Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@14:16:03 GMT

بسیج، جایگاه والایی در جامعه دارد

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۷۰۲۳۳

بسیج، جایگاه والایی در جامعه دارد

ایسنا/آذربایجان شرقی شهردار تبریز گفت: انتظار از بسیج رفع ایرادات مدیریتی جامعه و ایجاد تعادل و عدالت است چرا که توان و ظرفیت بالایی برای این امر دارد.

عباس رنجبر ظهر در دیدار با فرمانده و پرسنل سازمان بسیج کارکنان شهرداری تبریز ضمن تبریک و گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: بسیج از بدو تأسیس یک شغل نبوده و تنها شوق خدمت و ایثار در جامعه بود و تا به امروز نیز این خصلت را حفظ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بسیج و فرهنگ بسیجی جایگاه والایی دارد که ما باید آن را درک کرده و به آن سمت حرکت کنیم چراکه هر کس در این عرصه صرفا حضور و ایثارگری کند، برنده است.

شهردار تبریز بیان کرد: انتظارات از بسیج و بسیجی بالا است و باید تلاش کنیم که در این عرصه نمونه باشیم.

رنجبر سازمان بسیج را کم‌هزینه‌ترین سازمان مجموعه شهرداری تبریز معرفی کرد و گفت: برای مجموعه مدیریتی شهرداری ارزشمند است که سازمان بسیج کارکنان شهرداری تبریز، کم‌هزینه‌ترین سازمان این مجموعه است.

وی یادآور شد: برگزاری جام پرچم یک حرکت خوب از سوی سازمان بسیج و مجموعه شهرداری است که امیدواریم این اقدامات و برنامه‌های مشابه تداوم داشته باشد.

بسیج شهرداری تبریز ظرفیت بالایی در مناطق و سازمان‌ها دارد

رحیم ملاحسینی، فرمانده سازمان بسیج کارکنان شهرداری تبریز نیز در دیدار با شهردار تبریز با تبریک هفته بسیج اظهار کرد: بسیج شهرداری تبریز ظرفیت بالایی در همه مناطق و سازمان‌ها دارد و این، کار ما را برای اجرای برنامه‌های مختلف تسهیل می‌کند.

وی افزود: در بحث کرونا نیز مجموعه سازمان بسیج شهرداری تبریز در کنار دیگر ارگان‌ها حضور فعالی در صیانت از سلامت جامعه داشت.

فرمانده سازمان بسیج کارکنان شهرداری تبریز گفت: حضور بسیج در کنار مدیران شهری ظرفیت بزرگی است و در کنار آن کم‌هزینه‌ترین سازمان مجموعه شهرداری تبریز است.

وی ادامه داد: عملکرد مثبت سازمان بسیج در برنامه‌های مختلف ملی و مذهبی موجب حضور برجسته شهرداری در بین دستگاه‌های دولتی شده است.

ملاحسینی خاطرنشان کرد: برای شهرداری تبریز افتخار است که در صف اول حفظ نظام و ارزش‌های انقلاب ایستاده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی افزود: برگزاری جام پرچم، اقدام اولین دیگری برای شهر تبریز است که توسط سازمان بسیج شهرداری تبریز برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی بسیج شهرداری تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۰۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قابل احیا بودن ۱۴ درصد مساحت محوطه ربع رشیدی تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی احمد حمزه زاده در نشست ستاد احیای ربع رشیدی تبریز مساحت عرصه و اعیانی این اثر باستانی و تاریخی در تبریز را طبق اسناد کهن بیش از ۹۰ هکتار اعلام و اظهار کرد: این محل در طول هفت قرن همواره مورد تهاجم و دستبرد حکومت‌ها و جوامع محلی قرار گرفته و در زمان حاضر کمتر از ۱۳ هکتار آن قابل احیا است.

به گفته وی در سال‌های اخیر و با مساعدت نهاد‌ها و ارگان‌های مختلف بیش از یازده هکتار این مجموعه تملک و آزادسازی شده است.

حمزه زاده با اشاره به اجرای پنج فصل کاوش‌های باستان‌شناسی در مجموعه ربع رشیدی ادامه داد: این مجموعه در سال ۱۳۵۴ در فهرست آثار ملی ثبت شده و در فهرست موقت یونسکو برای ثبت جهانی قرار گرفته که نیازمند آزادسازی اراضی است.

وی جلوگیری از ساخت و ساز‌ها در حریم محوطه و تلاش برای تملک اماکن واقع در حریم از جمله پمپ بنزین خیابان عباسی را از رویکرد‌ها و اهداف اصلی میراث فرهنگی آذربایجان شرقی برشمرد.

حمزه زاده اراضی محوطه ربع رشیدی را مهم و حساس از نظر باستان شناسی یاد کرد و گفت: به دلیل اهمیت موضوع راه دسترسی از کف خیابان تا برج ربع رشیدی با پلکان‌های چوبی و با فاصله از سطح خاک پوشانده شده است تا مراقبت‌های لازم و کافی از این محوطه به عمل آید.

وی گفت: هر گونه اقدام مرمتی و ایجاد امکانات رفاهی برای گردشگران در ربع رشیدی با استفاده از سازه‌های برگشت پذیر به طبیعت ممکن است.

محوطه تاریخی ربع رشیدی که از آن به عنوان نخستین دانشگاه بین المللی جهان یاد شده و قدیمی‌ترین موقوفه ایران است، در قرن هشتم هجری قمری به دستور خواجه رشیدالدین فضل الله همدانی ساخته شد و به همین علت این شهرک را رشیدیه یا ربع رشیدی نامیدند و به جز چند بنای فرو ریخته متعلق به دوره صفویه، چیز دیگری از آن همه عظمت و زیبایی باقی نمانده است.

هم اکنون تپه‌ای گردمانند در قسمت شمال شرقی تبریز و در دامنه کوه سرخ و سر به فلک کشیده عینـالی (عون بن علی) و در انتهای خیابان عباسی به چشم می‌خورد که حدود ۷۰۰ سال پیش شهرکـی زیبا و باشکوه، دارای ۳۵ هزار واحد مسکونی و یک هزار و ۵۰۰ مغازه و حمام بهداشتی و کارخانه‌های نساجی، رنگرزی، کاغذسازی و ضرب سکه بود و جمعیتی بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر در آن سکونت داشتند.

این شهرک دانشگاهی در نوع خود بی نظیر و منحصر به فرد در جهان و به عنوان یک مرکز علم، صنعت، پرورش طبیبان و دانشمندان زبانزد تاریخ نویسان بود.


دیگر خبرها

  • خدمت ۱۳ میلیارد تومانی بسیج جامعه پزشکی به مناطق کم‌برخوردار کرمانشاه
  • تبریز گردشگرپذیر می شود/ احیای خانه های تاریخی در دل شهر
  • ۱۳ میلیارد تومان خدمات ارائه شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی
  • قابل احیا بودن ۱۴ درصد مساحت محوطه ربع رشیدی تبریز
  • علم و فناوری به عنوان مولفه‌های مهم قدرت محسوب می‌شوند+فیلم
  • ایران، سرآمد در حوزه دفاعی و امنیتی، با وجود تهدیدات متعدد
  • عقیدتی سیاسی سپاه به دنبال تعمیق معنویت در علم است
  • تشکیل کمیته تدوین سند احیاء ربع رشیدی تبریز
  • «طرح نفس» جان ۱۴ نوزاد کرمانشاهی را نجات داد
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی /جزییات این طرح چیست؟