Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-03@22:43:27 GMT

ضرر ۱۰۰۰میلیارد تومانی زنگنه به خزانه کشور

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۶۷۱۹۷

ضرر ۱۰۰۰میلیارد تومانی زنگنه به خزانه کشور

بیژن زنگنه وزیر نفت دولت روحانی در ماه‌های آخر مسئولیت خود بنزین و فرآورده‌های نفتی را به قیمت نازل پیش‌فروش و پول آن را هزینه کرده است.
دولت روحانی برای اداره کشور و تامین منابع به آینده فروشی روی آورده بود؛ نمونه آن توئیت رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر بدهی ۵۳۵ هزار میلیارد تومانی دولت روحانی بابت فروش اوراق مالی است؛ اما قصه آینده فروشی به اینجا ختم نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس گزارش یک منبع مطلع، بیژن زنگنه وزیر نفت دولت روحانی در سال آخر مسئولیت خود بنزین و فرآورده‌های نفتی را پیش‌فروش و پول آن را هزینه کرده است.

بر اساس این گزارش، زنگنه محموله‌های متعدد بنزین و گازوئیل را با قیمت ۷۲.۵ میلیون دلار به چند شرکت فروخته، اما ۲۰۰ هزار تن از این فرآورده‌های نفتی به مشتریان تحویل نشده با وجود آنکه همان زمان پولش به حساب شرکت ملی نفت واریز شده است.

نکته قابل تامل اینکه در قرارداد فروش این فرآورده‌ها قیمت روز لحاظ نشده و با افزایش قیمت نفت خسارت ۳۶.۴ میلیون دلار به کشور و مردم وارد شده است.

به عبارت دیگر وزارت نفت در ماه‌های پایانی خود بنزین و گازوئیل را به قیمت ثابت پیش‌فروش کرده و اگر قیمت دلار را به صورت نیمایی ۲۵ هزار تومان در نظر بگیریم ۹۱۰ میلیارد تومان و به قیمت دلار آزاد بیش از هزار میلیارد تومان به کشور فقط در همین چند فقره قرارداد خسارت خورده است.

در حال حاضر که کشور برای پر کردن مخازن سوخت مایع نیروگاه‌ها به نفت‌گاز نیاز دارد، اما با فشار این شرکت‌ها روبه‌رو شده که در دوران زنگنه نفت و گاز را به قیمت ارزان خریده‌اند و حالا درصد تحویل گرفتن این محموله‌ها به همان قیمت نازل قبلی هستند.

منبع: فارس

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: خزانه خزانه داری خزانه اسلامی خزانه داری کل کشور دولت روحانی فرآورده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۷۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت لیر ترکیه امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

امروز قیمت لیر ترکیه در بازار آزاد مانند دیروز با کاهش قیمت روبرو بوده است. قیمت لیر ترکیه که دیروز با کاهش قیمت ۳۰ تومانی به ۱,۹۳۵ رسیده بود، امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۵ تومانی (۰.۲۶ درصد) به ۱,۹۳۰ تومان رسید.

tags # قیمت لیر ترکیه سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • قیمت لیر ترکیه امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تولید لاستیک افزایش یافت/ فروش سایزهای بالای ۱۵ زیر قیمت مصوب
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از دلال پتروشیمی در استان فارس
  • بررسی پرونده متهمان فروش سوخت یارانه‌ای در تعزیرات حکومتی زنجان
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از یک دلال پتروشیمی در فارس
  • سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد
  • رسیدگی به پرونده متهمان فروش سوخت یارانه‌ای در تعزیرات حکومتی زنجان
  • جهش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو/ آخرین قیمت پژ، دنا، سمند، شاهین، تارا و کوییک + جدول
  • بنزین در امارات گران می‌شود
  • بازار خودرو روی دور تند ارزانی افتاد