Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@04:06:33 GMT

احساس ناامنی ناشی از بحران مهاجرت در فرانسه

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۶۲۵۷۸

احساس ناامنی ناشی از بحران مهاجرت در فرانسه

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری رویترز نوشت: بارنیه که در رقابت های پنج جانبه برای نامزدی حزب راست میانه جمهوریخواه شرکت دارد گفت، سبک رهبری امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه متکبرانه و انعطاف ناپذیر بوده و نتوانسته شکاف های کشور را التیام دهد.

بارنیه که اکنون ۷۹ ساله است در مصاحبه با رویترز افزود: دیگر امنیت ما تضمین شده نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احساس عدم مصونیت و نیز ناامنی در سراسر کشور حاکم است.

بارنیه طرحی را پیشنهاد کرده که خواستار تعیین مهلتی قانونی برای مساله مهاجرت برای اصلاح مقررات نقض شده مهاجرتی در فرانسه و اروپا است. وی همچنین خواستار حضور نیرو در برخی از مناطقی است که به نظر می رسد پلیس کنترل خود را از دست داده است.

بارنیه که خود یک راستگرای میانه است گمانه زنی ها درباره تغییر گرایش او به راست افراطی برای کسب آرا محافظه کاران از نامزدهای طیف های راست افراطی همچون مارین لوپن و اریک زیمور را تکذیب کرده است.

وی گفت به دنبال راه حلی برای مشکلاتی است که کشورش با آن مواجه است.

دولت مکرون این اتهام را که کنترل بر تعداد خارجی ها در فرانسه را از دست داده رد می کند. اداره آمار رسمی فرانسه اعلام کرده که آمار خالص مهاجرت از دهه ۲۰۰۰ میلادی در فرانسه افزایش داشته است.

این آمار نشان می دهد که ۲۷۲ هزار مهاجر در سال ۲۰۲۰ وارد فرانسه شده اند. سال ۲۰۱۶ یعنی سال آخر ریاست فرانسوا اولاند رئیس جمهور سابق فرانسه تعداد مهاجرانی که وارد خاک فرانسه شدند ۲۵۹ هزار نفر بود. آمار مهاجران در فرانسه در سال ۲۰۱۰میلادی و در دوران ریاست نیکولا سارکوزی به ۲۱۱ هزار نفر رسید.
برخی بارنیه را به دلیل نقش او در حفظ وحدت کشورهای اتحادیه اروپا در جریان مذاکرات برگزیت با انگلیس فردی معتمد و شایسته ریاست جمهوری قلمداد می کنند.

یکی از حامیان او گفته است فرانسه به نامزد سومی که بسیار به سیاست های راست افراطی نزدیک است نیازی ندارد.

برچسب‌ها فرانسه اتحادیه اروپا برگزیت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه اتحادیه اروپا برگزیت فرانسه اتحادیه اروپا برگزیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۲۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد

امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه طی سخنانی از آمادگی کشورش برای استفاده از کلاهک‌های هسته‌ای به عنوان بخشی از «دفاع معتبر اروپا» در برابر تهدیدات روسیه خبر داد و گفت که تمایل دارد درباره این موضوع با دیگر کشور‌های اروپایی تبادل نظر کند.

مکرون طی مصاحبه‌ای گفت که شخصاً علاقمند مطرح کردن موضوع استفاده از سلاح‌های دوربرد، هسته‌ای و سامانه‌های دفاع موشکی با آن کشور‌های اروپایی هست که سلاح‌های هسته‌ای آمریکا را در کشور‌های خود مستقر کرده‌اند.

وی افزود: فرانسه موضع خود را حفظ خواهد کرد، اما آماده است تا در دفاع از خاک اروپا بیشتر مشارکت کند. فرانسه که حدود ۳۰۰ کلاهک هسته‌ای دارد، تنها قدرت هسته‌ای اتحادیه اروپا است.

رئیس‌جمهور فرانسه در هفته‌های اخیر موضع شدیدتری را علیه روسیه اتخاذ کرده است و این اولین بار نیست که استفاده از سلاح‌های هسته‌ای فرانسه را برای دفاع اتحادیه اروپا پیشنهاد می‌کند. مکرون اولین بار در سال ۲۰۲۰ به این اقدام احتمالی اشاره کرده بود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • کابینه نتانیاهو هزینه زیادی را به ما تحمیل کرد/ طبقه متوسط در حال نابودی
  • رکورد جدید زندانیان در فرانسه
  • کهگیلویه و بویراحمد از معضل خودکشی رنج می‌برد
  • مهم‌ترین دلایل خودکشی در استان وضعیت فرهنگی، اقتصادی و افسردگی می‌باشد
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی