Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@11:35:44 GMT

ارائه خدمات حمایتی بین تختک‌نشینان هامون

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۶۲۹۲۵

ارائه خدمات حمایتی بین تختک‌نشینان هامون

ایسنا/سیستان و بلوچستان مردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: برخی اقلام کمک معیشتی در بین تختک نشینان تالاب هامون توزیع شد.

وحید پورمردان در گفت وگو با ایسنا- افزود: در پی برنامه طرح معیشت جایگزین و توانمندسازی جوامع محلی حاشیه تالاب هامون مجموعه ای از تجهیزات و زیرساخت های مورد نیاز از جمله؛ تعداد ۸۰ تانکر آب،  تعداد۱۰ پنل خورشیدی،  حدود۲۰۰ لیتر سم خطی، ۲۰۰ لیتر سم جایگاه، ۳۲۰ لیتر شربت ضد انگل دام، پنج تُن آجر معدنی و ۱۰ دست سم پاش از سوی این پروژه در اختیار تختک نشینان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.

وی ادامه داد: برنامه احیای تالاب هامون و طرح معیشت جایگزین دو برنامه مکمل هستند که می تواند در حفاظت از عرصه های تالاب هامون بسیار مؤثر واقع شود. از یک سو برنامه های متنوع احیا از جمله؛ لایروبی، نهالکاری، قُرق و ... و از سویی دیگر توانمندسازی جوامع محلی با هدف عدم برداشت و کاهش فشار بر تالاب هامون، موضوعات مطرح در برنامه مدیریت جامع احیای تالاب هامون است.

پورمردان تصریح کرد: در ادامه سند مدیریت یکپارچه تالاب هامون و اجرایی شدن طرح معیشت جایگزین، تاکنون برنامه های متنوعی از جمله؛ بررسی و تأیید طرح های پیشنهادی در قالب پروژه سیستان با جدیت در حال انجام می باشد.

وی بیان کرد:اعتقاد داریم مردم منطقه بیش از گذشته خواهان اجرای برنامه های عملی در منطقه بوده و با توجه به وضعیت معیشت مردم انتظار تغییر در کسب و کار و رونق درآمدشان را دارند، لذا برای حل برخی مشکلات مردم، در قالب برنامه عملیاتی، تأمین تانکرهای آب، خرید اقلام بهداشتی دام و ... از سوی پروژه تأمین و در اختیار حاشیه نشینان قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی تالاب هامون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۲۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵ هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان

سید صمد ضیائی در خصوص نظام کنترل کیفیت کود‌های وارداتی و تولید داخل توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور گفت: علاوه بر آنکه ثبت کود توسط مؤسسه تحقیقات آب و خاک انجام می‌شود، طرحی در کل کشور ازسوی دفتر مرکزی این شرکت به اجرا گذاشته می‌شود تا کل فرآیند را تحت کنترل درآورد.

وی افزود: پارسال از ۱۹۲ پارت، درمجموع ۳۵ هزار و ۷۲۵ تُن انواع کود‌های ازته، فسفاته و پتاسه توسط تیم نمونه برداری انجام و نمونه پس از پلمپ به مرکز تحقیقات کاربردی نهاده‌های کشاورزی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور ارسال شد.

ضیائی به بیان اهمیت نظام کنترل کیفی نهاده‌های کشاورزی در این شرکت تاکید کرد: با این روش خواهیم فهمید که کودشیمیایی در کجا تولید، توزیع و به چه ترتیبی حمل می‌شود، تا اثرات مثبت آن بتواند به همه بهره‌برداران تعمیم داده شود.

وی گفت: این نظام همچون گواهی‌های ایزو که کاملاً استاندارد هستند، کمک می‌کند تا محموله‌های کودی، در صحت و سلامت تولید شود و سپس به دست بهره‌برداران برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • (ویدئو) حضور پرشور مردم در کنار تالاب هامون
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • آبگیری بخشی از تالاب هامون و خوشحالی ‌مردم سیستان
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • احیای موقت گردشگری در تالاب بین‌المللی هامون
  • ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان 
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵ هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • جانی دوباره درتالاب هامون جازموریان سیستان وبلوچستان
  • شناسنامه مهمترین سند کشور است