Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-01@22:56:10 GMT

شناسایی ۳۳۲ سازه دریایی و ساحلی در هرمزگان

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۶۷۵۴۶

شناسایی ۳۳۲ سازه دریایی و ساحلی در هرمزگان

تین نیوز

علیرضا کرجی ران طی سخنانی به تبیین قوانین مربوط به حوزه سواحل پرداخت و هدف از شناسنامه دار کردن و صدور مجوز برای سازه‌های دریایی را رعایت ضوابط و استانداردهای ایمنی و همچنین صیانت از محیط زیست دریایی اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، وی با اعلام اینکه ۳۳۲ سازه دریایی در سواحل هرمزگان مشمول مسؤولیت‌ها و نظارت سازمان بنادر هستند، گفت: از مجموع این تعداد، رقمی بالغ بر ۵۳ درصد سازه‌ها معادل ۱۷۷ مورد، فاقد مجوز هستند که پرونده برخی از آنها به محاکم قضائی ارجاع شده و در دست رسیدگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در عین حال تاکید کرد: سازه‌های غیرمجاز در سال ۹۹، سهمی ۷۵ درصدی از کل تعداد سازه‌ها و تأسیسات دریایی استان داشتند که با اقدامات صورت گرفته، این وضعیت به ۵۳ درصد کاهش یافت.

سهم ۸۱ درصدی دستگاه‌های دولتی در مالکیت سازه‌های دریایی

دبیر کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان هرمزگان خاطرنشان کرد: از مجموع کل این سازه‌های شناسایی شده در استان، ۲۷۰ مورد به بخش دولتی، مناطق آزاد، شهرداری‌ها، ارگان‌های نظامی و انتظامی (سهم ۸۱ درصدی مالکیت دولتی و عمومی در مقایسه با سهم ۱۹ درصدی بخش خصوصی) تعلق دارد که علیه سازه‌های فاقد مجوز در محاکم قضائی شکایت شده و سایر موارد نیز در مراحل تکمیل پرونده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان بر لزوم هماهنگی و همکاری تمامی ادارات، ارگان‌ها و نهادها در راستای اجرای هرچه سریع‌تر و جامع‌تر قوانین مرتبط با حوزه دریا و سواحل تأکید کرد.

مصوبات بیست و یکمین نشست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل

الزام تمامی دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی به ارائه مدارک مورد نیاز جهت اخذ مجوز بهره برداری سازه‌های دریایی و همچنین ضرورت تطبیق تمامی طرح و پروژه‌های آتی دستگاه‌های اجرایی با طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی از جمله مصوبات این نشست بود.

همچنین مقرر شد، تمامی دستگاه‌های پاسخ دهنده به استعلامات اداره کل بنادر ودریانوردی بر اساس مهلت مقرر قانونی نسبت به ارائه نظریه مستدل، شفاف و حداکثر در سقف زمان قید شده اقدام کنند.

از سوی دیگر با توجه به اینکه اعلام نظر شفاف دستگاه‌ها و ادارات استانی در اراضی ساحلی منوط به مشخص بودن خط حریم قانونی دریا هستند؛ لذا مقرر شد اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان نسبت به اعلام رسمی خط قانونی حریم دریا اقدام کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: محیط زیست تین بخش خصوصی اداره کل منابع طبیعی سازه های دریایی تأسیسات دریایی دستگاه ها سازه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۷۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی

بر اساس بودجه در سال ۱۴۰۳ بانک مرکزی سودده ترین شرکت دولتی است و سهم ۲۳ درصدی از درامدهای بودجه از محل سود سهم شرکتهای دولتی را به خود اختصاص خواهد داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، نگاهی به فهرست شرکتهای دولتی بر اساس سود سهام در بودجه سال 1403 نشان میدهد بانک مرکزی سهم 23 درصدی از سود سهام شرکتهای دولتی را به خود اختصاص داده و سود ده ترین شرکت دولتی میباشد.

در رتبه دوم شرکت ملی نفت قرار گرفته که 18 درصد از واریزی مربوط به سود سهام شرکتهای دولتی را به خود اختصاص داده است.

ایمیدرو 13 درصد از سود سهم شرکتهای دولتی و ملی گاز ایران نیز 6 درصد از این پرداختها را به خود اختصاص داده اند. پالایش نفت ابادان  و تهیه و تولید مواد معدنی نیز در رده های بعدی قرار گرفته اند. سازمان دریانوردی و شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی نیز هر کدام سهم یک درصدی در این خصوص را روی دوش دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۵۰ سازه ناایمن در اراک شناسایی شده است
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد
  • برگزاری بیست و دومین نشست شورای عالی اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • انگلیس : یک حادثه دریایی جدید در سواحل یمن رخ داده
  • انگلیس: یک حادثه دریایی جدید در سواحل یمن رخ داده است
  • حمله به یک کشتی در سواحل یمن
  • هدف قرار گرفتن یک کشتی در سواحل یمن
  • پیشرفت دریایی در کشور هند و پروژه عظیم ساگارمالا
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»