Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه تحلیف اعضای هیئت منصفه جرائم سیاسی و مطبوعاتی استان اردبیل با حضور مسئولان استانی برگزار و دبیر و سخنگوی این هیئت مشخص شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مراسم تحلیف اعضای هیات منصفه جرائم سیاسی و مطبوعات با حضور رئیس کل دادگستری استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر حوزه های علمیه استان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان و جمعی از مسئولین استانی در محل دادگستری استان اردبیل برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام حسین کثیرلو در مراسم تحلیف هیئت منصفه جرائم سیاسی و مطبوعات استان اردبیل با گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: امروز باید روحیه بسیجی در ابعاد مختلف جامعه جاری باشد چرا که دستیابی به موفقیت بدون تفرکرات بسیجی میسر نخواهد شد.

وی افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس، این روحیه و تفکر بسیجی بود که رزمندگان ما را به پیروزی رساند؛ امروز هم برای پیروزی در جنگ نرم لازم است نگرش بسیجی در بین مردم خصوصا در بین جوانان نهادینه شود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از تلاش‌های اعضای هیات منصفه مطبوعات در ادوار گذشته، بیان کرد: هیات منصفه جرائم سیاسی و مطبوعات طبق قانون هر 2 سال یکبار تعیین می شود که خوشبختانه در این دور اعضای هیات منصفه از وزن سیاسی و اجتماعی بالایی برخوردار هستند.

حجت‌الاسلام کثیرلو اذعان کرد: خوشبختانه با بررسی‌های به عمل آمده در طول دو سال گذشته هیچ پرونده دادرسی به هیات منصفه ارسال نشده که این نشان دهنده آشنایی اصحاب رسانه با قوانین و حقوق مطبوعات و اشخاص حقیقی و حقوقی می باشد.

معاون اول قوه قضائیه: هیئت منصفه جرم سیاسی در تمام استان‏‌ها تشکیل شده استآزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد به یک فرهنگ غنی تبدیل شده استآیت‌الله علم‌الهدی: کار در شورای حل اختلاف کاری جهادی است

گفتنی است آقایان علی نورعلیپور به عنوان عضو و دبیر و سخنگوی هیات،حجت‌الاسلام مهدی ستوده، حجت‌الاسلام مهدی نوروزی، نادر پرستار، شهرام محمدی، غلامحسن خلیلی موسوی، امیر رجبی، مهدی نیک‌سیرت، سعید ایرانی‌جم، مرتضی ابراهیمی، راضا جلایی، رئوف عیسی‌زاده و خانم‌ها رافت خادم‌مسجد و سیمین جوهری به عنوان عضو این هیات منصوب شدند.

در پایان این جلسه اعضا هیات منصفه جرائم سیاسی و مطبوعاتی استان در محضر کلام‌الله مجید سوگند یاد کردند که جز در احقاق حق و ابطال باطل نکوشند.

همچنین در متن احکام انتصاب این اعضا چنین آمده است: مستنداً به اصل 168 قانون اساسی و ماده 36 قانون مطبوعات و بر اساس مصوبه مورخ 1400/08/01 هیات منتخبین، جنابعالی به مدت دو سال از این تاریخ به عنوان عضو هیات منصفه استان اردبیل موضوع اصل 168 قانون اساسی انتخاب می‌شوید. امید است با اتکال به خداوند متعال در امور محوله موفق و موید باشید.

انتهای پیام‌/‌131/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: منصفه جرائم سیاسی و مطبوعات استان اردبیل حجت الاسلام هیئت منصفه هیات منصفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۷۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه / اعتصاب اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس

اعتراضات دانشجویان در آمریکا علیه جنگ غزه و حمایت‌های تمام‌ قد واشنگتن از تل‌آویو همچنان ادامه دارد؛ دانشگاه پلی‌تکنیک کالیفرنیا مجبور به تعطیلی کلاس‌های درس شده و هم‌چنین اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس در آستین امروز – پنجشنبه – دست به اعتصاب زده و تمامی فعالیت‌های آموزشی را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

به گزارش ایسنا، طی روزهای اخیر اعتراضات دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف آمریکا آغاز شد. آنها نسبت به جنگ غزه و حمایت‌های آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی در این باریکه معترض هستند و خواستار خاتمه جنگ و آتش‌بس هستند.

روزنامه گاردین به نقل از بیانیه مشترک اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس در آستین می‌نویسد: «ما شاهد ضرب‌وشتم دانشجویان زن توسط پلیس بوده‌ایم و هم‌چنین دیده‌ایم که پلیس با خشونت آنها را دستگیر می‌کند. ما این واکنش نظامی پلیس به معترضان حامی فلسطین را محکوم می‌کنیم. پلیس و نیروهای ایالتی اعتراض مسالمت‌آمیز دانشجویان را با خشونت پاسخ داده‌اند؛ اقدامی که تمام جامعه ما را ناامن می‌کند.»

آنها هم‌چنین در اعتراض به این رفتار خشونت‌آمیز، تمامی فعالیت‌های اداری و آموزشی دانشگاه را به حالت تعلیق درآوردند و طی فراخوانی قرار است امروز ساعت ۱۲:۱۵ ظهر به وقت محلی در دانشکده تجمع کنند.

پلیس تگزاس هم‌چنین روزنامه‌نگاری را که در حال پوشش خبری اعتراضات در دانشگاه تگزاس در آستین بود، دستگیر کرد. گزارش شده که عکاس تلویزیون «فاکس۷» نیز دستگیر شده است.

نیروهای امنیتی با دانشجویان معترض نسبت به جنگ غزه درگیر شده‌اند و برای سرکوب اعتراضات آنها تاکنون چندین نفر را بازداشت کرده‌اند. «گِرگ ابوت» فرماندار تگزاس می‌گوید «تا زمانی که معترضان متفرق نشوند»، این دستگیری‌ها و موج سرکوب دانشجویان ادامه خواهد داشت.

ادامه دارد

دیگر خبرها

  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیئت علمی لغو شد
  • حماس منتظر دریافت پیشنهادات جدید درباره آتش‌بس است/جزئیاتی از سفر هیات مصر به تل‌آویو
  • لغو محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی لغو شد
  • توافق ایران و چند کشور برای استرداد متهمان تحت تعقیب
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه
  • تنش در بین اعضای هیئت مدیره بارسلونا در پی تغییر نظر ژاوی
  • گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه / اعتصاب اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس