Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@23:14:25 GMT

بستری بیش از ۷۷ هزار بیمار در مراکز درمانی زنجان

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۶۶۴۷۷

بستری بیش از ۷۷ هزار بیمار در مراکز درمانی زنجان

ایسنا/زنجان معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: ۷۷ هزار و ۷۴۷ نفر در سال گذشته در مراکز درمانی استان زنجان بستری شدند و ۵۰۱ هزار و ۶۱ نفر نیز به اورژانس مراجعه کردند.

علیرضا آرمانی کیان بعد از ظهر امروز (۳ آذرماه) در نشست خبری که در سالن همایش‌های بین‌المللی روزبه برگزار شد، با اشاره به اینکه در دوران شیوع کرونا، دیگر نقش ارزشمند و جایگاه خبرنگاران در دنیا بر کسی پوشیده نیست، اظهار کرد: ۱۴ بیمارستان درمانی در استان زنجان وجود دارد که ۱۰ بیمارستان دانشگاهی بوده و ۱۶۰۰ تخت دانشگاهی و بیش از ۳۰۰ تخت غیردانشگاهی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مشارکت بیمارستان‌های غیردانشگاهی زنجان در دوران شیوع کرونا، افزود: در مجموع ۲۰۹۶ تخت بیمارستانی در استان زنجان داریم که از این تعداد ۲۶۵ تخت ویژه بوده و در دوران کرونا ۴۰ درصد به تخت‌های ویژه اضافه شد و نشان داد نیازمند نیروهای بیشتری هستیم.

این مسئول با اشاره به بیمارستان هراسی در اوایل شیوع کرونا و ایثار نیروهای بهداشت و درمان، تصریح کرد: مردم زنجان پروتکل‌های بهداشتی را بالاتر از میانگین کشوری رعایت کرده و مرگ و میر و بستری‌ها نیز وضعیت بهتری داشت و کمترین آسیب را با زحمات کارهای تیمی در پیک‌ها داشتیم.

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی استان با بیان اینکه ماهیت بیماری کرونا بسیار خطرناک بود و یک دفعه به ویژه در افرادی که بیماری زمینه‌ای و سن بالا داشتند، حمله‌ور می‌شد، گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون حدود ۶۰۰۰ نفر به صورت بستری سرپایی درمان شدند.

آرمانی‌کیان با اشاره به سامانه توزیع بیمار و مشکلاتی مانند کمبود مالی، نیروهای متخصص، تورم در دوران شیوع کرونا، اظهار کرد: اکنون ۹۱ تخت به بیماران دیالیزی اختصاص داده شده و ۶۰ پایگاه اورژانس داریم که میانگین حضور بر بالین بیمار ۱۱ دقیقه بوده و ۵۱ مرکز آزمایشگاهی، ۴۵ درمانگاه تخصصی، عمومی و دندان‌پزشکی در سطح استان وجود دارد که نیازمند نظارت بود.

وی با اشاره به مدیریت با آسیب کم کد ۷۸۲ (سکته‌های مغزی)، بیماران خاص، تالاسمی، ام.اس شدید، قلبی عروقی در دوران کرونا، خاطرنشان کرد: پارسال علی‌رغم کاهش درآمد و افزایش هزینه دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان، ۷۷ هزار و ۷۴۷ مورد بستری داشتیم و متوسط مراجعه به اورژانس نیز ۵۰۱ هزار و ۶۱ نفر بود. همچنین ۱۶۳ هزار و ۶۴۷ نفر در کلینیک‌های تخصصی دانشگاهی و بالای ۳۰ هزار نفر عمل جراحی داشتیم.

معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه ۵۰۰۰ دانشجو در دانشگاه علوم‌پزشکی استان مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: دانشجویان این دانشگاه به علت رغبت عمومی در حال افزایش بوده و این دانشگاه حدود ۴۴۰ هیئت علمی دارد.

حسین عمارلو با بیان اینکه حدود ۲۰۰۰ دانشجوی غیربومی و خوابگاهی ‌داریم، خاطرنشان کرد: در دوران کرونا دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان کماکان به فعالیت آموزشی خود پرداخت که حدود ۶۰ درصد دانشجویان بالینی بودند و در بیمارستان‌ها حضور داشتند و به خدمات درمانی نیز کمک می‌کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان کرونا در ایران مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان استان زنجان شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۶۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ دکتر محمدتقی آشوبی گفت: با تلاش‎ها و پیگیری‎های دانشگاه علوم پزشکی گیلان، یک دستگاه MRI به ارزش ۵۰ میلیارد تومان از سوی سازمان بهداشت جهانی در اختیار مرکز آموزشی درمانی رازی رشت قرار گرفت که در این مرکز درمانی نصب و امتحان شد و به زودی برای خدمات رسانی به بیماران به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه مرکز آموزشی درمانی رازی رشت دومین مرکز درمانی پرتردد شهر رشت به ‎لحاظ تعداد بیماران مراجعه کننده و کادر آموزشی و درمانی است، افزود: سالانه دست کم بین ۵۰۰ تا هزار بیمار برای انجام MRI از این مرکز درمانی به دیگر مراکز آموزشی درمانی رشت و یا بخش خصوصی مراجعه و دوباره برای ادامه درمان به این مرکز بازمی گردند که این امر موجب زحمت بیمار و خانواده اش و همچنین صرف هزینه و وقت می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه توزیع عادلانه امکانات و تجهیزات تشخیصی و درمانی از اهداف مدیران و مسئولان این دانشگاه است، گفت: بیمارستان رازی رشت یک مرکز آموزشی درمانی برای بیماری‌های ارولوژی، ریه، کبد، گوارش، کلیه، بیماری‌های عفونی، پیوند کلیه، پوست، جراحی عروق، روماتولوژی، هماتولوژی، غدد، توراکس تالاسمی، اورژانس، هموفیلی و دیگر بیماری‌ها است که به رغم ارائه خدمات سلامت محور به مردم، از برخی تجهیزات نظیر MRI محروم بود.

مرکز آموزشی درمانی رازی رشت ۷۴ سال پیش تأسیس شد.

دیگر خبرها

  • یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط‌ جنین در یزد
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان