Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی جی تی ان، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، امروز چهارشنبه اعلام کرد که چین با توجه به نیاز خود، ذخایر راهبردی نفت خام خود را آزاد خواهد کرد.

او گفت: «ما با کشور‌های تولیدکننده و فروشنده نفت در ارتباط نزدیک هستیم.»

لیجیان در ادامه اظهارات خود مخالفت شدید پکن را از دعوت تایوان برای شرکت در اجلاس دموکراسی از طرف آمریکا اظهار داشت و افزود: «آمریکا از دموکراسی به عنوان ابزاری برای ظلم به دیگر کشور‌ها استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

پیشتر لیجیان در کنفرانس مطبوعاتی جداگانه‌ای در جواب اینکه آیا چین در آزادسازی ذخایر نفتی به پیشنهاد آمریکا مشارکت می‌کند یا خیر، گفت: «چین آزادسازی نفت خام از ذخایر راهبردی را با توجه به نیاز‌های واقعی خود سازماندهی خواهد کرد.»

آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که ۵۰ میلیون بشکه از نفت ذخایر راهبردی خود را با هماهنگی چین و سایر کشور‌های آسیایی برای کاهش قیمت‌ها پس از اینکه تولیدکنندگان اوپک و اوپک پلاس درخواست‌ها برای تولید بیشتر نفت را نادیده گرفتند، آزاد خواهد کرد.

اداره ملی غذا و ذخایر استراتژیک چین هفته گذشته به رویترز تایید کرد که در حال کار بر روی آزادسازی ذخایر نفت است، اما از اظهار نظر در مورد درخواست آمریکا خودداری کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ژائو لیجیان اوپک پلاس نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۳۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر ویژه در خصوص آزادسازی منابع مسدود شده ایران

به گزارش همشهری آنلاین، محسن کریمی گفت: در مذاکرات حاشیۀ اجلاس بانک توسعۀ اسلامی، اتفاقات خوبی در خصوص آزادسازی منابع مسدودشدۀ ما در برخی کشورها رخ داد که در آینده خبررسانی خواهد شد.

کد خبر 848177 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه تحریم بانک مرکزی ارز - بازار جهانی

دیگر خبرها

  • کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند
  • خبر ویژه در خصوص آزادسازی منابع مسدود شده ایران
  • خصوصی‌سازی سرخابی‌ها نیاز به مراقبت بیشتری دارد/ بهترین نسخه اقتصادی برای فوتبال ایران رقم خورد
  • رونق ورزش کارگری نیاز به سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دارد
  • اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران
  • ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی ضروری است
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با صنعت
  • سروری‌مجد: مدارس عالی مهارتی برای رفع نیاز صنایع تأسیس می‌شوند