Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@19:00:04 GMT

ایلان ماسک باز هم سهام تسلا را فروخت

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۶۶۶۱۸

ایلان ماسک باز هم سهام تسلا را فروخت

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز؛ ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا ۹۳۴ هزار سهم از سهام تسلا را فروخت. از زمانی که ایلان ماسک نظرسنجی را برای فروش سهام برگزار کرد، تاکنون ۹.۲ میلیون سهم به ارزش ۹.۹ میلیارد دلار توسط ایلان ماسک به فروش رفته است. در این نظرسنجی، اکثر شرکت کنندگان با فروش ۱۰ درصد از سهام ماسک در تسلا موافق هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس اطلاعاتی که در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ثبت شده، مدیرعامل تسلا ۹۳۴ هزار و ۹۱ سهم به ارزش ۱.۰۵ میلیارد دلار را فروخته است. ماسک سه شنبه هفته گذشته هم ۹۳۴ هزار و ۹۱ سهم از سهام این شرکت را به منظور انجام تعهدات مالی خودش فروخت. تسلا در سال ۲۰۱۲ پاداشی به ایلان ماسک داد تا او بتواند ۲۲.۸ میلیون سهام این شرکت را با قیمت ۶.۲۴ دلار به ازای هر سهم خریداری کند. سال آینده میلادی این قرارداد منقضی می‌شود و ماسک فرصت کمی دارد تا خرید‌های خودش را انجام دهد.

در حال حاضر قیمت هر سهم از تسلا حدود ۱۱۰۰ دلار است و فعالسازی دوباره این قرارداد به نفع ثروتمندترین فرد دنیا خواهد بود. اما ماسک با انجام این کار باید مالیات مابه التفاوت قیمت سهم را در بازه زمانی سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۱ با نرخی بیشتر از ۵۰ درصد پرداخت کند. طبق محاسبات CNBC، مالیات ایلان ماسک حدود ۱۵ میلیارد دلار خواهد بود.

ماسک به منظور پرداخت این مالیات نیاز به پول نقد دارد و از طریق پرداخت سهام این پول را تامین خواهد کرد. سهام شرکت تسلا روز گذشته افت ۴.۴ درصدی را پشت سر گذاشت و باید منتظر بود و دید واکنش معامله گران به این اتفاق چه خواهد بود. ارزش بازار تسلا در حال حاضر ۱.۱ تریلیون دلار برآورد می‌شود.

گفتنی است که ایلان ماسک در حال حاضر با دارایی ۲۹۶ میلیارد دلاری ثروتمندترین فرد دنیا است و بعید است به این زودی از جایگاه خودش پایین بیاید.

بیشتر بخوانید

ایلان ماسک باز هم سهام تسلا را فروخت

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ایلان ماسک سهام تسلا موتورز میلیارد دلار ایلان ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۶۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ماسک به وعده «پیروزی» اوکراین

کارآفرین آمریکایی در واکنش به اظهار امیدواری واشنگتن نسبت به پیروزی اوکراین بر روسیه، در پیامی کنایه‌آمیز از کاخ سفید خواست پیروزی را تعریف کند.

به گزارش ایسنا، «ایلان ماسک» میلیاردر آمریکایی در واکنش به ادعای کاخ سفید مبنی بر اینکه اوکراین می‌تواند در جنگ پیروز شود، از واشنگتن خواست «پیروزی» را تعریف کند.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا روز جمعه گفت: «مقامات آمریکایی بر این باورند که اوکراین در نهایت می‌تواند در این جنگ پیروز شود. اوکراین عزم پیروزی در این جنگ را دارد و ما هم برای دستیابی به این هدف از آن حمایت خواهیم کرد.»

در همین رابطه ایلان ماسک در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «پیروزی چه شکلی است؟»

این کارآفرین آمریکایی از آغاز جنگ اوکراین نسبت به امیدواری‌های واشنگتن به عملکرد کی‌یف تردید داشته است؛ از جمله به طرح صلح «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین که اوکراین در آن خواستار پس‌گرفتن تمامی مناطقی شده که روسیه از آغاز جنگ تحت کنترل خود درآورده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جزئیات سفر محرمانه ایلان ماسک به چین!
  • شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک سرمایه ۶ میلیارد دلاری جذب می‌کند؟
  • واکنش ماسک به وعده «پیروزی» اوکراین
  • ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید
  • ربات انسان نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
  • حراج تاریخی ایلان ماسک: خدمتکار خانگی انسان‌نما، زیر ۳۰ هزار دلار
  • حراج تاریخی ایلان ماسک : خدمتکار خانگی انسان‌ نما، زیر ۳۰ هزار دلار
  • پیش‌بینی ایلان ماسک از بروز جنگ داخلی در غرب
  • ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد​