Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: قانون جهش تولید دانش‌بنیان، انقلابی در حمایت از نخبگان و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان خواهد بود. "مجله نیوساینتیست" آمریکا اخیراً اعلام کرده است که ایران در ۳۰ سال اخیر به اندازه ۳۰۰ سال رشد علمی کرده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ "علیرضا منادی" رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: من آمار دقیقی از آمار نخبگان کشور ندارم ولی تا جایی که اطلاع دارم بنیاد ملی نخبگان نتوانسته است همه نخبگان کشور را جذب و حمایت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منادی گفت: با توجه به محدودیت امکانات و بی‌توجهی مسئولین عزیز به نخبگان، باعث شده است که بخشی از این عزیزان (نخبگان) رنجیده خاطر شوند. نخبه در جامعه وظایفی دارد و مسئولیت سنگینی بر دوش دارد و باید در حل مسائل کشور تلاش کند.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما در 5 تا 6 سال اخیر یک رشد خوبی در حوزه حمایت از نخبگان کشور داشتیم. در سال 1389 در مجلس شورای اسلامی قانون شرکت‌های دانش‌بنیان را به تصویب رساندیم و اخیراً هم در مجلس شورای اسلامی طرحی ارائه شد که در کمیسیون آموزش بررسی کرده و به اتمام رساندیم و عنوان طرح نیز "جهش تولید دانش‌بنیان" بود.

وی ادامه داد: در این قانون تسهیلات بسیار فوق‌العاده‌ای را برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفتیم. تسهیلات مالیاتی، تسهیلات بیمه‌ای، تسهیلات گمرکی و تسهیلات تبادلات ارزی، در این قانون جدید در نظر گرفته شده است. صندوق نوآوری و شکوفایی نیز که زیر نظر ریاست جمهوری قرار دارد هزاران میلیارد تومان بودجه دارد و از نخبگان حمایت می‌کند.

منادی تصریح کرد: در این قانون تسهیلات افزایش یافته و سودها کم شده است. هر آنچه که یک نخبه در ایران در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان تولید می‌کند نباید وارد شود و قانون ممنوعیت واردات را لحاظ کردیم. یک تعداد دستگاه‌ها و ماشین‌آلاتی که در داخل وجود دارد و مشابه آنها وارد می‌شود را تعرفه 5 درصد گذاشته‌ایم که این 5 درصد حاصله را برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان کنار گذاشته‌ایم.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: قانون جهش تولید دانش‌بنیان، انقلابی در حمایت از نخبگان و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان خواهد بود. ما امروز 6300 شرکت دانش‌بنیان داریم. این شرکت‌ها در سال گذشته 200 هزار میلیارد تومان فروش داشته و 400 هزار نفر ایجاد اشتغال کردند. در ناحیه نوآوری شریف 250 هکتار زمین وجود دارد و 500 شرکت دانش‌بنیان در آنجا فعالیت می‌کنند که امروز این رقم افزایش یافته است. سال گذشته این 500 شرکت دانش‌بنیان بیش از 2 هزار میلیارد تومان فروش کرده‌ و 3 هزار نفر نیز ایجاد اشتغال کرده‌اند.

وی گفت: ما سال‌های سال قطب علمی دنیا بودیم. تا 50 سال پیش همین کتاب قانون ابن‌سینا در طب در اروپا تدریس می‌شده است. امروز "مجله نیوساینتیست" آمریکا اخیراً اعلام کرده است که ایران در 30 سال اخیر به اندازه 300 سال رشد علمی کرده است.

منادی تاکید کرد: امروز قانون رتبه‌بندی معلمان در دستور کار مجلس قرار دارد و این هفته تمرکز مجلس بر روی این قانون است و بعد از آن، قانون جهش تولید دانش‌بنیان در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

4 تذکر جدی مقام معظم رهبری به معاون علمی درباره شرکت‌های دانش‌بنیان چه بود؟تحقق صرفه‌جویی ارزی 98 میلیون یورویی ایران خودرو در همکاری با دانش‌بنیان‌ها

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت های دانش بنیان علیرضا منادی صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت های دانش بنیان علیرضا منادی قانون جهش تولید دانش بنیان رئیس کمیسیون آموزش مجلس شرکت های دانش بنیان مجلس شورای اسلامی حمایت از نخبگان سال اخیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۳۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست استاندار مازندران با نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان استان

دانش‌بنیان‌های مازندران در نشستی صمیمی با یوسف نوری، استاندار مازندران خواهان رفع موانع و تسهیل شرایط پیش روی کار شدند.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3075158 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • ایجاد دفتر فراجا در بنیاد ملی نخبگان؛ علت چیست؟!
  • مالکیت فکری پشتوانه اقتصاد دانش‌بنیان
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فناوری «وعده صادق»
  • ارزیابی هوشمندسازی صنعت نفت با تولیدات فناورانه
  • سرمایه‌های وقف باید علمی اداره شود
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرا خیر
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرای خیر
  • نشست استاندار مازندران با نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان استان
  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت
  • تاکنون از ۳۹ شرکت دانش بنیان حمایت کرده ایم