Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماتئوش موراویتسکی، نخست وزیر لهستان روز چهارشنبه گفت که کشورش آماده است تا با اعمال تحریم‌های جدید به تشدید بحران مهاجران در مرز خود با بلاروس پاسخ دهد.

بر اساس این گزارلش، موراویسکی در جریان برگزاری یک نشست توجیهی در پاریس گفت: ما می‌خواهیم تنش‌ها را کاهش دهیم. اما اگر تشدید تنش از طرف بلاروس رخ دهد، آماده هستیم تا به آن پاسخ دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست وزیر لهستان همچنین در خصوص اهداف تحریمی کشورش در برابر بلاروس گفت: تحریم‌های اقتصادی و بسته شدن مرزها، پاسگاه‌های مرزی راه آهن و ممنوعیت جابجایی کالا از جمله موارد مورد بررسی خواهند بود. در صورت تشدید بحران، لهستان از چنین تحریم‌هایی استفاده خواهد کرد.

طی چند هفته گذشته چندین هزار مهاجر در مرز لهستان و بلاروس سرگردان شده‌اند. گفته می‌شود بسیاری از مهاجران سعی می‌کنند با توسط به زور، از طریق بخش مرزی وارد قلمرو اتحادیه اروپا شوند.

لهستان برای خنثی کردن تلاش‌های عبور غیرقانونی، نیروهای بیشتری را به سمت مرزهای خود با بلاروس اعزام کرده و حفاظت از مرزهای خود را تقویت کرده است.

کشورهای لتونی، لیتوانی و لهستان، بلاروس را به حمایت از مهاجرت غیرقانونی به سمت اروپا متهم می‌کنند؛ اتهامی که دولت بلاروس آن را رد کرده است. مینسک همچنین به طور مرتب گزارش می‌دهد که مرزبانان لهستان به زور مهاجران را از مرز به سمت بلاروس هدایت می‌کنند.

کد خبر 5360189

منبع: مهر

کلیدواژه: لهستان تحریم اقتصادی بلاروس مهاجران اتحادیه اروپا ایالات متحده امریکا عراق رژیم صهیونیستی فلسطین روسیه جنبش حماس ایران سوریه ترکیه اوکراین انگلیس مسکو افغانستان عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۷۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌ایم اوکراینی‌ها را برای خدمت نظامی به کشورشان بازگردانیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ولادیسلاو کوسینیاک کامیش» وزیر دفاع لهستان در اظهاراتی از آمادگی کشورش برای بازگرداندن برخی از اتباع اوکراین به این کشور خبر داد.

بر این اساس کامیش تاکید کرد که لهستان آماده است اوکراینی‌هایی را که موظف به انجام خدمت نظامی هستند، به این کشور بازگرداند تا مشغول خدمت وظیفه در ارتش اوکراین شوند.

وزیر دفاع لهستان تصریح کرد: به باور من بسیاری از لهستانی‌ها هنگامی که جوانان اوکراینی را در هتل‌ها و قهوه‌خانه‌ها مشاهده می‌کنند و از طرف دیگر میزان باری را که ما باید برای اوکراین به دوش بکشیم مشاهده می‌کنند احساس خشم می‌کنند.

در عین حال کامیش مشخص نکرد که ورشو چگونه می‌تواند این افراد را به اوکراین بازگرداند.

کد خبر 6088364

دیگر خبرها

  • آمادگی بلاروس برای همکاری با ایران باوجود تحریم‌های غرب
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • دولت آمریکا قصد اعمال تحریم‌هایی علیه یگان‌های نظامی اشغالگران را ندارد
  • گزارشگر ویژه سازمان ملل خواستار تحریم اسرائیل شد
  • افزایش چهار برابری درآمدهای نفتی ایران با شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها
  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه رژیم صهیونیستی شد
  • آماده‌ایم اوکراینی‌ها را برای خدمت نظامی به کشورشان بازگردانیم