Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست هم‌اندیشی معاون امور بین‌الملل رییس قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با مدیران رسانه‌های رسمی، صبح امروز (چهارشنبه سوم آذرماه ۱۴۰۰) در معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

کاظم غریب‌آبادی، در این نشست که با حضور مدیران رسانه‌ها و به‌منظور بررسی آخرین تحولات حقوق بشریِ مرتبط با ایران برگزار شد، موضوع حقوق بشر را ازجمله موضوعات مهم و حساس بین‌المللی عنوان کرد و با انتقاد از اینکه برخی کشورها از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای تأمین اهداف سیاست خارجی خود استفاده می‌کنند، گفت: همواره بر این تاکید داشته‌ام که حتی اگر ما عضو هیچ‌یک از معاهده‌های حقوق بشر هم نباشیم، بازهم به دلیل مبانی دینی، قانونی و اخلاقی، ملزم به رعایت الزامات حقوق بشر هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اشاره به مبانی دینی و فصل سوم قانون اساسی کشور که به موضوع پاسداری از حقوق ملت ایران اختصاص دارد، از اهتمام این ستاد برای حمایت بیشتر از حقوق مردم ذیل عنوان «حق‌الناس» در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی خبر داد و گفت با استفاده از مفهوم حق‌الناس، بسیاری از مسائل و مشکلات در این حوزه قابل حل خواهد بود.

غریب‌آبادی با تاکید مجدد بر اهمیت جایگاه حقوق بشر و اشاره به اینکه حقوق بشر در موضوعات سیاسی، مدنی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی معنا پیدا می‌کند، بر لزوم همکاری سایر قوا در این زمینه تاکید کرد.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه با اشاره به عزم جدی این ستاد در پیگیری حقوق مردم در قوه قضاییه و سایر قوا، از اصلاح فرآیندها برای شناسایی مسائل و مشکلات مردم در ستاد حقوق بشر خبر داد.

دبیر ستاد حقوق بشر همچنین بر حفظ انسجام و اتحاد میان رسانه‌ها در پاسداری از منافع ملی و مقابله با فشارهای تبلیغاتی و سیاسی دنیای غرب تاکید کرد و با انتقاد از وجود گزارشگر ویژه حقوق بشر، علیرغم اینکه رعایت حقوق بشر در کشور ما بر مبنای اصول و مبانی دینی و اخلاقی صورت می‌گیرد، گفت: در مقابل ما نیز باید علاوه بر پیگیری فعالانه‌ی موارد نقض حقوق بشر در دیگر کشورهای مدعی، زمینه‌های لازم برای مقابله فعال و به‌هنگام رسانه‌ای با فعالیت‌های تخریبی این کشورها را مهیا کنیم.

احمد بینا، مشاور دبیر ستاد حقوق بشر نیز طی سخنانی، ضمن اشاره به نقش موثر رسانه‌ها در انتقاد از سیاست‌های تخریب‌جویانه دولت‌های غربی و همچنین حمایت از این ستاد در اطلاع‌رسانی فعالیت‌های صورت‌گرفته، از آمادگی ستاد حقوق بشر برای تقویت ارتباط و ارائه اطلاعات لازم به رسانه‌ها خبر داد.

علاوه بر کاظم غریب‌آبادی، دبیر و احمد بینا، مشاور دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، ایمان شمسایی مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی و علیرضا شیروی مدیرکل رسانه‌های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ازجمله حاضران در این نشست بودند.

تاکید بر تقویت ارتباط ستاد حقوق بشر و سایر نهادهای تخصصی کشور با رسانه‌ها، بهره‌گیری بیشتر ستاد از ظرفیت‌های رسانه‌های خصوصی، لزوم حفظ انسجام رسانه‌ای در جهت پاسداری از منافع ملی، تاکید بر تقویت بخش‌های غیرفارسی‌زبان رسانه‌های داخلی و گسترش فعالیت‌های رسانه‌ای در ابعاد بین‌المللی، استفاده بیشتر از ظرفیت‌های صاحب‌نظران دانشگاهی و نهادهای مردم‌نهاد، و لزوم ارائه پیوست رسانه‌ای برای برنامه‌های مهم ستاد حقوق بشر، ازجمله موارد مورد تاکید مدیران رسانه‌ها بود.

کد خبر 5360182

منبع: مهر

کلیدواژه: کاظم غریب آبادی قوه قضاییه مطبوعات حقوق بشر معرفی کتاب کتاب و کتابخوانی انتشارات سروش رونمایی کتاب هفته کتاب تازه های نشر موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران نقد کتاب ترجمه ابونصر فارابی هفته کتاب و کتاب خوانی روز جهانی فلسفه تقریظ بازسازی انقلابی عرصه فرهنگ دبیر ستاد حقوق بشر رسانه ها رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۶۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامع دیدن مسائل از سوی فعالان رسانه و تعامل مسئولان لازمه حل مسائل کشور

مدیر مسئول خبرگزاری ایمنا گفت: لازمه پیگیری و حل مسائل مردم شناخت دقیق موضوعات استانی و شهری و مدیریت صحیح در نوع و روش پیگیری است، جامع دیدن مسائل و تعامل مسئولان با فعالان رسانه‌ای نیز قطعاً نتایج مثبتی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، محسن آنالویی امروز_ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در آئین افتتاح رسمی دفتر نمایندگی خبرگزاری ایمنا در اراک اظهار کرد: عزم و اراده ملت ایران در نفی سلطه، استبداد و زورگویی مستکبران و استقلال و اقتدارطلبی دشمنان را برای طراحی و عملیاتی کردن شدیدترین تهاجم رسانه‌ای مصمم کرده است.

وی در بیان دلایل این اقدام اظهار کرد: پیش از انقلاب امور مردم و کشور در دست دیگران بود و آن‌ها برای غارت و چپاول سرمایه‌های ملی به دروغ خود را نجات دهنده مردم معرفی می‌کردند اما مردم با کنار زدن آنها خود زمام امور کشور را در دست گرفتند و مستقل از ابرقدرت‌ها توانستند پیشرفت کنند و امروز معادلات منطقه و جهان به نفع جبهه حق در حال تغییر است و این یعنی آنکه مردم علاوه بر اینکه خودش را از زیر بار ظلم نجات داد به یک ملت الگو تبدیل شده است.

مدیر مسئول ایمنا با اشاره به نشانه‌های اقتدار ملی گفت: وقتی رهبر انقلاب برای جوانان اروپایی نامه نوشتند کمتر کسی امروز را می‌دید که جوانان دانشجو در قلب اروپا و آمریکا که اسلام را درک نکرده‌اند اینگونه فریاد عدالت خواهی و ظلم ستیزی سر دهند و نفرت و انزجار خود را از رژیم فاسد صهیونیستی فریاد بزنند.

وی ادامه داد: اما می‌بینیم سلطه گران به بدترین شکل آنها را سرکوب می‌کنند و تنها جرمشان هم حمایت از مظلوم است اما با وجود تلاش رسانه‌های نظام سلطه برای حذف و سانسور اخبار اعتراضات، آنها نتوانستند مانع از بازتاب جهانی این اقدام عدالت‌طلبانه شوند و این همان آرمان ملت ما است.

وی ادامه داد: در عملیات موشکی ایران علیه رژیم جنایتکار صهیونیستی با اقتدار اعلام کردیم خواهیم زد و آن را رسانه‌ای کردیم و دیدید با وجود حمایت و پشتیبانی هم پیمانان این رژیم کودک کش چگونه حیثیت آنها جلوی چشم ملت‌های جهان از بین رفت و این جز با اتکا به قدرت ملی و پشتیبانی مردم میسر نمی‌شد.

وی افزود: دشمن وقتی می‌بیند در جنگ نظامی جواب نمی‌گیرد دست به تهاجم و ترور رسانه‌ای می‌زند و با ابزار عملیات روانی برای بر هم زدن امنیت روانی مردم، انسجام و همدلی اجتماعی وارد میدان می‌شود و گاهی برخی به عمد یا ناآگاهانه در راستای هدف دشمن به جای امیدآفرینی با برجسته کردن مسائل حاشیه و فرعی به این هدف کمک می‌کنند.

مدیر مسئول ایمنا با اشاره به ضرورت اتحاد و همدلی رسانه‌ها در این شرایط گفت: با وجود تهاجم رسانه‌ای و نبردی که تلاش می‌کند با سیاه نشان دادن شرایط، حرکت مردم به سمت قله پیشرفت را کند یا متوقف کند هر حرکتی که این هدف دشمن را تقویت کند قطعاً مردود است.

وی تصریح کرد: با این شرایط، باید عرصه فعالیت رسانه را فراتر از بازی‌های سیاسی و دوقطبی‌ها تعریف کرد و لذا لازم است با هر عقیده و سلیقه از اختلاف پرهیز کنیم و خود را در یک جبهه رسانه‌ای بدانیم تا ان شاءالله قوت و قدرت جمعی‌مان توفیقات ما را در نبرد با جبهه باطل بیشتر کند.

مدیر مسئول خبرگزاری ایمنا در همین راستا با بیان اینکه ایجاد دفتر سرپرستی ایمنا در استان مرکزی با هدف تقویت و اضافه کردن ظرفیت جدید رسانه‌ای با گفتمان تخصصی شهر و شهروندی به جبهه رسانه‌ای انقلاب اسلامی است و امید داریم با عنایات خداوند در کنار سایر دوستان رسانه‌ای این استان در پیگیری مسائل شهروندان و افزایش امید و سرزندگی مردم تلاش کنیم، گفت: لازمه پیگیری و حل مسائل مردم شناخت دقیق موضوعات استانی و شهری و مدیریت صحیح در نوع و روش پیگیری است، جامع دیدن مسائل و تعامل مسئولان استانی با فعالان رسانه‌ای نیز قطعاً نتایج مثبتی خواهد داشت.

عملیات «وعده صادق» هیمنه پوشالی اسرائیل را شکست

رئیس شورای اسلامی کلان شهر اراک هم گفت: عملیات «وعده صادق» نیروی هوافضای سپاه، هیمنه پوشالی اسرائیل و استکبار جهانی را شکست.

داوود قربانی اظهار کرد: عملیات «وعده صادق» در راستای مکاتبه مقام معظم رهبری با جوانان اروپا و اقدام ارزشمند نیروهای مسلح در یک راستا قرار گرفت و هم اینک موجب بروز تظلم خواهی عموم مردم جهان شد.

وی افزود: امید می‌رود به زودی شاهد پیروزی مردم غزه و همه آزادی‌خواهان جهان باشیم.

رئیس شورای اسلامی کلان شهر اراک با اشاره به افتتاح رسمی دفتر سرپرستی ایمنا در استان مرکزی گفت: امید می‌رود با فعالیت این خبرگزاری به صورت تخصصی در حوزه شهر و شهروندی شاهد رشد و تعالی شهر اراک باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، با حضور مدیران شهری، اعضای شورای شهر، مدیران خبرگزاری ایمنا و اصحاب رسانه دفتر ایمنا در اراک افتتاح شد.

کد خبر 749819

دیگر خبرها

  • جامع دیدن مسائل از سوی فعالان رسانه و تعامل مسئولان لازمه حل مسائل کشور
  • بیانیه ۵ زبانه تشکل‌های اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان پیرامون حوادث دانشگاه‌های آمریکا
  • امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر باعث پیشرفت و تعالی جامعه می شود
  • مجید اکبرشاهی «دبیر ستاد اربعین» سیما شد
  • مجید اکبرشاهی «دبیر ستاد اربعین سیما» شد
  • انتصاب مجید اکبرشاهی به عنوان «دبیر ستاد اربعین سیما»
  • وضعیت حقوق بشر در ایران برای اولین بار به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • غریب آبادی: وضعیت حقوق بشر به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • ‌وزارت کشور بر افزایش مشارکت دور دوم انتخابات‌ تاکید دارد
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان