Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@16:43:22 GMT

مبلمان شهری خنت بلژیک کربن صفر می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۶۴۹۴۴

مبلمان شهری خنت بلژیک کربن صفر می‌شود

مقامات محلی در خنت بلژیک، از یک میدان بازسازی شده رونمایی کردند که دارای مبلمان خیابانی ساخته شده از بتن کم کربن است. این اقدام، گام بزرگی به سمت ایجاد بخش ساخت و ساز مدور پایدارتر است، زیرا بتن عامل انتشار دهنده اصلی CO۲ است؛ رقمی در حدود ۸ درصد از انتشار جهانی CO۲ متعلق به این ماده است!

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بتن به دلیل وجود سیمان در ساختار آن منبع اصلی انتشار CO۲ است؛ مخلوط‌هایی که سیمان را حذف می‌کند، می‌تواند یکی از پرمصرف‌ترین مواد جهان در آینده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات محلی در گنت (خنت) بلژیک، از یک میدان بازسازی شده رونمایی کردند که دارای مبلمان خیابانی ساخته شده از بتن کم کربن است. این اقدام، یک گام بزرگ به سمت ایجاد بخش ساخت و ساز مدور پایدارتر است، زیرا بتن عامل انتشار دهنده اصلی CO۲ است؛ رقمی در حدود ۸ درصد از انتشار جهانی CO۲!

بر اساس توافقنامه آب و هوای پاریس، انتشار گازهای گلخانه‌ای از بتن باید در ۱۰ سال آینده ۱۶ درصد کاهش یابد، در غیر این صورت، کشورها در معرض خطر از دست دادن اهداف خود هستند.

بتن پرمصرف‌ترین ماده ساخته شده توسط انسان است و این در حالی است که بیشترین ماده در محیط شهری است زیرا محال است که در نقطه‌ای از شهر اثری از بتن یافت نشود؛ از ساختمان‌ها گرفته تا جدول‌های خیابانی و مبلمان شهری همه از بتن ساخته شده است.

جالب است بدانید که اگر سیمان یک کشور بود، پس از چین و آمریکا سومین تولیدکننده گازهای گلخانه‌ای بود و بیش از کل صنعت هوانوردی آن را تولید می‌کرد. در عین حال، سیمان یک مصالح ساختمانی بسیار مقرون به صرفه، بادوام و به نوعی همه‌کاره است که ساخت سازه‌های شگفت‌انگیزی از برج خلیفه تا پانتئون در رم را ممکن ساخته است.

گنت پیشگام‌ترین شهر اروپا در زمینه استفاده مجدد از مواد خام است. نیمکت‌های جدید در این شهر از مخلوط پایدارتری از مواد خام در مقایسه با ترکیب‌های سنتی ساخته شده است. اغلب بتن از شن و ماسه و همچنین سیمان و آب برای کمک به اتصال مواد به یکدیگر ساخته می‌شود.

با این حال، در این نوع جدید، سیمان با سرباره و خاکستر، محصول جانبی صنعت فولاد، جایگزین می‌شود، در حالی که ماسه و شن با محصولات جانبی استخراج معدن جایگزین می‌شود؛ نتیجه اینکه ردپای کربن مخلوط، ۶۵ درصد کمتر از بتن استاندارد است. پروژه توسعه بعدی برای این شهر، تولید بتن ضد آتش خواهد بود.

کد خبر 537651

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مبلمان شهری خنت بلژیک گنت بلژیک شهرهای جهان کاهش co2 کاهش کربن کربن صفر بتن سیمان بتن و آلودگی سیمان و آلودگی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ساخته شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۴۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان

رئیس پلیس راهور کردستان، گفت: در فروردین‌ماه سال‌جاری تصادفات فوتی در استان در مقایسه با مدت مشابه با سال گذشته ۱۰۰ درصد کاهش داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سرهنگ رضا همتی‌زاده در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: بر اساس تجزیه و تحلیل آمار تصادفات در فروردین‌ماه عدم توجه به جلو با 40 درصد و عدم رعایت حق تقدم با 32 درصد و تخطی از سرعت مطمئنه با 28 درصد مهمترین علت رخ داده تصادفات درون شهری کردستان بوده است.

وی افزود: در فروردین‌ماه سال‌جاری تصادفات فوتی در استان در مقایسه با مدت مشابه با سال گذشته 100 درصد کاهش، تصادفات جرحی 15 درصد کاهش و تصادفات خسارتی با 20 درصد افزایش تحلیل شده است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان کردستان گفت: علی‌رغم وجود تعطیلات نوروزی که افزایش سفرهای نوروزی را در پی داشته است، با برنام‌ ریزی پلیس، جلب همکاری سازمان‌های مرتبط و حضور پررنگ کارکنان و همراهی رسانه‌ها در آگاه‌بخشی، تصادفات فوتی و جرحی در ماه اول سال کاهشی بوده است

وی تصریح کرد: در عین حال توجه و برنامه‌ریزی پلیس راهور در اردیبهشت و ماه‌های گرم سال، کاهش تصادفات موتورسیکلت در پی افزایش استفاده شهروندان از این وسیله نقلیه است که بیشترین تصادفات جرحی را در شش ماهه اول سال به خود اختصاص می‌دهد. 

همتی‌زاده با اشاره به مهمترین علت رخداد تصادفات درون شهری اذعان داشت: تصادف عابرین پیاده با 60 درصد، موتورسیکلت‌ها با 35 درصد بیشترین عوامل شکل‌گیری تصادفات درون شهری در فروردین‌ماه بوده که از رانندگان و راکبان موتورسیکلت‌ها درخواست می‌شود با رعایت قوانین و مقررات ترافیکی، عدم تخطی از سرعت مطمئنه و عدم تردد در پیاده‌رو، از وقوع تصادفات جرحی با عابرین پیاده که بیشترین آمار تصادفات درون‌شهری استان را به خود اختصاص می‌دهد، پیشگیری کنند.

انتهای پیام/486/

دیگر خبرها

  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • زمان انتشار کلید اولیه نوبت اول کنکور۱۴۰۳ اعلام شد
  • زمان انتشار کلید اولیه نوبت اول کنکور اعلام شد
  • فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! + عکس
  • فرودگاهی در ایران برای خواستگاری!/ عکس
  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان
  • فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! | ببینید
  • بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد
  • بریتانیا در یک قدمی شبکه برق بدون کربن
  • موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد از عوامل تصادفات درون شهری هستند