Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر پیرحسین کولیوند، رییس جمعیت هلال احمر ضمن اشاره به مقبولیت عمومی سازمان داوطلبان در کشور و جذب خوب سرمایه های اجتماعی از سوی این سازمان، تصریح کرد: به طور حتم تمامی کارکنان این سازمان با دغدغه مندی در خصوص خدمت مضاعف به مردم به خصوص قشرهای آسیب دیده و آسیب پذیر، همواره منشا اثر و برکات در جامعه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص گام دوم انقلاب، ابراز امیدواری کرد تا با پیروزی از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، با همگرایی نیروهای جوان و انقلابی، می توان خدمات کم نظیری را به نیازمندان ارائه کرد.

وی انطباق فلسفه وجودی جمعیت هلال احمر ایران با فدراسیون جهانی صلیب سرخ را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با افزایش همکاری ها و تعامل ها، می توان به راه حل های خوبی برای مرتفع کردن نیازهای مردم دست یافت.

۳۳۰ روستا دچار مشکلات ناشی از تنش آبی هستند

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر نیز در این دیدار، ضمن ارائه گزارش مبسوطی از اقدامات صورت گرفته در طرح ملی "نذر آب" در ۴ سال گذشته با محوریت آبرسانی پایدار، تامین معیشت و سلامت ساکنان مناطق متاثر از خشکسالی در استان های جنوب شرقی کشور، خاطر نشان کرد: با ارزیابی های صورت گرفته، در حال حاضر ۳۳۰ روستا دچار مشکلات ناشی از تنش آبی و به تبع آن مشکلات اجتماعی و زیستی شده اند که این مهم، نیازمند مداخله علمی و پایدار با مشارکت خیرین و سازمان های مرتبط ملی و بین المللی است.

محمد نصیری توضیح داد: با اجرای طرح "نذر آب" ، تجربه های خوبی با روش های تحلیلی از وضعیت موجود، نیازسنجی و ارائه ایده های راهگشا برای ممانعت از موج مهاجرت با اثربخشی بلند مدت به دست آمده است که می تواند منتج  به استخراج الگوهای بنیادی در موضوع مورد مطالعه یعنی  تغییرات اقلیمی باشد بعلاوه گزارش این اقدام ها نمایانگر تعهدات، رویکردها، راهبردها، فرآیندها و اقدامات اجرایی مرتبط با این پدیده جهانی است.

وی همچنین با اشاره به وجود راهکارهای سنتی ایرانیان برای استخراج منابع آبی از جمله قنات ها، عنوان کرد: با بروز خشکسالی در سال های اخیر، دانش حفر قنات اقتصادی گردیده که این مسئله نیز می تواند یکی از راهکارهای مفید بدون آسیب دیدن محیط زیست  در دنیا مورد استفاده قرار گیرد.

اشتراک گزاری تجربه ها برای حل معضلات ناشی از خشکسالی

مدیر عملیات دفترفدراسیون بین المللی صلیب سرخ  در ایران  نیز در این دیدار، ضمن ابراز خرسندی از اجرای چنین برنامه هایی، خواستار انتقال و به اشتراک گزاری تجربه ها برای حل معضلات ناشی از خشکسالی شد.

مارتین فیشر تصریح کرد: جمعیت هلال احمر ایران دارای اعتبار و شهرت مثال زدنی در دنیاست که با تفکر و برنامه ریزی، اقدامات موثری در زمینه کمک رسانی در مواقع بحران و شرایط عادی است که بی تردید انعکاس آن ها در پلت فرمی وسیع تر یعنی فدراسیون می تواند بسیار مفید فایده قرار گیرد.

وی ایده و دانش حفر قنات از سوی متخصصان ایرانی را منحصر بفرد  و منطبق با رویکردهای بین المللی خواند و اذعان کرد: در سفرهای آتی به استان های دارای قنات و گفت وگو با حفاران، خواهم پرداخت تا ضمن تهیه گزارشی جامع از وضعیت موجود استان های درگیر خشکسالی ، بتوان امکانات مورد نیاز را در سطحی وسیع تر و به فوریت  از فدراسیون تامین کرد.

برچسب‌ها پیرحسین کولیوند کمیته بین المللی صلیب سرخ سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پیرحسین کولیوند کمیته بین المللی صلیب سرخ سازمان امداد و نجات هلال احمر پیرحسین کولیوند کمیته بین المللی صلیب سرخ سازمان امداد و نجات هلال احمر جمعیت هلال احمر بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۵۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل روستای «تختان» در دهلران خسارت جانی نداشت

به گزارش خبرنگار مهر، حمز ه محمدی فر مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به بارش شدید در روستای تختان دهلران اظهار کرد: خوشبختانه تا این لحظه هیچ گونه خسارت جانی براثر جاری شدن سیل نداشتیم.

وی افزود: بلافاصله نیروهای جمعیت هلال احمر شهرستان‌های دهلران و آبدانان با تجهیزات کامل برای امداد رسانی اعزام شدند.

وی افزود: تنها یک منزل در روستای تختان دچار آبگرفتگی و خسارت از سیلاب شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر در تمامی شهرستان‌های استان ایلام در آماده باش کامل هستند.

هم اکنون مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان به همراه تیم‌های ارزیاب در روستای تختان حضور دارند.

کد خبر 6095929

دیگر خبرها

  • ادامه امدادرسانی به آسیب‌دیدگان از بارندگی در خوزستان
  • سیل روستای «تختان» در دهلران خسارت جانی نداشت
  • ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر خدمات درمانی رایگان دریافت کردند 
  • ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال احمر خدمات درمانی رایگان دریافت کردند
  • حضور جمعیت هلال‌احمر زنجان در ارایه خدمات جهادی پر رنگ است
  • حضور جمعیت هلال‌احمر زنجان در ارائه خدمات جهادی پر رنگ است
  • ارائه خدمات جهادی موجب افزایش رضایتمندی مردم می‌شود
  • ارائه خدمات پزشکی گروه جهادی الکفیل در زنجان
  • ۳۰۰ نیروی هلال احمر در جست و جوی «یسنا»
  • ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان در زنجان