Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید کاظم موسوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد با اشاره به اینکه فیروزآباد دارای ۱۲ کارگزار خرید و توزیع کود شیمیایی است، بیان کرد: از کشاورزان درخواست داریم تا کود مورد نیاز خود را از کارگزاری‌های رسمی شرکت خدمات حمایتی شامل تعاونی‌های روستایی، تعاونی تولید و بخش خصوصی تهیه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به تسهیل تامین نهاده‌های کشاورزی از قبیل کود‌های شیمیایی در قالب کشت قراردادی گندم و کلزا تصریح کرد: کشاورزان برای کشت در سال زراعی امسال دغدغه خرید کود را ندارند.

موسوی با تاکید بر اینکه انواع کود شیمیایی در کارگزاری‌های رسمی وجود دارد، نسبت به فروش کود‌های تقلبی از سوی سودجویان به کشاورزان هشدار داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد ادامه داد: به وجود ۲۰ درصد فسفر کل در کود سوپرفسفات تریپل اشاره کرد و ادامه داد: طبق آنالیز انجام شده از کود سوپر فسفات تریپل موجود در بازار آزاد فیروزآباد نمونه کود ارسالی به آزمایشگاه حدود ۱۵ درصد فسفر داشته است.

او افزود: فروش کود آزاد در کارگزاری‌های رسمی شهرستان فیروز آباد ممنوع است.

موسوی اضافه کرد: مصرف متعادل کود‌های شیمیایی با انجام آزمون خاک، استفاده به موقع با میزان مشخص کود مزارع در ارتقاء کیفیت محصولات کشاورزی و تولید محصولات سالم و مرغوب نقش بسزایی دارد.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کود شیمیایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۱۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدوراخطار توقف عملیات برای ۱۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در تنگستان

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد مشایخی اظهار کرد: از جمله چالش‌های حوزه کشاورزی تغییر کاربری‌های بی رویه که گاهی به دلیل عدم آگاهی کشاورزان و مالکان اراضی کشاورزی از اثرات زیانبار و نقش آن در تهدید امنیت غذایی اتفاق می‌افتد و در بسیاری موارد توسط افراد سودجو که به دنبال سود و منفعت می‌باشند، این تغییر کاربری‌ها موجب خرد و تفکیک اراضی کشاورزی می‌شود.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: زیر بنای تولید داخلی از ناحیه خردی و پراکندگی اراضی کشاورزی دچار تهدیدات جدی می‌شود.

مشایخی افزود: تغییر کاربری اراضی کشاورزی را می‌توان بعد از کم آبی به عنوان یکی از مشکلات اساسی دانست که باید در حفاظت از آن برنامه ریزی های جامع و کاملی داشت.

وی با اشاره به اهمیت استمرار پایش و رصد اراضی کشاورزی اظهار داشت: واحد گشت شهرستان تنگستان در جهت حفاظت از اراضی ۱۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز شناسایی و اخطار توقف عملیات صادر کرده است که برای طی مراحل قانونی پرونده به واحد حقوقی ارجاع داده شده است.

کد خبر 6098760

دیگر خبرها

  • کتاب‌هایی که اگر فیلم شوند، پرفروش می‌شوند
  • صدوراخطار توقف عملیات برای ۱۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در تنگستان
  • توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین
  • 530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد
  • راه اندازی دو مرکز خرید گندم در کهگیلویه/ مراکز شبانه روزی است
  • راه اندازی دو مرکز خرید در کهگیلویه/مراکز خرید شبانه روزی است
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • وارد نشدن خسارت به گندم کشاورزان خوزستانی در مراکز خرید روباز
  • شرکت‌های بزرگ نیاز خود را از داخل استان کرمان تهیه نمی‌کنند
  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل