Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به دستگیری چند گروه فعال هکری از اوکراین در کشورهای اروپایی، از سکوت غربی‌ها، به‌خصوص مقامات واشنگتن در این باره و عدم تهدید کی‌یف به تحریم‌هایی در این رابطه ابراز تعجب کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "ماریا زاخارووا" سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مقامات واشنگتن به خوبی از گستردگی فعالیت گروه‌های هکری اوکراینی در کشورهای اروپایی و در ایالات متحده اطلاع دارند، ولی آنها تنها از تهدیدات سایبری بوجود آمده توسط شهروندان روسی صحبت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زاخارووا گفت: «طی ماه گذشته پلیس اتحادیه اروپا یک سری عملیات برای یافتن و بازداشت گروه‌های هکری فعال در کشورهای اروپایی انجام داده و نکته جالب توجه این است که مشخص گردید آنها هکرهای روسی نبوده و از کشور اوکراین بودند. شاید برخی بگویند که نیروهای ویژه آمریکایی هیچ اطلاعی نداشتند که این هکرها روسی نیستند. ولی اینطور نیست و واشنگتن به خوبی از این موضوع اطلاع داشت و نیروهای اف.بی.آی نیز در عملیات پلیس اتحادیه اروپا مشارکت داشتند.»

این دیپلمات روس یادآور شد، به اعتراف خود مقامات اروپایی، این گروه‌های هکری اوکراینی حداقل از سال 2019 فعالیت داشتند و قربانیان جنایات سایبری آنها بیش از دو هزار نفر در حدود 70 کشور جهان، از جمله در ایالات متحده هستند. تعدادی از شرکت‌های آمریکایی، انگلیسی، فرانسوی و دیگر کشورهای غربی از حملات سایبری این گروه‌ها آسیب‌های جدی دیده‌اند.  

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از عدم واکنش و سکوت کشورهای غربی، به‌خصوص طرف آمریکایی به دستگیری این افراد ابراز تعجب کرد که همواره منشاء حملات سایبری را روسیه اعلام می‌کند. وی گفت: «جالب است که اظهاراتی از طرف شرکای غربی در خصوص "هکرهای اوکراینی" و حملات سایبری آنها شنیده نمی‌شود. حال سئوال اینجاست که چرا مقامات کی‌یف که سالهای بسیاری است هیچ اقدامی برای مقابله با تهدیدات سایبری در اوکراین انجام نداده‌اند، به هیچ وجه به اعمال تحریم‌ها تهدید نمی‌شوند و سیاستمداران غربی در خصوص دست داشتن اوکراینی‌ها در حملات سایبری گسترده کاملاً سکوت می‌کنند.»

بلینکن: بایدن به پوتین درباره حملات سایبری آینده هشدار خواهد دادناریشکین: روسیه قادر به تأمین امنیت سایبری خود است/گزارش آمریکا درباره منشاء کرونا غیرحرفه‌ای استروسیه و آمریکا در حال تهیه سندی در زمینه امنیت سایبری هستند

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اخبار آمریکا اخبار روسیه اتحادیه اروپا اخبار آمریکا اخبار روسیه گروه های هکری حملات سایبری گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۱۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکایی‌ها درباره حقوق بشر فقط لفاظی می‌کنند

«حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به سرکوب خشن جنبش دانشجویی در آمریکا توسط نیروهای نظامی و امنیتی این کشور، اظهار کرد: علی رغم آنکه برخی کشورهای غربی مانند آمریکا شعار حقوق بشر سر می‌دهند و خودشان را مدافع دانشجویان، اساتید و دانشگاهیان می‌دانند، اما مشخص شد که تمام این شعارها دروغ است.

وی متذکر شد: البته اینکه آمریکا و برخی کشورهای غربی فقط شعار آزادی بیان و حقوق بشر سر می‌دهند و در عمل به آن باور ندارند، برای ما اثبات شده بود اما برای کشورهایی که هنوز به این حقیقت نرسیده بودند هم روشن شد که آنان استانداردهای دوگانه‌ای در موضوع حقوق بشر و آزادی بیان دارند.

رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: الان کاملاً معلوم شد که مقامات کشورهایی مانند آمریکا درباره حقوق بشر فقط لفاظی می‌کنند و در عمل به مسائلی چون در نظر گرفتن حق آزادی بیان برای دانشجویان و اساتید اعتقاد ندارند.

وی گفت: در حال حاضر همه در دنیا متوجه تناقض‌گویی در رفتار دولتمردان آمریکا و غرب شده‌اند، چرا که آنان حتی اجازه نمی‌دهند دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های خودشان از مردم مظلوم دنیا حمایت کنند که این نشان‌دهنده دورویی آن‌ها در بحث‌های حقوق بشری است.

نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جنایات اسرائیل در غزه به حدی زیاد است که هیچ وجدان بیداری نمی‌تواند در برابر آن سکوت کند و به همین جهت شاهد حضور مردم و دانشجویان و اساتید برخی کشورهای غربی از جمله آمریکا در خیابان‌ها علیه رژیم صهیونیستی و حمایت از فلسطین هستیم.

غضنفرآبادی گفت: البته مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی به هیچ وجه نمی‌خواستند که اخبار مربوط به سرکوب دانشجویان در اعتراضات حمایتی از فلسطین رسانه‌ای شود و به بیرون درز پیدا کند و از سوی دیگر می‌خواستند خفقان شدید اخباری و اطلاعاتی در غزه به وجود آورند تا اخبار جنایات آنان به گوش جهانیان نرسد، اما امروز می‌بینیم که خبرهای مظلومیت و قتل عام زنان، کودکان و مردم بی‌گناه غزه به کل جهان مخابره شده است و حق‌طلبان و آزادی‌خواهان جهان در مقابل این جنایات ایستاده‌اند.

رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اعتراض مردم و دانشجویان در کشورهای غربی و آمریکا نسبت به جنایت‌هایی است که رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکایی‌ها در غزه انجام می‌دهد. علی رغم تصویب قطعنامه شورای امنیت برای آتش بس فوری در غزه، اما آمریکا هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده و به همین دلیل علاوه بر مردم کشورهای اسلامی، مردم کشورهای غربی هم اعتراضات خود را نسبت به جنایت‌هایی که در فلسطین می‌شود، نشان می‌دهند.

کد خبر 6094369 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • اعتراف کی‌یف به دستاورد‌های نظامی روسیه
  • آخرین تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • آمریکایی‌ها درباره حقوق بشر فقط لفاظی می‌کنند
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند