Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای میرآب‌ها و آب بران شرق و غرب اصفهان بیانیه صادر کرد و خبر از برچیدن چادر‌ها البته با شرایطی داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در این بیانیه، با یادآوری همراهی مردم با کشاورزان در گردهمایی‌های اخیر، آورده شده است: حضور باشکوه و مستمر مردم باعث شد که مسئولین ملی و استانی مصمم گردند که برای حل مشکل احیای زاینده رود و اجرای قانون و مصوبات مربوط به احیای زاینده رود و تالاب گاوخونی و جلوگیری از فرونشست زمین که صرفاً با جاری شدن دائمی آب در زاینده رود و همچنین عدم تخلیه سفره‌های آب زیرزمینی محقق می‌گردد، اقدامات خود را شروع نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصمیمات زیر، طی این ایام حاصل مذاکرات و مجالسات اعضای محترم صنف کشاورزی و شورای میراب‌ها و آببران و مسئولین محترم استانی و ملی می‌باشد که پس از برگزاری ده‌ها جلسه کوچک و بزرگ، با حمایت آیات عظام از جمله حضرت آیت الله سیدابوالحسن مهدوی، امام جمعه موقت و عضو محترم مجلس خبرگان رهبری و استاندار محترم و همچنین حضرت حجت الاسلام صادق زاده و نهاد‌های محترم قضائی و اجرایی و نظامی و انتظامی و اطلاعاتی و امنیتی و نمایندگان محترم، نهایتاً در شامگاه روز سه شنبه، طی توافقنامه‌ای به امضای استاندار محترم و نمایندگان صنف کشاورزی و شورای میراب‌ها و آببران و اداره کل اطلاعات استان و مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان رسید، تصمیمات زیر اتخاذ و برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ گردید:

۱- مقرر گردید که آب زاینده رود بازگشائی شود و زمان بازگشایی و رهاسازی آب توسط نمایندگان صنف کشاورزی و شورای میراب‌ها و آببران و سازمان جهاد کشاورزی پس از بررسی‌های میدانی و اجرای اقدامات مقدماتی برای رفع موانع مزاحم برای روان آبی تعیین گردد و در تاریخی که این گروه اعلام می‌نمایند با رعایت خط قرمز آب شرب، رهاسازی گردد.

البته مردم شهر عزیز اصفهان بدانند که بابت جبران لطفی که در همراهی به کشاورزان کردند، کشاورزان نیز برای پیشگیری از بروز هر گونه مشکل برای شرب مردم شریف اصفهان از حقابه‌های خودشان، معادل حداقل ۳ماه نیاز شرب مردم را در سد زاینده رود ذخیره نگه داشتند.

۲- مقرر گردید از همین امروز آن دسته از درخواست‌های ۹گانه که وظیفه و اختیار اجرای آن با دستگاه‌های داخل استانی می‌باشد، از همین امروز شروع گردد و کمیته‌ای مرکب از صنف کشاورزی (شورای میراب‌ها و آببران) و شرکت آب منطقه‌ای و سازمان جهاد کشاورزی و استانداری، اجرای این مصوبات را مدیریت نموده و مشکلات احتمالی موجود را مرتفع نمایند.

۳- مقرر گردید آن دسته از درخواست‌های ۹گانه که باید در سطح ملی و یا دیگر استان‌های حوضه زاینده رود، اجرایی شود، ظرف حداکثر سه ماه توسط استاندار محترم پیگیری شود.

۴- مقرر گردید مسئولین مربوطه، هر ۱۵ روز یکبار گزارش پیشرفت امور را از طریق صدا و سیما و سایر رسانه‌های موجود به اطلاع عموم مردم برسانند.

در پایان به استحضار کلیه عزیزان می‌رساند، طبیعی است که اجرای مسائل و درخواست‌های ۹گانه کشاورزان حداقل زمان خود را می‌طلبد و علیرغم وعده‌هایی که مسئولین قبلی دادند و عمل نکردند؛ لیکن مسئولین جدید درخواست مهلت سه ماهه نمودند، شورای میراب‌ها و آب بران و صنف کشاورزی این مهلت را دادند. البته با این قید که چنانچه تعهدات لازم در زمان ۳ماه انجام نشد و گزارش پیشرفت آن در هر ۱۵روز داده نشد، طبیعی است که شورای میراب‌ها و آب بران، اقدامات مطالبه گرانه خود را با همراهی جامعه شهری مجدداً شروع خواهد نمود؛ لذا امروز ضمن تشکر مجدد از همراهی کلیه مردم و کشاورزان و مسئولین و مقامات و نهاد‌های داخل و خارج استان ما اقدام به برچیدن چادر‌ها نموده و از همین امروز، اقدامات خود را برای پیگیری اجرای مصوبات پابه‌پای مسئولین شروع خواهیم نمود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: کشاورزان اصفهانی اعتراضات مردمی اصفهان صنف کشاورزی مقرر گردید زاینده رود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۹۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای پارلمان اروپا به تضعیف قواعد زیست محیطی به نفع کشاورزان

پارلمان اروپا با توجه به اعتراضات گسترده کشاورزان اروپایی در برابر برخی خواسته‌های این قشر سر خم کرده و به تضعیف قواعد زیست محیطی به نفع آن‌ها رای داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس شاو"، پس از هفته ها اعتراض کشاورزان، پارلمان اروپا برخی از مقررات زیست محیطی در کشاورزی را پس گرفت. این تغییرات در یک رویه تسریع شده تصویب شد و برخی حتی به ماسبق نیز اعمال می شوند.

