Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگو و معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان با تایید آغاز مذاکرات میان نمایندگان این گروه و آمریکا گفته‌است که در این مذاکرات تلاش می‌شود تا پول‌های منجمد شده افغانستان آزاد شود.

طبق اعلام وزارت خارجه آمریکا، قرار است این مذاکرات هفته آینده در قطر آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی طالبان در مورد این مذاکرات گفته است که مقام‌های طالبان در چوکات توافقات دوحه هرازگاهی با نمایندگان امریکا دیدار داشته که این دیدارها می‌تواند مفید واقع شود.

مجاهد افزوده است که با ادامه این دیدارها تعهدات تازه می‌شود و نگرانی‌ها از بین می‌رود. به گفته وی، در مذاکرات جدید «تلاش صورت می‌گیرد که پول‌های منجمدشده مردم افغانستان آزاد شود تا مشکلات اقتصادی حل گردد.»

سخنگوی طالبان همچنین گفته است که این دیدارها می‌تواند باعث «بنیانگذاری و تعلقات روابط دیپلماتیک میان دو طرف شود که به منفعت هر دو جانب است.»

وی گفت که طالبان به تعهداتش پایبند است و از جانب مقابل نیز خواسته است که هرازگاهی دو طرف نشست داشته باشند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، روز سه شنبه (۲ قوس/ آذر) گفت که هیات آمریکایی با طالبان درباره «منافع ملی حیاتی ما» که شامل عملیات ضد تروریستی علیه داعش و القاعده، کمک‌های بشردوستانه، اقتصاد فروپاشیده‌ افغانستان و عبور امن از افغانستان برای شهروندان آمریکایی و افغان‌هایی که برای ایالات متحده کار می‌کردند، گفتگو خواهند کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طالبان افغانستان آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۶۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت بیش از ۱ و نیم میلیون پناهجوی افغانستانی‌

خلیل‌الرحمان حقانی وزیر امور مهاجرین طالبان با اشاره به اقدامات اخیر پاکستان اظهار داشت بیش از 600 هزار پناهجو در ماههای اخیر به افغانستان اخراج شده‌اند.

حقانی گفت برای بازگشت کنندگان به کشور، مراکز موقت فراهم شده است تا از آنجا به ولایت‌های مورد نظر انتقال یابند.

این در حالی است که شماری از پناهجویان تازه بازگشته به افغانستان از طالبان خواستار کمک و سرپناه دائمی و همچنین فرصت‌های کار شده‌اند.

وزیر امور مهاجرین طالبان پیش از این در دیدار با «شوکو شیموزاوا» رئیس پشتیبانی و امنیت کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در بهمن‌ماه سال گذشته گفته بود بیش از یک میلیون مهاجر به افغانستان بازگشته‌اند.

این بازگشت‌ها در حالی صورت می‌گیرد که بر اساس آمار سازمان ملل، بیش از 29 میلیون افغانستانی‌ (بیشتر از نیمی از جمعیت این کشور) به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم
  • بازگشت بیش از ۱ و نیم میلیون پناهجوی افغانستانی‌
  • بازگشت بیش از ۱.۵ میلیون مهاجر به افغانستان
  • از پیشرفت در مذاکراه تا ضرب‌الاجل اسرائیل/ گفتگو در مرز خوش‌‎بینی و بدبینی جریان دارد
  • استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان
  • سخنگوی طالبان گزارش یوناما را تکراری و تبلیغاتی خواند
  • مذاکرات طالبان برای صادرات نفت روسیه
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان
  • مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک