Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@06:24:02 GMT

شبکه آب شهری مهاباد ۴۵ درصد هدر رفت دارد

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۷۰۸۸۲

شبکه آب شهری مهاباد ۴۵ درصد هدر رفت دارد

لطیف خوش‌سیرت روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع ۳۶۰ کیلومتر شبکه لوله گذاری آب شهری مهاباد حدود ۹۰ کیلومتر آن برای جلوگیری از هدررفت آب نیاز به اصلاح و بازسازی شبکه دارد.

وی ادامه داد: برای اصلاح شبکه و جلوگیری از هدرفت آب تصفیه شده در تصفیه خانه مهاباد که یکی از تصفیه خانه های مدرن شمالغرب کشور محسوب می شود، بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که یکی از مطالبات خواسته شده در سفر ریاست جمهوری به استان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی اظهار داشت: همچنین تامین ۲۰ هزار مترمکعب کسری ذخیره آب شرب در شهر مهاباد در مواقع قطعی برق و خاموش شدن تصفیه خانه ضروری بوده و باید طوری برنامه ریزی شود که هنگامی که تصفیه خانه این شهر از مدار خارج می شود برای ۲۴ ساعت آب شهر را تامین کرد.

خوش‌سیرت با اشاره به دیگر مشکلات آبرسانی شهر مهاباد اضافه کرد: در شرایط کنونی حفر چاه جهت تامین آب توجیە اقتصادی ندارد زیرا هر ١٠٠ متر حفر چاه هزینەای میلیاردی درپی خواهد داشت بنابراین برای تامین آب شرب روستاها بایستی طرح مجتمع تامین آب شرب بە ١۴١ روستای شهرستان از محل سد مهاباد سریعتر پیش برود.

وی بیان کرد: جهت تحقق و بهرەبرداری موثر از طرح آبرسانی بە ١۴١ روستا شهرستان بایستی برای نوسازی و بازسازی تجهیزات و تصفیەخانە قدیمی شهرستان اقدامات لازم صورت گیرد.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون شرکت آب و فاضلاب مهاباد دارای بیش از ۵۰ هزار مشترک شهری و ۱۶ هزار مشترک روستایی است و تمامی جمعیت شهری و ۸۰ درصد جمعیت روستایی این شهرستان را تحت پوشش دارد.

سد مهاباد دارای ۱۹۷ میلیون متر مکعب ظرفیت اسمی و ۱۷۲ میلیون متر مکعب ظرفیت مفید است که علاوه‌بر تأمین آب شرب شهر، بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می‌دهد.

مهاباد ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها مهاباد تصفیه خانه آذربایجان غربی صرفه جویی در مصرف آب آب و فاضلاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد تصفیه خانه آذربایجان غربی مهاباد تصفیه خانه آذربایجان غربی صرفه جویی در مصرف آب آب و فاضلاب تصفیه خانه آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۰۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کلاهبردار اینترنتی در شهرستان فریدن


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ فرمانده انتظامی شهرستان فریدن گفت: در بازجویی‌های صورت گرفته این متهم به ۱۷ مورد سرقت از زمین‌های کشاورزی و اماکن خصوصی اعتراف کرد.


سرهنگ جواد افشاری بااشاره به فعالیت و رصد مستمر کارشناسان پلیس آگاهی این شهرستان افزود: وقوع سرقت در ایام نوروز و تعطیلات روند کاهشی داشته و همچنین در زمینه درون شهری آمار تصادفات جرحی و فوتی صفر بوده و در زمینه برون شهری آمار تصادفات جرحی ۶۶ درصد و مصدومان ۵۰ درصد کاهش داشته است.

دیگر خبرها

  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • روایت ۲۰۰۰ نفری که بعد از چند دهه صاحب «آب» شدند
  • دستگیری سارقان اماکن خصوصی و خانه باغ‌ها در مهاباد
  • نرخ کرایه تاکسی در مهاباد ۵۰ درصد افزایش یافت
  • بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در شهرستان فریدن
  • حال خوش تالاب های کانی برازان و قوپی باباعلی مهاباد
  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است