Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در آستانه سال‌روز پیروزی تیم ملی فوتبال ایران برابر استرالیا و صعود ایران به جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه، مستند «حماسه ملبورن»، جمعه ۵ آذر، روی آنتن می‌رود.

به گفته محمد حشمتی منش، تهیه‌کننده ، «حماسه ملبورن» اگرچه با محوریت بازی ایران و استرالیا در هشتم آذر ۱۳۷۶ ساخته شده، اما این مستند از شکل‌گیری و ترویج بازی فوتبال در ایران شروع می‌شود و تا بعد از بازی ایران و استرالیا و در نهایت شور و شعف اجتماعی و شادی مردم در خیابان‌ها و استقبال پرشور مردم از فوتبالیست‌ها را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مستند همچنین اتفاقات و حواشی بازی رفت و برگشت ایران و استرالیا از زبان کارشناسان و برخی فوتبالیست‌ها روایت می‌شود. 

جواد خیابانی هم که راوی این مستند است در این زمینه اظهار کرد: «دراین مستند چگونگی حضور ایران در ادوار جام جهانی فوتبال تا اولین حضور درجام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین نمایش داده می‌شود.»

او ادامه داد: «در این مستند، حماسه‌ ملبورن از زبان حمید استیلی، مرحوم مهرداد میناوند، خداداد عزیزی، داریوش مصطفوی، رضا شاهرودی، محمد مایلی‌کهن، مهرداد مسعودی و مهدی پاشازاده روایت شده است و مصاحبه‌هایی با بازیکنان وقت تیم ملی استرالیا مثل مارک بوسنیچ، دروازه‌بان و تری ونبلز، سرمربی استرالیا هم به نمایش درمی‌آید.»

مستند «حماسه ملبورن»، کاری از گروه تاریخ، فرهنگ و هنر شبکه یک است که جمعه همین هفته، ساعت ۱۵ از شبکه یک پخش می‌شود.

۵۷۵۷

کد خبر 483739

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سینمای ایران بهروز افخمی حماسه ملبورن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۸۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبریک امیرعبداللهیان به مناسبت روز معلم

وزیر خارجه کشورمان به مناسبت روز معلم پیامی منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان در پیامی در شبکه ایکس نوشت: معلمی شغل انبیاست. روز معلم را به تمام اساتید و معلمان عزیزی که چراغ علم و آگاهی را در دل و جان فرزندان این مرز و بوم کهن روشن می‌کنند، تبریک می‌گویم و از خداوند بزرگ برای آنان سلامتی، توفیق و بهروزی مسئلت می‌کنم.

به معلمین عزیزی که در مناطق دور دست، زندگی‌خود را وقف آموزش فرزندان وطن و اعتلای ایران عزیز کرده‌اند، تبریک ویژه و خدا قوت می‌گویم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نماینده ایران در فینال غرب آسیا زنده ماند
  • نماینده ایران در فینال غرب آسیا زنده ماند/ تعیین قهرمان در بازی سوم
  • تبریک جواد خیابانی به ژوزه مورایس به دلیل مسلمان شدن سرمربی سپاهان / فیلم
  • مس رفسنجان 0-0 گل گهر؛ گزارش زنده
  • طرز تهیه کباب کوبیده به روش آشپز خیابانی هندی (فیلم)
  • تبریک امیرعبداللهیان به مناسبت روز معلم
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز چهارشنبه ۱۲‌ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • عزیزی: برای مسابقات آسیایی تنیس برنامه داریم
  • ضعف‌هایی که نباید پشت قهرمانی فوتسال ایران در آسیا پنهان شود
  • برای موفقیت فوتسال در جام جهانی به امکانات زیادی نیاز است