Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های ارمنستانی از دیدار دوجانبه نیکول پاشینیان نخست‌وزیر این کشور در ایروان با هیات اعزامی روسیه به ریاست معاون نخست‌وزیر این کشور خبر دادند.

در شرایطی که روسیه در تدارک است که نشست سه جانبه سران مسکو، ایروان و باکو در شهر سوچی به میزبانی ولادیمیر پوتین را برگزار کند، معاون نخست‌وزیر روسیه با نخست‌وزیر ارمنستان در ایروان دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الکساندر اورچوک معاون نخست‌وزیر روسیه بعد از دیدار با الهام علی اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در باکو، روز چهارشنبه (دیروز) به ایروان سفر و با نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان دیدار کرد.

به گزارش روزنامه ارمنستانی «مسی پُست»، سفر این مقام ارشد مسکو به باکو و سپس ایروان در آستانه نشست ۲۶ نوامبر (پنجم آذر) سران روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان انجام شده است.

کاخ کرملین پیشتر اعلام کرده بود که نشست ولادیمیر پوتین، نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان و الهام علی‌اف برای بررسی «گام‌های بعدی برای تقویت ثبات و برقراری زندگی مسالمت‌آمیز در قره‌باغ کوهستانی» برگزار می‌شود.

بنا بر گزارش رسانه‌های ارمنستانی، اورچوک ریاست مشترک گروه کاری روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای رفع مسائل مرتبط با اختلافات به منظور رفع انسداد و محدودیت‌های ارتباطاتی بین باکو و ایروان را برعهده دارد.

دفتر نخست‌وزیر ارمنستان در بیانیه‌ای درباره دیدار پاشینیان و الکساندر اورچوک اعلام کرد که معاون نخست‌وزیر روسیه درباره طرق احیای ارتباطات ترانزیتی و حمل و نقل در قفقاز جنوبی صحبت و تبادل نظر کرد.

طبق گزارش رسانه‌های ارمنستانی، «آندری رودنکو» معاون وزیر خارجه روسیه در دیدار الکساندر اورچوک با پاشینیان حضور داشت  و دو طرف روس و ارمنستانی درباره همکاری‌ها و مسائل دو جانبه موجود در دستورکار مسکو و ایروان هم رایزنی کردند.

هیات مسکو به ریاست اورچوک قبل از سفر به ایروان، به باکو رفته بود و با الهام علی اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان دیدار کرده بود.

بنا بر اعلام «آذرتاج» رسانه‌ رسمی جمهوری آذربایجان، رئیس‌جمهور این کشور و معاون نخست‌وزیر روسیه درباره روابط دو جانبه و مسائل مرتبط با قره باغ کوهستانی رایزنی کردند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ارمنستان روسیه معاون نخست وزیر روسیه نخست وزیر ارمنستان جمهوری آذربایجان علی اف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۰۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین

به دنبال دیدار نخست‌وزیر اوکراین و وزیر دفاع استرالیا، دولت این کشور از بسته کمکی جدیدی به ارزش ۶۵ میلیون دلار برای کی‌یف خبر داد.

به گزارش ایسنا، ظاهرا پس از کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین، سایر کشورها نیز در حال افزایش کمک‌ها به این کشور جنگ‌زده اروپایی هستند.

طبق آنچه دولت استرالیا اعلام کرده است، کمک‌های جدید این کشور، میزان کل کمک‌های نظامی به اوکراین را به رقم ۵۷۵ میلیون دلار می‌رساند.

روزنامه آنلاین «کی‌یف ایندیپندنت» به نقل از «دنیس شمیگال» نخست‌وزیر اوکراین نوشت: «نیمی از تازه‌ترین بسته به سیستم دفاع هوایی قابل حمل توسط انسان اختصاص خواهد یافت.»

نخست‌وزیر اوکراین افزود: «بیش از ۱۹.۶ میلیون دلار به ائتلاف بین‌المللی پهپادها برای اوکراین اختصاص خواهد یافت که هدف آن تقویت زرادخانه هواپیماهای بدون سرنشین اوکراین است.»

«ریچارد مارلز» وزیر دفاع استرالیا که با نخست‌وزیر اوکراین در لویو دیدار کرد، گفت: «من از اعلام کمک‌های نظامی جدید که شامل فناوری پهپادهای پیشرو در جهان، با حمایت صنعت دفاعی محلی استرالیا است، خرسند هستم.»

وی افزود: «استرالیا همچنین مهمات بسیار دقیق هوا به زمین و سامانه‌های دفاع هوایی کوتاه‌برد را ارائه می‌کند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دلیل پاشینیان برای «واگذاری روستاها به آذربایجان»
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • بازداشت معترضان به تصمیم پاشینیان برای «واگذاری روستاها» به باکو
  • واکنش هند به انتقاد باکو از فروش تسلیحات به ارمنستان
  • توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • شولتز: توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ایروان با جمهوری آذربایجان