سال جاری با کارگران می‌فرمایند: «نقش کارگر یک نقش برجسته است؛ یعنی نقش یک کارگر ماهر و باروحیه و پُرانگیزه، در جهش تولید، یک نقش انکارناکردنی و‌ غیرقابل‌انکار است» وظیفه دولت، مسئولین و کارفرمایان را سنگین‌تر می‌کند.

ازاین‌رو توجه به شرایط کارگران به‌عنوان طلایه‌داران حضور در خط مقدم میدان اقتصادی باید در اولویت کارفرمایان باشد.

رضا شریفی*

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • بازدید مدیران عالی وزارت تعاون و سازمان تامین اجتماعی از غرفه بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • وزارت کار بدنبال بهبود امنیت شغلی کارگران است
  • نقش برجسته کارگران در جهش تولید
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • وزیر تعاون: تمام دغدغه رئیس جمهور معیشت مردم است
  • وزیر تعاون: کارگر از منظر اسلام ابزار نیست
  • نقدی شدن کالابرگ الکترونیکی باعث ایجاد تورم میشود
  • وزیر تعاون: تمام دغدغه رییس جمهور معیشت مردم است
  • امنیت شغلی در گرو رونق تولید/ بیمه کارگران ساختمانی پیگری می‌شود