Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری گفت: آستانه صبر و تحمل مردم در خصوص مشکلات معیشتی بالا است، اما مردم به‌هیچ عنوان تبعیض و بی‌عدالتی را نمی‌پذیرند، مردم با انتقال آب مخالف نیستند، اما در ابتدا باید نیازهای استان تامین شود و آب مازاد با ملاحضات زیست‌محیطی انتقال داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 حسین بامیری چهارم آذرماه در آیین تکریم و معارفه استاندار چهارمحال و بختیاری با حضور وزیر کشور با اشاره به دیدار دولت سیزدهم با مقام معظم‌رهبری، اظهار کرد: ایشان در این دیدار تاکید کرد دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌هایی که توسط دولت به استان‌ها و وزارتخانه‌ها ارسال می‌شود باید پیوست عدالت داشته باشد، اما تاکنون شاهد برخی تبعیض‌ها و کم‌لطفی‌ها نسبت به چهارمحال و بختیاری بودیم.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وزارت نیرو، شورای عالی آب و دولت عنوان می‌کنند که چهارمحال و بختیاری ۱۱ درصد آب کشور را تامین می‌کند، این مسئله منطبق با واقعیات نیست، از دهه ۸۰ بام ایران به‌علت کاهش بارش‌ها با مشکلات بسیاری در تامین آب مواجه شده است، این چالش در گوشه گوشه ایران وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه بیکاری در چهارمحال و بختیاری بیداد می‌کند، یادآور کرد: به‌علت کم‌آبی رونق کشاورزی در این استان به حداقل رسیده است، تنها منبع درآمد بسیاری از مردم این استان کشاورزی است که به‌علت عدم تخصیص آب کشاورزان با مشکل مواجه شده‌اند.

بامیری با بیان اینکه آمار بیکاری ارائه شده از سوی معاون سیاسی استانداری با واقعیات منطبق نیست، تاکید کرد: نرخ واقعی بیکاری باید توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه شود، فقر در چهارمحال و بختیاری فقر مشهود است، باید مبارزه با فقر، تبعیض، بی‌عدالتی و فساد در دستور کار مسئولان قرار بگیرد.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مردم به دولت سیزدهم دل بسته‌اند، تصریح کرد: فلسفه تشکیل دولت مردمی مبارزه با فساد و اجرای عدالت است، در گوشه گوشه کشور شاهد کم‌لطفی بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه تامین آب شرب ابتدایی‌ترین خواسته مردم چهارمحال و بختیاری است، گفت: باید صدای تظلم‌خواهی مردم این استان شنیده شود، چگونه وزارت نیرو انتقال آب از دریا را برای شرب، صنعت و کشاورزی در دستور کار قرار داد، اما به مسئله بی‌آبی در شهرها و روستاهای این استان بی‌توجه بودند.

بامیری تاکید کرد: آستانه صبر و تحمل مردم در خصوص مشکلات معیشتی بالا است، اما مردم به‌هیچ عنوان تبعیض و بی‌عدالتی را نمی‌پذیرند، مردم با انتقال آب مخالف نیستند، اما در ابتدا باید نیازهای استان تامین شود و آب مازاد با ملاحضات زیست‌محیطی انتقال داده شود.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پروژه بهشت‌آباد باید تعطیل شود، خاطرنشان کرد: باید منابع اجرای پروژه آبرسانی بن- بروجن تامین شود، سرانه مصرفی آب اصفهان مشخص و تدبیری برای تامین آب ۳۵۰ روستای استان که با تانکر آبرسانی می‌شود اندیشیده شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری بحران آب چهارمحال و بختیاری بی عدالتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۰۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های ورزشی ۶ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ در این مجموعه خبری می‌توانید ببینید:
- درخشش ورزشکار چهارمحال و بختیاری در مسابقات قایقرانی کشور
- همایش پیاده روی بانوان در بلداجی به مناسبت روز زمین هوای پاک

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف نهضت ملی مسکن در شهرستان کیار تا ماه آینده
  • خبر‌های ورزشی ۶ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • (تصاویر) طبیعت بکر بازفت در چهارمحال و بختیاری
  • افزایش تعداد پروازهای فرودگاه شهرکرد
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند
  • ضرورت راه اندازی بازارچه‌های موقت در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری
  • ذخیره‌سازی ۲۱ هزار و ۹۴۴ تن گندم مورد نیاز در چهارمحال و بختیاری
  • طرح بازرسان و ناظران افتخاری اجرا می‌شود
  • تبعیض‌ها در بخش‌های مختلف باید به حداقل برسد
  •  نامزدها چطور می‌پذیرند بیش از درآمد چهار سال نمایندگی برای انتخابات هزینه کنند؟