Web Analytics Made Easy - Statcounter

احزاب سوسیال دموکرات، لیبرال‌ها و سبزها حدود دو ماه بعد از انتخابات پارلمانی آلمان از به نتیجه رسیدن مذاکرات برای تشکیل دولت ائتلافی آینده موسوم به چراغ راهنمایی و توافق در این باره خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "دی سایت" آلمان، احزاب سوسیال دموکرات، سبزها و لیبرال دموکرات برای تشکیل دولت جدید آلمان به توافق رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب ائتلاف دولت آینده آلمان موسوم به آمپل (چراغ راهنمایی) شکل گرفت.

اولاف شولتز، صدر اعظم آینده آلمان اعلام کرد که تشکیل ائتلاف آمپل قطعی شد. به گفته وی سه حزب برای تشکیل ائتلاف جدید به توافق رسیدند. حالا اعضای احزاب سوسیال دموکرات، سبزها و لیبرال دموکرات باید ظرف 10 روز آینده با این قرارداد موافقت کنند.

اولاف شولتز هدف این ائتلاف را تقویت انسجام اجتماعی مشترک به منظور بهبود کشور دانسته و گفت: ما همه به پیشرفت این کشور اعتقاد داریم.

نرخ ابتلا به کرونا در آلمان باز هم رکورد زدتمایل آلمان برای بهبود مناسبات با روسیه/ تاکید بر لزوم چند جانبه گرایی

وی فضای مذاکرات را پرشور و قابل اعتماد توصیف کرده که در آن اراده زیادی برای پیشبرد کشور وجود داشت.

"رابرت هابک"، رئیس حزب سبز آلمان هم با اشاره به اینکه مذاکرات ائتلافی در بعضی مواقع واقعا طاقت فرسا بود گفت: ما از خودمان توقع زیادی داشتیم و دولتی تشکیل خواهیم داد که از دیگران هم انتظار خواهد داشت.

وی تاکید کرد که ائتلاف آمپل فرمان را در یک دوره بحران ( با اشاره به کرونا) در اختیار می گیرد. نگرانی، ترس و ناامنی زیادی وجود دارد.

کریستین لیندنر، رئیس حزب لیبرال دموکرات هم با اعلام اینکه احزاب اختلافات خود را در جریان مبارزات انتخاباتی پنهان نکردند گفت: اما آن ها روی یک نکته توافق کردند یعنی غلبه بر وضع موجود. در کشور تمایل به تغییر احساس می شود.

وی "اولاف شولتز" را رهبری قدرتمند برای آلمان ارزیابی کرد.

قرارداد ائتلافی حالا باید بین تمام اعضای این احزاب به رای گذاشته شود و با آن موافقت شود.

بر اساس قرارداد ائتلافی که احزاب روی آن توافق کرده اند حزب سوسیال دموکرات در کنار صدر اعظم مسئولیت 6 پست وزارت را هم در دولت بعدی آلمان عهده دار خواهد شد. لیبرال دموکرات ها هم وزارت دارایی و وزارت حمل و نقل را بر عهده خواهند گرفت. سبزها هم وزارت اقتصاد و حفاظت از آب و هوا و همچنین وزارت خارجه را عهده دار خواهند شد.

"رابرت هابک"، رئیس حزب سبز آلمان معاون اولاف شولتز صدر اعظم آینده خواهد شد. آنالنا بائربوک، از حزب سبز هم مسئولیت وزارت امور خارجه را بر عهده خواهد گرفت. کریستین لیندنر، رئیس حزب لیبرال دموکرات هم مسئولیت وزات دارایی را بر عهده خواهد گرفت.

بر اساس برنامه های زمان بندی شده در 8 دسامبر ( 17 آذرماه) اولاف شولتز به عنوان صدر اعظم آینده آلمان در پارلمان انتخاب خواهد شد. به این ترتیب بعد از 16 سال دوران صدر اعظمی مرکل به پایان خواهد رسید.

اولاف شولتز همچنین از تشکیل یک تیم بحران دائمی کرونا در دفتر صدر اعظمی برای مبارزه با این بحران خبر داد.

وی تاکید کرد که پرسنل پرستاری در کشور به دلیل فشارهای ویژه ای که متحمل می شوند باید پاداش های جدیدی دریافت کنند. به گفته وی احزاب ائتلافی دولت آینده توافق کرده اند که حدود یک میلیارد یورو برای این منظور مد نظر قرار دهند.

به این ترتیب دو ماه بعد از برگزاری انتخابات سراسری در آلمان احزاب سه گانه به مذاکرات ائتلافی خود پایان داده و روی قرارداد برای تشکیل دولت ائتلافی آینده توافق کردند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آلمان اخبار آلمان برای تشکیل دولت سوسیال دموکرات لیبرال دموکرات اولاف شولتز آینده آلمان صدر اعظم رئیس حزب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۸۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود

 عبدالله مرادی با اعلام برگزاری نخستین نشست کمیسیون احزاب در ۱۴۰۳ گفت: با توجه به مصوبات قبلی کمیسیون در خصوص انتخابات دبیران کل احزاب سیاسی برای تعیین نماینده احزاب در کمیسیون ماده ۱۰، کمیسیون هیات نظارت بر این انتخابات از ۳ عضو کمیسیون امیری اصفهانی به عنوان نماینده قوه قضائیه و شریعتی نیاسر به عنوان نماینده قوه مجریه به همراه دبیر کمیسیون شکل گرفته است.

مردای ادامه داد: زمان برگزاری انتخابات ۱۰خرداد ۱۴۰۳ تعیین شد که طبق قانون، آگهی رسمی آن یک ماه زودتر برای ثبت نام داوطلبان منتشر می‌شود.

وی با اشاره به دیگر مصوبه این نشست اظهار کرد: مقرر شد مبلغ یارانه اختصاص یافته به احزاب سراسر کشور به حساب خانه احزاب ایران واریز و نحوه توزیع آن توسط کمیسیون احزاب تعیین شود.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با اشاره به رای دیوان عدالت اداری در خصوص حزب جامعه زینب (س) اعلام کرد که اعضای کمیسیون ضمن توجه به رای صادره تصمیم گرفتند: متقاضیان برگزاری مجمع عمومی این حزب، مطابق قانون نحوه فعالیت احزاب وگروه‌های سیاسی درخواست و پیشنهاد برگزاری مجمع عمومی را به دبیرخانه کمیسیون ارائه دهند.

مرادی اضافه کرد: در این جلسه با صدور پروانه فعالیت حزب «سازمان مردم تمدن ساز استان تهران» مشروط به اصلاح اساسنامه و مرامنامه موافقت و نیز با تمدید پروانه فعالیت سه حزب؛ «جوانان ایران اسلامی»، «کانون تربیت اسلامی»، «خانه پرستار» موافقت شد.

به گفته وی، ایجاد چهار شعبه استانی احزاب شامل: ۱-شعبه استانی حزب جمهوریت در استان همدان، ۲- شعبه استانی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در استان ایلام، ۳- شعبه استانی جمعیت اعتلای نهاد‌های مردمی در استان ایلام، ۴-شعبه استانی حزب نسل نو در استان ایلام مورد پذیرش کمیسیون قرار گرفت.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب اعلام کرد: همچنین با تمدید پروانه فعالیت ۴ انجمن اقلیت دینی ۱-سازمان زنان زرتشتی، ۲-انجمن زرتشتیان رحمت آباد یزد۳، انجمن زرتشتیان مریم آباد یزد، ۴-انجمن زرتشتیان مزرعه کلانتر موافقت شد.

مرادی خاطرنشان کرد که طبق قانون، تعداد ۵۷ انجمن اقلیت‌های دینی در کشور در فعالیت هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • گمانه زنی درباره تصمیم مهم اسرائیل برای 48 تا 72 ساعت آینده/ هیات حماس قاهره را ترک کرد
  • استانداردهای دوگانه آلمان در قبال پوتین و نتانیاهو
  • ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده اشغالگران درباره توافق یا حمله به رفح تصمیم‌ می‌گیرند
  • ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده درباره توافق یا حمله به رفح تکلیف روشن می‌شود
  • تصمیم گیری نهایی اسرائیل درباره حمله به رفح ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده
  • ۱۰ شکاف بزرگ در روابط رژیم‌صهیونیستی با غرب طی جنگ طوفان الاقصی
  • چگونه سرنوشت یک نوجوان تغییر کرد/ پاهای هوتن شکیبا در بتن!
  • واکنش ایلان ماسک به توافق بلندمدت آمریکا با اوکراین
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