Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در گفت وگوی تلفنی با همتای سوئیسی خود با اشاره به این‌که گفت‌ و گوها برای رفع تحریم‌ها علیه ایران از هفته آینده آغاز می‌شود، تأکید کرد که تهران برای رسیدن به یک توافق خوب جدی است، اما رفتار متناقض آمریکا یکی از موانع اصلی در مذاکرات است.

امیرعبداللهیان  و ایگنازیو کاسیس روز سه‌شنبه در یک گفت‌ وگوی تلفنی در خصوص مسائل دوجانبه، گفت‌ وگوهای وین و برخی موضوعات منطقه‌ای به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه ایران در این مکالمه تلفنی با یادآوری جایگاه مهم سوئیس در اروپا، اشاره کرد که روابط دوجانبه دو ‌کشور در مسیری درست قرار دارد و سفر اخیر رئیس پارلمان سوئیس به تهران نقطه عطفی در روابط پارلمانی دو کشور بوده است.

امیرعبداللهیان با اشاره به تلاش برای رفع برخی مشکلات در زمینه گسترش فعالیت شرکت‌های سوئیسی در ایران، بر لزوم افزایش و رشد مناسبات و  روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف از جمله علمی، آموزشی، کشاورزی، حمل و نقل، بهداشت و درمان و بانکی تأکید کرد.

وزیر امور خارجه ایران همچنین با اعلام آمادگی ایران برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، ابراز امیدواری کرد که  این امر به زودی محقق شود.

وی به وضعیت بحرانی در یمن نیز اشاره کرده و تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران از هر تلاشی جهت رفع محاصره و پایان دادن به جنگ حمایت می‌کند.

در ادامه امیرعبداللهیان با اشاره به این‌که گفت‌ وگوها برای رفع تحریم‌ها علیه ایران از هفته آینده در وین آغاز می‌شود، تأکید کرد که ایران برای رسیدن به یک توافق خوب و فوری آماده و جدی است، اما در عین حال نسبت به رفتار آمریکا بی‌اعتماد است.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به اینکه آمریکا از یکسو خود را علاقه مند به بازگشت به برجام می‌خواند و از سوی دیگر ظرف چند هفته گذشته در دو مرحله تحریم‌هایی را علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی وضع کرده‌، تصریح کرد که رفتار متناقض آمریکا یکی از موانع اصلی در مذاکرات است.

امیرعبداللهیان همچنین اشاره کرد که جمهوری اسلامی ایران آمریکا را بر اساس رفتار مورد قضاوت قرار می‌دهد.

 امیرعبداللهیان در باره وضعیت منطقه و افغانستان با بیان اینکه ایران هیات حاکمه سرپرستی کنونی افغانستان را به تشکیل دولتی فراگیر تشویق می‌کند، از وضعیت انسانی در این کشور در آستانه فصل سرما ابراز نگرانی کرده و تلاش بین‌المللی برای پاسخگویی به وضعیت انسانی در افغانستان و پناهجویان را خواستار شد.

قدردانی سوئیس از ایران 

وزیر خارجه سوئیس نیز با اشاره به سفر خود به ایران در سالگرد صد سالگی روابط دو کشور، ایران را کشوری تاریخی و بسیار جذاب خواند.

ایگنازیو کاسیس  با اشاره به اهمیت روابط میان دو کشور، به ارائه توضیحاتی در خصوص وضعیت کانال تجاری دو کشور پرداخت و بر همکاری برای انتقال کمک‌ها به افغانستان از طریق ایران اعلام آمادگی کرده است.

وی  با باین این که کشورش در خصوص لزوم تشکیل دولت فراگیر در افغانستان با جمهوری اسلامی  ایران هم‌نظر است ، از تهران  برای یافتن راهکار دیپلماتیک در افغانستان و همچنین میزبانی از پناهجویان، تمجید کرده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا برجام حسین امیرعبداللهیان مذاکرات وین مذاکرات وین در مورد برجام افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا وزیر امور خارجه ایران دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۰۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم

وزیر دفاع روسیه در دیدار با همتای ایرانی خود در حاشیه نشستی در پایتخت قرقیزستان، آمادگی مسکو برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، "سرگئی شویگو" وزیر دفاع روسیه در دیدار با امیرسرتیپ "محمدرضا آشتیانی" وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح ایران گفت که روسیه آماده گسترش همکاری نظامی با ایران است.

شویگو، امروز (جمعه) در دیدار با همتای ایرانی خود در حاشیه نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگ‌های در آستانه، گفت: ما آمادگی خود برای پیشرفت و گسترش بیشتر همکاری سودمند دوجانبه نظامی و همکاری نظامی-فنی را اعلام می‌کنیم.

تاکید شویگو بر آمادگی مسکو برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران با وجود پابرجا بودن ادعای غرب درباره حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین انجام شده است.

ایران ادعای عرضه پهپاد‌های جنگی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را رد کرده و همکاری‌های نظامی با مسکو را در چارجوب روابط دفاعی دوجانبه با این کشور دانسته است.

مسکو نیز گفته بر خلاف اوکراین که برای پیش بردن جنگ به تسلیحات و مهمات متحدان غربی خود متکی است، در این جنگ از تولیدات صنایع نظامی داخلی استفاده می‌کند.

دیگر خبرها

  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • تبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبی
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده
  • توجه ایران به رهایی خدمه کشتی توقیف شده با پرچم پرتغال
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی
  • امیرعبداللهیان: روابط با آفریقا مبتنی بر احترام متقابل است
  • روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • وزیر کشور: کشور آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس است