Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-06@14:13:54 GMT

مرگ بیش از ۳۰ مهاجر در کانال مانش

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۶۹۶۸۷

مرگ بیش از ۳۰ مهاجر در کانال مانش

آفتاب‌‌نیوز :

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه به دنبال این حادثه وعده داد دولت قاچاقچیان انسان را که باعث این حادثه شده‌اند، پیدا خواهد کرد. مقامات فرانسه می گویند ۴ نفر در ارتباط با حادثه روز چهارشنبه بازداشت شده‌اند.

گزارش‌ها حاکی است قایق مهاجرانی که جان باختند عصر روز چهارشنبه در حالی که ۵۰ مهاجر را با خود حمل می‌کرد پس از جدا شدن از سواحل دانکرک در شمال فرانسه در مانش واژگون شد و به زیر آب فرو رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمار اولیه‌ای که مقامات کشوری فرانسه از این حادثه ارائه داده بودند حکایت از مرگ بیش از پنج مهاجر و بیهوش شدن پنج تن دیگر داشت.

از سوی دیگر همزمان با بالا رفتن آمار قربانیان حادثه که به تایید مقامات رسمی و پلیس فرانسه رسید دفتر نخست وزیری بریتانیا نیز از تشکیل فوری اتاق بحران برای بررسی این حادثه خبر داد.

داونینگ استریت شامگاه چهارشنبه اعلام کرد که بوریس جانسون خواستار تشکیل فوری یک جلسه با حضور اعضای کابینه برای رسیدگی به موضوع و تصمیم‌گیری در خصوص این بحران شده است.

سخنگوی دفتر نخست وزیری بریتانیا تصریح کرد که آقای جانسون ریاست نشستِ بحران را که به بررسی وضعیت کانال مانش اختصاص دارد بر عهده خواهد داشت.

این حادثه که ژان کاستکس، نخست وزیر فرانسه نیز آنرا یک «تراژدی» نامیده مرگبارترین فاجعه از زمان اوج‌گیری اقدام به عبور مهاجران از کانال مانش برای رسیدن به بریتانیا در سال ۲۰۱۸ میلادی محسوب می‌شود.

مهاجرانی که از شمال فرانسه و از طریق کانال مانش سعی دارند خود را به بریتانیا برسانند هر از چند گاهی دچار حوادث مشابه می‌شوند.

کانال مانش و حوادثی که در پی تلاش مهاجران برای سفر به سواحل بریتانیا در این گذرگاه روی می‌دهد همواره از محورهای تنش و اختلاف میان پاریس و لندن بوده است.

مقامات بریتانیا تلاش‌های انجام شده از جانب فرانسه برای کنترل و مهار این بحران را به رغم پرداخت کمک‌های مالی انجام شده ناکافی می‌دانند.

دولت بریتانیا در راستای تشدید مقابله با مهاجرت غیرقانونی که بخشی از برنامه این کشور در قالب برکسیت محسوب می‌شود به تازگی در جهت تصویب لایحه بحث برانگیزی گام برداشته که هدف از آن اصلاح نظام پذیرش مهاجر و پناهجو در این کشور است.

به موجب برخی از بندهای این لایحه، مجازات‌های در نظر گرفته شده برای عاملان و طراحان مهاجرت غیرقانونی تشدید می‌شود و حداکثر مجازاتی که برای قاچاقچیان انسان وضع شده از ۱۴ سال به حبس ابد افزایش خواهد یافت.

به موجب آمار تایید شده از سوی خبرگزاری‌های رسمی بریتانیا نزدیک به ۲۶ هزار نفر از ابتدای سال جاری میلادی با استفاده از قایق‌های کوچک خود را از طریق کانال مانش به سواحل این کشور رسانده‌اند، آماری که نسبت به مدت مشابه درسال گذشته با افزایش سه برابری همراه بوده است.

منبع: یورونیوز

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مهاجر واژگونی قایق کانال مانش کانال مانش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۹۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مفقودی کارگر شهرداری حین جمع‌آوری آب‌های سطحی

شهرداری منطقه ۱۵ تهران از وقوع حادثه برای یک کارگر حین جمع‌آوری آب‌های سطحی در سیلاب شب گذشته خبر داد و اعلام کرد: عملیات جست‌وجو برای نجات این کارگر ادامه دارد.

به گزارش مشرق، بارش‌های شدید شب گذشته جمعه چهاردهم و صبح شنبه پانزدهم اردیبهشت ماه، باعث بروز تند آب، انسداد و گرفتگی در یکی از شبکه‌های دسترسی به کانال جنوب شرقی تهران و در حوزه شهرداری منطقه ۱۵؛ بزرگراه بعثت نزدیک به میدان بسیج (در داخل فضای سبز) شد.

شهرداری منطقه ۱۵ تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پی بارندگی شدید و گرفتگی این شبکه دسترسی به کانال اصلی، عوامل اجرایی و مدیران خدمات شهری به محل اعزام شدند و کارگران اداره مسیل‌های منطقه برای رفع گرفتگی شبکه آبرسانی به محل اعزام شده و در جهت بازکردن آن اقدام کردند.

حجم تندآب و فشار آب زیاد، باعث افتادن یکی از کارگران پیمانکار اداره مسیل‌ها و قنوات منطقه به داخل شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی متصل به کانال سرخه حصار شد.

در پی این حادثه بلافاصله عوامل اجرایی و نیروهای امدادرسان از جمله آتش‌نشانی به محل اعزام شدند و در دسته‌های مختلف نیروهای امدادرسان اقدام به گشت و جست‌وجو از محل حادثه تا محدوده چرم شهر کرده‌اند.

عوامل امداد و نجات با همکاری شهرداری منطقه همچنان در حال جست‌وجوی این کارگر خدمت‌رسان هستند و در صورت کسب اطلاعات جدید، اطلاع رسانی خواهد شد.

همچنین در راستای تعهد شهرداری منطقه ١۵، در حفظ جان کارکنان خود، حادثه پیش آمده با جدیت در دست بررسی است و در صورت محرز شدن تخلف یا عدم رعایت اصول ایمنی کافی، پیمانکار مربوطه حتماً بازخواست خواهد شد و در این باره نیز به عموم شهروندان اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • فیلم| فرود پرندگان مهاجر در گرمه خراسان
  • حادثه دلهره آور یک هواپیما هنگام فرود (فیلم)
  • بلعیده شدن دختربچه ۶ ساله در کانال آب تیران
  • کودک ۶ ساله اصفهانی در کانال آب غرق شد
  • فوت یک دختربچه درپی غرق شدگی در کانال آب تیران
  • غرق شدگی ۵ نفر در شهرستان‌های فارس
  • غرق شدن ۳ نفر در کانال آب‌رسانی در مرودشت
  • ماجرای مفقودشدن کارگر شهرداری
  • اعلام جزئیات مفقودی یک کارگر شهرداری منطقه ۱۵ تهران
  • مفقودی کارگر شهرداری حین جمع‌آوری آب‌های سطحی