به این ترتیب پارلمان اتحادیه اروپا راه را برای مقررات زیست محیطی ضعیف تر در کشاورزی باز کرده است. نمایندگان پارلمان اروپا در استراسبورگ رای دادند تا به کشاورزان اجازه داده شود تا در رعایت مقررات زیست محیطی انعطاف بیشتری داشته باشند. تغییرات در سیاست مشترک کشاورزی (CAP) شامل استانداردهایی است که برای اطمینان از شرایط کشاورزی و اکولوژیکی خوب خاک در نظر گرفته شده است.

در اصل، کشاورزان باید به این موارد پایبند باشند تا از یارانه های کشاورزی اتحادیه اروپا به ارزش میلیاردها بهره ببرند. اینها شامل مشخصات زمین های آیش، نوارهای حائل در امتداد توده های آب و تناوب زراعی است که برای اطمینان از اینکه خاک تحت تأثیر استفاده کشاورزی بی رویه قرار نمی گیرد، در نظر گرفته شده است.

به عنوان مثال، تا کنون کشاورزان موظف شده بودند بخشی از زمین های زراعی خود را به صورت آیش رها کنند یا از آن استفاده غیرمولد کنند. آنها اکنون می توانند این کار را به طور داوطلبانه حداقل تا سال 2027 انجام دهند. آنها باید برای این کار توسط کشورهای اتحادیه اروپا پاداش بگیرند. در مورد الزامات کشت محصولات صید هم باید به کشورهای اتحادیه اروپا آزادی عمل بیشتری داده شود.

همچنین باید به مشاغل کشاورزی اجازه داده شود که مناطق مرتع بیشتری را به زمین های قابل کشت تبدیل کنند. این امر به ویژه برای دامدارانی که به دلیل کسب و کار ضعیف به کشت غلات روی آورده اند، سودمند خواهد بود.

بر این اساس همچنین اگر کشاورزان از خشکسالی یا سیل رنج ببرند الزامات تناوب زراعی نیز باید برای آن ها تضعیف شود. بر اساس این الزامات شرکت ها فقط باید انواع مختلفی از گیاهان را پرورش دهند، اما دیگر مجبور نیستند هر سال گونه ها را تغییر دهند.

همچنین در این طرح ها مقرر شده است که مزارع کوچک با مساحت کمتر از ده هکتار از کنترل ها و تحریم های مربوط به الزامات زیست محیطی مستثنی شوند.

بسیاری از تغییرات برنامه ریزی شده در CAP قرار است در سال 2025 به اجرا درآیند، اما برخی نیز به صورت عطف به ماسبق تا 1 ژانویه 2024 لازم الاجرا خواهند شد. بنابراین، اگر شرکت ها هنوز الزامات را رعایت نکرده باشند، از تحریم ها اجتناب خواهند کرد.

کشاورزان در سراسر اروپا برای مدت طولانی بر سیاستمداران فشار آورده اند و به سیاست های آن ها انتقاد و اعتراض کرده‌اند از جمله، آنها از بوروکراسی بیش از حد شکایت دارند. در آغاز سال، آنها در بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا به خیابان ها ریختند و تظاهرات کردند که گاهی اوقات خشونت آمیز بود. کمیسیون اتحادیه اروپا به وضوح با پیشنهادات خود به کشاورزان نزدیک شد.

نوربرت لینز، رئیس کمیته کشاورزی در پارلمان اروپا، این رای را "موفقیت بزرگی برای کشاورزی اروپا دانسته و آن را ستود. وی تاکید کرد: اعتراض کشاورزان شنیده شد و تحویل داده شد. او از وزیر کشاورزی فدرال آلمان هم خواست تا این تصمیمات را در آلمان یک به یک اجرا کند.

کشورهای اتحادیه اروپا هنوز باید در این باره به توافق برسند، اما این بسیار محتمل تلقی می شود. الزامات جدید ممکن است از سال جاری اجرایی شود. پروژه پیشنهادی کمیسیون با یک رویه تسریع شده به تصویب مجلس رسید.

اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کنداختلاف در اتحادیه اروپا برای سیاست مالی مشترک اروپایی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصویر تعظیم و لحظه بوسیدن چادر یک دختر توسط رادان
  • اجرای طرح پایش هوشمند سوخت ماشین‌های کشاورزی در فارس
  • کشت قراردادی مهم‌ترین ابزار برای اجرای الگوی کشت
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • بازدید استاندار خوزستان از هلدینگ کشاورزی در دزفول
  • رای پارلمان اروپا به تضعیف قواعد زیست محیطی به نفع کشاورزان
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • رابطه بین دانش و صنعت تقویت شود
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم