Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، یدالله ملکی روز پنجشنبه با بیان این خبر افزود: در ۱۰ سال گذشته، افت آبهای زیرزمینی در استان به یک متر و ۶۸ سانتیمتر در سال رسیده بود و این مساله پیامدهای ناگواری همچون نشست زمین، فرسایش خاک و بیابانزایی را در پی داشت.

وی اضافه کرد: در سال جاری به دلیل خشکسالی و کاهش میزان بارندگی ها و همچنین شروع به کار چاه های کشاورزی از ابتدای بهمن ماه، میزان افت آب های زیرزمینی در حال حاضر به حدود ۷۰ سانتی متر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول گفت: باید با اجرای برنامه های سازگاری با کم آبی و همراهی بهره برداران از منابع آبی در جهت مدیریت و صرفه جویی اقدام کنیم تا روز به روز شاهد بهتر شدن شرایط سفره های آب زیرزمینی استان باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین با اشاره به برنامه های سازگاری با کم آبی استان، افزود: در این برنامه، پیش بینی شده تا ۵۴۳ میلیون مترمکعب در مصارف منابع آبی استان صرفه جویی شود که حدود ۳۰۶ میلیون مترمکعب مربوط به شرکت آب منطقه ای و جهاد کشاورزی، پنج میلیون مترمکعب سهم شرکت آبفا، یک میلیون مترمکعب سهم شهرداری ها و ۱۲ میلیون مترمکعب نیز سهم بخش های صنعتی است.

ملکی گفت: در استان قزوین بیش از هزار و ۷۰۰ حلقه چاه فرم پنج (غیرمجاز) شناسایی شده که با اقدامات موثر انجام شده در سال های اخیر عمده این چاه ها تعیین تکلیف یا مسدود شده اند و فقط ۵۳ حلقه چاه فعال است که در یک سال آینده وضعیت آنها نیز مشخص خواهد شد و دیگر پس از آن هیچ چاه غیر مجازی نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین یادآورشد: نصب کنتور هوشمند از دیگر اقدامات موثر و مفید برای مدیریت منابع آبی و جلوگیری از مصرف بی رویه آب است که در این راستا نیز تاکنون سه هزار و ۸۱۲ حلقه چاه مجهز به کنتور هوشمند شده اند و در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز و همکاری بهره برداران قادریم تا سال آینده کلیه چاه های باقیمانده را نیز به کنتور هوشمند مجهز کنیم.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی استان قزوین شرکت آب منطقه ای اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی استان قزوین وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی استان قزوین شرکت آب منطقه ای اراضی کشاورزی شرکت آب منطقه ای میلیون مترمکعب استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۱۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید ۵۳۰ تن گوشت مرغ منجمد در استان قزوین

بهزاد غیاثوند مدیر کل پشتیبانی امور دام استان قزوین گفت: ۵۳۰ تن گوشت مرغ منجمد شیرینگ پک شده خریداری و در سردخانه‌های این شرکت ذخیره سازی شده است.

وی افزود: این طرح از اواخر سال ۱۴۰۲ تاکنون در استان آغاز شده است و همچنان  ادامه دارد.

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان قزوین گفت: این طرح در راستای اجرای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی با هدف حمایت از تولید و طبق مجوز‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی و پس از هماهنگی با سازمان جهاد کشاورزی، تشکل‌ها و کشتارگاه‌های صنعتی انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • خرید ۵۳۰ تن گوشت مرغ منجمد در استان قزوین
  • ابداع شرکت دانش‌بنیان سمنانی به کمک پرورش‌دهندگان ماهی آمد
  • قلع و قمع ۴۱ بنای غیرمجاز در شهرستان قزوین
  • افزوده شدن بیش از ۹۰ هزار مترمکعب به ظرفیت ذخیره آب شهرستان مشهد
  • کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه از ۵۰ میلیون مترمکعب فراتر رفت
  • افزایش ۱۷ درصدی توزیع کود کشاورزی در آذربایجان غربی
  • پیش‌بینی ورود بیش از ۱۰ میلیون مترمکعب آب به سد کوثر
  • محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد
  • ایجاد ۵ هزار مترمکعب ظرفیت مخازن آب در طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های کردستان
  • سامانه بارشی در راه بوشهر/ صدور هشدار نارنجی