Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌ گزارش خبرنگار ایرنا، «هوشنگ بازوند» روز چهارشنبه در جریان بازدید از طرح بهسازی و توسعه باند قدیمی فرودگاه بین‌المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه اظهار کرد: این فرودگاه بزرگ‌ترین فرودگاه غرب کشور است و به هر چهار استان همسایه خدمت ارائه می‌کند.

او افزود: به علت این‌که از سال ۱۳۷۵ هیچ‌گونه بازسازی درباره باند اصلی فرودگاه انجام‌ نشده، کیفیت آن بسیار کاهش پیدا کرده‌ است به‌همین دلیل چند سال پیش با شرکت فرودگاه‌های کشور توافق کردیم که این باند بهسازی شود و توسعه پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌چنان‌که بازوند بیان کرد، هم‌اکنون فاز دوم طرح درحال اجرا است و پیمانکار در حال برداشتن آسفالت قدیمی باند و شن‌ریزی و آسفالت جدید است.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر استفاده از مصالح و ابزار مناسب برای افزایش کیفیت باند گفت: عملیات اجرایی بهسازی و توسعه باند فرودگاه نباید به‌هیچ‌عنوان برای پروازهای فرودگاه ایجاد محدودیت نماید در غیر این صورت باید شرایط استفاده از باند اضطراری فرودگاه فراهم شود.

به گفته‌ او استفاده از این باند اضطراری نیازمند عقب‌نشینی ۳۰ تا ۴۰ متری هوانیروز کرمانشاه و جابه‌جایی سیم‌خاردارهای این نهاد نظامی است که این‌موضوع در جلساتی پیگیری و مطالبه خواهد شد.

بازوند طرح بهسازی و توسعه باند فرودگاه کرمانشاه را که پس‌ از ۲۵ سال انجام می‌شود، یک اقدام ماندگار در استان توصیف کرد.

مشاور پروژه بهسازی و توسعه باند فرودگاه کرمانشاه نیز با بیان این‌که عملیات اجرایی این طرح از سال ۱۳۹۶ آغاز شده‌ است، اظهار کرد: فاز دوم طرح تا پایان امسال اجرایی خواهد شد که در آن عملیات بهسازی و توسعه ۵۷۳ متر از باند فرودگاه به اتمام خواهد رسید.

«کاوه الماسی» در جریان بازدید استاندار کرمانشاه به خبرنگاران گفت: طول کل باند فرودگاه سه هزار و ۴۰۰ متر و برآورد اولیه برای بهسازی و توسعه آن ۸۰ میلیارد تومان بوده‌ است.

با توجه به وضعیت پیشرفت پروژه به‌نظر می‌رسد دست‌کم سه تا چهار سال دیگر برای بهسازی و توسعه باند اصلی فرودگاه زمان لازم باشد.

«مجنبی بیاتی»؛ مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه اکنون ۹ شرکت هواپیمایی ایران ایر، آسمان، کیش ایر، آتا، زاگرس، کاسپین، قشم ایر، ایران ایرتور و شرکت پارس ایر از فرودگاه کرمانشاه فعالیت می کنند، گفت: پروازهای فرودگاه کرمانشاه به سمت مقاصد تهران ، مشهد مقدس، شیراز، عسلویه، کیش ، قشم ، بندرعباس و شیراز و بالعکس انجام می شود.

فرودگاه کرمانشاه به عنوان فرودگاه هاب و بیس فرودگاه های غرب کشور ۱۰۰ پرواز هفتگی دارد.

این فرودگاه علاوه بر جابه جایی مسافران کرمانشاهی، نقش به سزایی در جا به جایی مسافران استان های غربی کشور دارد.

برچسب‌ها استانداری کرمانشاه پهنای باند هوشنگ بازوند پرواز فرودگاه کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه پهنای باند هوشنگ بازوند استانداری کرمانشاه پهنای باند هوشنگ بازوند پرواز فرودگاه کرمانشاه بهسازی و توسعه باند فرودگاه کرمانشاه باند فرودگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۴۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه‌های هلال در کشور به ۸۰۰۰ خانه افزایش می‌یابد

مدیرکل توسعه خانه‌های هلال جمعیت هلال احمر کشور از راه‌اندازی بیش از ۷ هزار خانه هلال در استان‌ها خبر داد و گفت: در هفته هلال احمر تعداد خانه‌های هلال در سطح کشور به ۸ هزار خانه افزایش خواهد یافت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، عباس احدپور  صبح امروز در نشست بررسی توسعه کمی و کیفی خانه‌های هلال در سطح استان بوشهر با اشاره به نقش مهم این خانه‌ها در عرصه حل مشکلات جامعه هدف، اظهار داشت: در هفته هلال احمر تعداد خانه‌های هلال در سطح کشور به 8 هزار خانه افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: تاکنون بیش از 7 هزار خانه هلال در سه بخش روستایی، شهری و تخصصی راه‌اندازی شده که یکی از نقش‌های مهم آن هنگام وقوع حوادث رسیدگی سریع به آسیب‌دیدگان، دیده‌بانی و اطلاع‌رسانی است.

مدیرکل توسعه خانه‌های هلال جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در راستای مشارکت‌های مردمی، گفت: نقش محوری خانه‌های هلال استفاده از ظرفیت‌های موجود در همان مناطق است که در استان بوشهر شاهد این ظرفیت عالی هستیم و باید برنامه پاسخگویی و برنامه هدف‌گذاری مناسب در ادامه راه وجود داشته باشد که در زمان بحران بهترین پاسخگویی ارائه شود.

احدپور با بیان نقش موثر آموزش محور بودن خانه‌های هلال، تصریح کرد: توسعه توان امدادی و آموزشی خانه‌های هلال در سطح کشور به نوعی برنامه‌ریزی بلند مدت به‌شمار می‌آید ، ما امروز شاهد آن هستیم که مردم در زمان حضور حوادث پیشتاز هستند اما این توان و انسان‌دوستانه مردم نیاز به آموزش و مهارت‌آموزی امدادی است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز اثرگذاری و تأثیرات آموزش مدون را در خانه‌های هلال شاهد هستیم ، وقتی حادثه‌ای در این مناطق رخ می‌دهد همین افراد به عنوان گروه‌های امدادی پیشتاز و ارزیابان اولیه در پاسخ اضطراری به این حوادث حضور پیدا می‌کنند که این مهم در سطح کلان و بحران‌های بزرگتر نیز موثر خواهد بود.

مدیرکل توسعه خانه‌های هلال جمعیت هلال احمر کشور در پایان ضمن قدردانی از تعامل دستگاه‌ها با جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: آنچه اینجا شاهد هستیم قابل تقدیر است و با توجه به ظرفیت این استان مطمئناً شاهد درخشش‌های بیشتری خواهیم بود.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • فعالیت سامانه بارشی در کرمانشاه شدت می یابد
  • خانه‌های هلال در کشور به ۸۰۰۰ خانه افزایش می‌یابد
  • فرودگاه کرمانشاه تعطیل نیست
  • تمساح سرگردان در فرودگاه/ عکس
  • ‌بری: طرح پیشنهادی فرانسه را دریافت نکرده‌ایم/ نبرد ما تا توقف جنگ در غزه ادامه می‌یابد
  • ورودی شهر مریوان با انجام تعریض باند موجود بهسازی می‌شود
  • طرح کالابرگ ادامه می یابد؟
  • سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • راه اندازی فرودگاه به توسعه میناب کمک می‌کند