Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@13:47:15 GMT

راه برای صدراعظمی شولتس در آلمان هموار شد

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۶۷۹۷۹

راه برای صدراعظمی شولتس در آلمان هموار شد

با توافق احزاب پیروز انتخابات سراسری آلمان بر سر تشکیل دولت ائتلاف، «اولاف شولتس» رهبر حزب سوسیال دموکرات این کشور در آستانه انتخاب به جانشینی «آنگلا مرکل» قرار می گیرد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری د. پ. آ. آلمان امروز (چهارشنبه) گزارش داد: هشت هفته پس از انتخابات فدرال، احزاب ائتلاف آینده سوسیال دموکرات(SPD)، سبزها و دموکرات آزاد(FDP) توافقنامه ائتلافی خود را در ساعت ۳ بعد از ظهر در یک مرکز رویداد در وست هافن ارائه می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که عملاً هیچ مانعی برای صدراعظمی اولاف شولتس (SPD) وجود ندارد تا رهبری ائتلاف موسوم به 'چراغ های راهنمایی' را به دست بگیرد و جانشین «آنگلا مرکل» شود.

او احتمالاً در ۸ دسامبر (۱۷ آذر) توسط پارلمان آلمان (بوندستاگ) انتخاب خواهد شد. «روبرت هابک» رئیس مشترک حزب سبزها، معاون صدراعظم و همکارش «آنالنا بئربوک» وزیر امور خارجه خواهد شد. «کریستین لیندنر» رئیس حزب دموکرات آزاد نیز به عنوان وزیر دارایی منصوب شد.

در توافق حزب سبزها با دولت ائتلافی تاکید شده که باید قید شود که آلمان تولید برق با سوخت زغال سنگ را در سال ۲۰۳۰ و نه در سال ۲۰۳۸ به تدریج حذف خواهد کرد. همچنین حداقل دستمزد باید از ۹.۶۰ به ۱۲ یورو افزایش یابد و مصرف شاهدانه تحت شرایط خاصی قانونی شود. در عین حال هیچ افزایش مالیاتی نباید وجود داشته باشد.

طبق ماده دیگر این توافق دولت فدرال آینده به جای ۱۴ وزارتخانه، ۱۵ وزارتخانه خواهد داشت که شش مورد برای سوسیال دموکرات، پنج وزارتخانه برای سبزها و چهار وزارتخانه برای دموکرات آزاد خواهد بود.

احزاب سوسیال دموکرات و دموکرات آزاد هنوز باید این قرارداد را در کنفرانس های حزبی خود تأیید کنند. در مورد سبزها، هیچ کنگره حزبی تصمیم نمی گیرد که آیا این قرارداد را بپذیرد یا خیر زیرا همه ۱۲۵۰۰۰ عضو می توانند از پنجشنبه به بعد در رای گیری دیجیتال شرکت کنند.

مردم باید همچنین در مورد انتصاب سیاستمداران سبز در دفاتر وزارتی تصمیم بگیرند. رهبران حزب آنالنا بئربوک و روبرت هابک می خواهند نتایج مذاکرات ائتلاف را در یک نشست مجازی به همه اعضا ارائه دهند.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان حزب سوسیال دموکرات دولت فدرال سوسیال دموکرات دموکرات آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۷۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست مشترک جبهه پایداری با شانا برای دور دوم انتخابات+ جزئیات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جبهه پایداری و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب(شانا) در دور اول انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی موفق به ارائه یک لیست مشترک ۳۰ نفره برای تهران شدند که از بین ۳۰ گزینه پیشنهادی، ۱۳ گزینه به دور دوم انتخابات راه یافتند. دور دوم انتخابات قرار است جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار شود.

در همین زمینه یک عضو شورای ائتلاف در گفت‌وگو با تسنیم گفته است که برای دور دوم انتخابات لیست ۱۶ نفره ارائه خواهد شد و به گفته وی، قرار شده است ۳ نامزد از لیست‌های دیگر به لیست شانا اضافه شود؛ او گفت که سه نامزد از بین نامزدهای راه‌ یافته به دور دوم انتخابات توسط شواری انتخاب شانا به لیست ۱۳ نفره فعلی اضافه و در نهایت لیست ۱۶ نفره به مردم معرفی خواهد شد.

بر همین اساس و با توجه به اینکه لیست آتی قرار است به زودی منتشر شود، این سوال مطرح است که آیا ائتلاف شانا و جبهه پایداری برای دور دوم انتخابات همچنان برقرار است یا ممکن است جبهه پایداری لیست مستقل ارائه کند. مجید متقی‌فر سخنگوی جبهه پایداری در پاسخ به این سؤال گفت: ائتلاف جبهه پایداری با شانا برای دور دوم انتخابات نیز پایدار است و ما همانند دور اول انتخابات، در دور دوم نیز لیست واحدی با شانا ارائه خواهیم کرد.

وی درباره سه گزینه دیگری که قرار است به لیست مشترک جبهه پایداری و شورای ائتلاف اضافه شوند، گفت: درباره ۳ گزینه باقی‌مانده، جبهه پایداری پیشنهادهای دارد و پیشنهادهای خود را به شورای ائتلاف اعلام کرده است ما سعی می‌کنیم که لیست پیشنهادی خود به مردم را انقلابی‌تر کنیم.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901348

دیگر خبرها

  • بازنگری در بودجه دانشگاه‌ها؛ طرح جمهوریخواهان برای فشار به دانشجویان ضدصهیونیستی
  • رهبر اکثریت سنای آمریکا اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین را محکوم کرد
  • نشست منتخبان مجلس توسط شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برگزار شد
  • لیست مشترک جبهه پایداری با شانا برای دور دوم انتخابات+ جزئیات
  • ویدیو/ زهرچشم انصارالله از آمریکا؛ آیا ائتلاف به یمن حمله می‌کند؟
  • ۱۰ شکاف بزرگ در روابط رژیم‌صهیونیستی با غرب طی جنگ طوفان الاقصی
  • عربستان برای حمایت از اسرائیل ائتلاف عربی تشکیل می‌دهد
  • بحران سیاسی در اسکاتلند با کناره گیری وزیر اول
  • پس‌لرزه‌های جنبش دانشگاه کلمبیا و بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
  • از زلزله دانشگاه کلمبیا تا بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها