Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-30@17:55:52 GMT

همه درمان‌های طبیعی برای یک مشکل پوستی

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۶۹۲۲۸

همه درمان‌های طبیعی برای یک مشکل پوستی

اگرچه هیچ درمان قطعی هنوز برای عارضه پوستی پسوریازیس وجود ندارد اما راهکارها و درمان‌های طبیعی می‌تواند به مبتلایان کمک کند تا علائم بیماری خود را کنترل کنند.

بنا بر گزارش سایت تخصصی مدیکال نیوز تودی، برخی گیاهان، توانایی کاهش التهاب یا کاهش رشد سلول‌های پوستی که علائم پسوریازیس را تشدید می‌کنند، دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای مثال کرم‌ها و ژل‌های حاوی عصاره گیاه آلوئه ورا، خواص ضد باکتری و ضدالتهابی دارند. این محصولات ممکن است پوست را تسکین داده و با باکتری‌هایی که عامل عفونت هستند، مبارزه کنند.

طبق اعلام "مرکز ملی آمریکا برای سلامت مکمل و فراگیر" (NCCIH)، برخی شواهد حاکی از تأثیر آلوئه ورا در تسکین پسوریازیس است. روش‌های مختلفی برای بهره‌مندی از خواص آلوئه ورا وجود دارد اما برای تسکین پسوریازیس می‌توان مقداری از ژل آلوئه ورا را به طور مستقیم روی مناطق آسیب دیده پوست ناشی از پسوریازیس قرار داد.

همچنین گیاه نیل یک گیاه سنتی چینی است که مردم این کشور برای درمان بیماری‌های پوستی از آن استفاده می‌کنند. تحقیقات اخیر بالینی حاکیست که این گیاه می‌تواند به درمان پسوریازیس کمک کند.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ میلادی تأثیرات گیاه نیل را بر درمان پسوریازیس در ۲۴ فرد مبتلا به آن مورد آزمایش قرار داد و آشکار ساخت افرادی که از این گیاه به عنوان درمان استفاده کرده‌اند، علائم کمتری نسبت به گروهی که از دارونما استفاده کرده‌اند، از خود بروز دادند. این افراد هم‌چنین سطوح پایین‌تری اینترلوکین -۱۷ را که نشانه التهاب در افراد مبتلا به پسوریازیس است، داشتند.

علاوه بر این گیاه دیگری موسوم به انگور اورگن نیز از گزینه هائیست که گفته می شود در بهبود این عارضه پوستی نقش دارد. انگور اورگن، گیاهی گلدار است که از درختچه "ماهونیا" به دست می‌آید. این گیاه تاریخچه مصرف در بیماری‌های التهابی مانند پسوریازیس را دارد.

در عین حال هنوز شواهد کافی برای تأیید تأثیر درمان‌های گیاهی دیگر برای پسوریازیس وجود ندارد اما برخی گیاهان دیگر وجود دارند که امکان دارد بتوانند مؤثر واقع شوند. برخی از این گزینه‌های درمانی شامل چریش، آب پنیر شیرین، کپسایسین، کورکومین، فندق افسون‌گر، عصاره شیرین بیان و قاصدک هستند.

باید در نظر داشت که استفاده از درمان‌های گیاهی در عین حال می‌تواند عوارض جانبی مانند تحریکات پوستی، ورم، خارش، سوزش و درد برای پوست به همراه داشته باشد.

از این رو بهتر است پیش از استفاده از هر گونه درمان گیاهی با پزشک متخصص مشورت کنید چرا که برخی از این گیاهان حتی ممکن است با برخی داروهای مصرفی شما تداخل ایجاد کرده یا برای برخی از بیماری‌هایتان مشکل‌ ساز شوند.

۴۷۴۷

کد خبر 1576396

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: پوست و مو آلوئه ورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۹۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود

نایب رئیس اتحادیه گل و گیاه مازندران با اشاره به برنامه‌ریزی برای افزایش صادرات گل و گیاه این استان در طی سال‌های آتی گفت: میزان صادرات گل و گیاه مازندران به اندازه ۱۰ درصد تولیدات استان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، الیاس لاریجانی، امروز_یکشنبه نهم اردیبهشت_ در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران یکی از بخش‌های زنجیره ارزش در این استان را با توجه به ظرفیت مازندران در تولید برگ شاخه بریده و گیاهان زینتی دانست و اظهار کرد: این تولیدات استان در سطح کشور به همین سبب بالاترین میزان تولید را دارد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت این استان و برگزاری نمایشگاه‌ها و نیز ایجاد انگیزه در میان تولیدکنندگان، امیدواریم در سال‌های آتی میزان صادرات گل و گیاه مازندران بیش از ۲۰ درصد رشد می‌کند.

نایب رئیس اتحادیه گل و گیاه مازندران میزان صادرات گل و گیاه این استان را به اندازه ۱۰ درصد تولیدات مازندران دانست و گفت: هم‌اکنون در این استان شش‌هزار بهره‌بردار در سطح ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی استان در بخش تولید گل و گیاه مشغول به فعالیت هستند.

لاریجانی ادامه داد: میزان تولید گل و گیاه مازندران در سه بخش در مقام اول کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه صادرات گل و گیاه مازندران به کشورهای حاشیه خزر، کشور عراق و حاشیه خلیج فارس صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: امیدواریم با اقدامات صورت گرفته میزان صادرات گل و گیاه مازندران و کشورهای هدف صادراتی این استان افزایش پیدا کند.

کد خبر 748823

دیگر خبرها

  • عکس/ نمایشگاه گل و گیاه اصفهان
  • یک گیاه ضد باکتری برای درمان برخی بیماری‌های عفونی
  • برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید
  • خواص معجزه‌آسای سیر برای پوست و مو
  • گیاهی مفید برای مشکلات معده
  • گیاه جوانی در طب سنتی هند
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • همه چیز درباره روغن جادویی سی بی دی
  • انواع روغن‌های گیاهی؛ گنجینه ای از خواص و کاربردها
  • این گیاه دارویی نفخ شکم را از بین می‌برد