Web Analytics Made Easy - Statcounter

«لیدا رفعتی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مراکز شماره گذاری و معاینه فنی خودرو با ۲۵ درصد، پایانه های مسافربری برون شهری با ۴۴ درصد و مهد کودک با ۵۵ درصد کمترین توجه را به مجهز بودن به تهویه مناسب داشتند.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال بازدید از ۵۷ مطب و ۷۴ داروخانه در یک هفته گذشته مشص شد که ۳۲ درصد از این محل ها به تهویه هوا مناسب مجهز نیستند در حالیکه میزان مراجعه به مطب و داروخانه ها در طی روز بسیار زیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه حدود نیمی از مهدکودک های بازدید شده تهویه مناسب نداشتند اضافه کرد: ۶۵ درصد تالارهای پذیرایی و ۷۹ درصد ادارات سازمان ها از تهویه استاندارد برخوردار هستند.

رفعتی گفت: همچنین با وجود تاکید فراوان به رعایت پروتکل فاصله گذاری فیزیکی در اماکن عمومی اما طی بازرسی های صورت گرفته در یک هفته گذشته، مشخص شد که در ۶۲ درصد اماکن این مولفه رعایت می شود.

وی اظهار داشت: کمترین میزان رعایت فاصله گذاری اجتماعی مربوط به مراکز شماره گذاری و معاینه فنی خودرو با ۲۵ درصد، سپس پایانه های مسافربری برون شهری با ۴۴ درصد، آرامستان با ۵۳ درصد، مهدکودک با ۵۵ درصد و مراکز ورزشی ۵۷ درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان افزود: همچنین به دنبال  بازرسی صورت گرفته از چهار هزار و ۸۶۰ مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی منتخب در استان مشخص شد که در ۷۷ درصد این واحدها بهداشت فردی رعایت شده بود.

رفعتی با بیان اینکه استفاده از ماسک با وجود تاکیدات فراوان رو به کاهش است ادامه داد: ۶۶ درصد متصدیان و مراجعان به مراکز خدماتی و اماکن عمومی از ماسک استفاده کردند که کمترین میزان استفاده از ماسک مربوط به پایانه های مسافربری برون شهری با ۳۳ درصد، مراکز ورزشی با ۴۳ درصد و  مراکز شماره گذاری و معاینه فنی خودرو با ۵۰ درصد است.

وی ادامه داد: طی یک هفته گذشته ۶۵۶ واحد صنفی و اماکن عمومی متخلف به علت بی اعتنایی به دستورالعمل های بهداشتی اخطاریه دریافت کردند همچنین ۲۰ واحد از جمله ۹ سوپر مارکت و خواربارفروشی، سه نانوایی، سه رستوران و پنج مورد سایر اماکن و مراکز پلمب شدند.

به گزارش ایرنا هم اینک ۱۰ شهرستان تابعه استان همدان در وضعیت زرد کرونایی هستند.

عنوان تعداد بازرسی

رعایت بهداشت فردی

استفاده از ماسک رعایت فاصله گذاری تهویه مناسب اخطار و معرفی به مرجع قضایی پلمب ادارت و سازمان ها ۴۷ ۴۳ ۴۲ ۳۷ ۳۸ ۲ - پلیس + ۱۰ و پیشخوان ۳۷ ۳۰ ۲۸ ۲۳ ۲۹ ۵ ۰ اماکن متبرکه و مساجد ۸۸ ۸۰ ۷۳ ۶۴ ۷۴ ۰ - پایانه های مسافربری ۹ ۵ ۳ ۴ ۴ ۳ ۰ فرودگاه ۱ ۱ ۱ ۱ ۱ ۰ ۰ بانک ها ۶۸ ۶۰ ۶۰ ۵۳ ۵۲ ۶ ۰ جایگاه های سوخت ۴۱ ۳۳ ۲۸ ۲۶ - ۴ ۰ آرامستان ۵۸ ۴۸ ۴۲ ۳۱ - ۰ - پاساژ ها ۷۱ ۵۵ ۴۸ ۴۵ ۵۷ ۴ ۰ مهدکودک ۲۲ ۱۷ ۱۵ ۱۲ ۱۲ ۵ ۰ استخر شنا و مراکز تفریحی آبی ۱ ۱ ۰ ۰ ۱ ۱ ۰ مراکز ورزشی  ۲۱ ۱۶ ۹ ۱۲ ۱۴ ۶ ۰ هتل ها و مراکز اقامتی ۱۶ ۱۴ ۱۴ ۱۳ ۱۳ ۳ ۰ تالارهای پذیرایی ۲۶ ۱۹ ۱۷ ۱۷ ۱۷ ۶ ۰ سوپرمارکت و خوار و بار فروشی ۱۵۴۱ ۱۱۱۷ ۹۷۱ ۹۴۹ ۱۰۸۰ ۱۴۲ ۹ نانوایی ها ۵۳۴ ۴۲۷ ۳۴۳ ۳۲۳ ۴۳۲ ۷۴ ۳ رستوران ۱۰۰ ۷۵ ۶۵ ۶۹ ۶۸ ۱۹ ۳ فروشگاه های زنجیره ای  ۵۰ ۳۹ ۳۸ ۳۷ ۳۷ ۸ ۰ بیمارستان ها و مراکز جراحی محدود ۲۹ ۲۸ ۲۷ ۲۶ ۲۶ ۱

۰

داروخانه ها ۷۴ ۷۱ ۵۴ ۴۴ ۵۱ ۹ ۰ مطب ها ۵۷ ۵۱ ۵۱ ۳۷ ۳۹ ۱۰ ۰ سایر مراکز و اماکن ۱۵۰۸ ۱۱۶۸ ۹۸۱ ۹۰۲ ۱۰۳۰ ۲۶۲ ۵ صنایع تولیدی نفت و گاز  ۱۴ ۱۴ ۱۴ ۱۴ ۱۴ ۰ - مراکز کشاورزی، دامپروری و معادن ۳ ۳ ۳ ۳ ۲ ۰ - کارگاه و صنایع کوچک ۴۳۷ ۳۲۳ ۲۶۶ ۲۵۹ ۳۲۹ ۸۴ ۰ مراکز شماره گذاری و معاینه فنی خودرو ۴ ۳ ۲ ۱ ۱ ۲ - جمع  ۴۸۶۰ ۳۷۴۴ ۳۱۹۸ ۳۰۱۵ ۳۴۲۳ ۶۵۶ ۲۰

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان استان همدان بهداشت محیط کار ویروس کرونا پروتکلهای بهداشتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان استان همدان بهداشت محیط کار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان استان همدان بهداشت محیط کار ویروس کرونا پروتکلهای بهداشتی پایانه های مسافربری تهویه مناسب استان همدان اماکن عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۳۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطار ۵ستاره تابستان امسال به همدان می‌رسد

فرماندار همدان با اشاره به کافی نبودن ظرفیت قطار برای مردم همدان گفت: از ابتدای تابستان قطار پنج‌ستاره به مسافران همدان خدمات ارائه می‌دهد. - اخبار استانها -

مسلم مخفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، با اشاره به نارضایتی شهروندان از ارائه خدمات توسط راه‌آهن همدان، اظهار داشت: در جلسه‌ای با مدیرکل راه‌آهن مسائل و دغدغه‌های مردم مطرح و پیگیری شد که امیدواریم به‌زودی برطرف شود.

وی افزود: در زمان حاضر قطار همدان همه‌روزه در حال سرویس‌دهی است و روزانه 400 نفر ظرفیت دارد که این تعداد برای جمعیت همدان و شهرهای هم‌جوار کفایت نمی‌کند و لازم است افزایش پیدا کند.

فرماندار همدان با اعلام این خبر که با پیگیری‌های مدیریت راه‌آهن استان از ابتدای تابستان قطار پنج‌ستاره به مسافران همدان خدمات می‌دهد گفت: این اقدام حتماً افزایش رضایتمندی شهروندان را به‌دنبال خواهد داشت.

وی با ابراز اینکه ترمینال ایستگاه راه‌آهن همدان 95 درصد پیشرفت دارد، افزود: امیدواریم این ساختمان که از محل سفر رئیس جمهور نیز اعتبار دارد و در منطقه غرب کشور بی‌نظیر است، به‌زودی تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد.

فرماندار همدان با انتقاد از عملکرد شرکت ساخت و توسعه زیرساخت، بیان کرد: متأسفانه پروژه راه دسترسی به راه‌آهن همدان استاندارد لازم را ندارد، البته برخی اقدامات ایمنی انجام شده است که امیدواریم این پروژه نیز سریع‌تر آغاز شود.

مخفی عنوان کرد: مجموعه عوامل راه‌آهن همدان به‌دنبال رضایتمندی مسافران هستند که امیدواریم با ایجاد زیرساخت‌های لازم این امر به‌طور کامل محقق شود.

وی گفت: پروژه قطار سریع‌السیر همدان به تهران نیز در حال پیگیری است و با انجام آن فاصله تهران به همدان به کمتر از یک ساعت می‌رسد.

فرماندار همدان تصریح کرد: راه‌آهن همدان به ملایر نیز به‌طول 75 کیلومتر در دو قطعه کارگاهی در حال ساخت است که قطعه یک 45 درصد و قطعه دو 20 درصد پیشرفت دارد.

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • قطار ۵ستاره تابستان امسال به همدان می‌رسد
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • تخصیص زمین به خانواده ۳ فرزند به بالا در استان همدان
  • ۵۱۰ هزار تن گندم به مراکز مسقف خوزستان انتقال داده شد
  • ضرورت افزایش مراکز معاینه فنی خودرو در شهرستان‌ها
  • فعالیت بیش از ۱۷۰ ماما در مراکز بهداشتی استان یزد
  • سیل خسارتی به ذخایر گندم‌ وارد نکرد
  • امحای ۲۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب
  • هر آنچه از سیستم VRF باید بدانید