Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور اقتصادی و دارایی از سرعت گرفتن ترخیص کالا‌های اساسی و ضروری کشور خبر داد و گفت: ۱.۵ میلیون تن کالای اساسی در آستانۀ خروج از گمرکات کشور است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،  سید احسان خاندوزی اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، تشریفات گمرکی و ترخیص بیش از 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 میلیون تن کالای اساسی انجام و این اقلام در آستانۀ خروج از گمرکات کشور قرار دارند.

وی تصریح کرد:  در مدت یک شبانه روز، به ترخیص قطعی و خروج بیش از 77 هزار تن کالای اساسی از گمرک بندر امام خمینی (ره) اقدام شده که این آمار، رکورد جدیدی در ترخیص قطعی و خروج کالا‌های اساسی و ضروری به شمار می‌رود.

وزیر اقتصاد  به مصوبات جلسۀ تسهیل در ترخیص کالا‌های اساسی با حضور معاون اول رئیس جمهور و مقامات مسئول سایر سازمان‌ها اشاره کرد و گفت: موارد متعددی مورد بررسی قرار گرفت و نهایتاً تصمیمات خوبی درخصوص تخصیص ارز برای کالا‌های اساسی مشمول ارز ترجیحی؛ تعیین تکلیف کالا‌های اساسی موجود در بنادر و گمرکات؛ ایجاد زیرساخت لازم برای نمونه برداری واحد از کالا‌های مشمول اخذ و ارائه مجوز‌های قانونی و پاسخگویی توسط یک مرجع واحد؛ مدیریت واحد مرزی و حمل یکسره کالا‌های اساسی اتخاذ شد که با ابلاغ این مصوبات از سوی معاون اول رئیس جمهور، اقدامات لازم در اجرای آن‌ها صورت خواهد پذیرفت.

معاون فنی گمرک ایران نیز با اشاره به اظهارات وزیر اقتصاد اعلام کرد: با تلاش‌های صورت پذیرفته، در آبانماه سال جاری، میزان بارگیری و خروج کالا‌های اساسی از بندر امام خمینی (ره) بیشتر از میزان کالا‌های اساسی تخلیه شده در آن بندر از کشتی‌های حامل این کالا‌ها بود که با تداوم این روند با کاهش دپو یا رسوب این اقلام در بندر مواجه خواهیم بود.

ارونقی افزود: تمامی مشکلات و ایستایی‌های مربوط به ترخیص قطعی کالا‌های اساسی شناسایی شده و با اتخاذ تصمیمات مناسب و اجرای آن‌ها از جمله حمل یکسرۀ این کالاها، قادر خواهیم بود ایستایی‌های موجود در این چرخه را به حداقل، کاهش دهیم.

معاون فنی گمرک ایران گفت: با احتساب آمار کالا‌های اساسی که در بنادر و گمرکات کشور بدلیل وجود انبار دپوی این کالا‌ها، این اقلام از بنادر خارج نمی‌شوند، میزان ترخیص قطعی اقلام اساسی بیش از میزان ورودی کالاهاست که این امر نشان از سرعت گرفتن ترخیص قطعی کالا‌های اساسی است.

ارونقی اضافه کرد: با ابلاغ مصوبات مربوط به جلسه معاون اول ریاست جمهوری که این جلسه، با درخواست وزارت اقتصاد تشکیل و مشکلات مربوطه در آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت، گمرک قادر خواهد بود به ترخیص کامل کالا‌های اساسی «در صف تخصیص ارز» اقدام نماید که این امر باعث ترخیص قسمت اعظم کالا‌های اساسی موجود در بنادر و گمرکات خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کالا های اساسی گمرکات کشور ترخیص قطعی کالا ها تن کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۲۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برق ۳۰ نقطه در اهواز قطع شد

محمد خانچی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان ضمن حضور در اتاق پایداری وضعیت و کنترل توزیع برق اهواز در جریان آخرین وضعیت برق در مناطق مختلف اهواز قرار گرفت.

خانچی در حاشیه این بازدید به سرعت رفع قطعی برق در اهواز اشاره کرد و افزود: تقریبا ۳۰ نقطه از شهرستان اهواز دچار برق رفتگی و اختلال در برق رسانی شده که این امر موجب بالارفتن زمان ماند آب در این مناطق گردید که کمتر از ۲ ساعت به حالت عادی بازگشته است و دفع آب سطحی در حال انجام است.

وی افزود: سقوط ترانس، شکستگی پایه ها و همچنین واژگونی درختان بدلیل سرعت و شدت بالای باد از عوامل قطعی برق بوده که با همت و تلاش کارکنان عملیات توزیع برق در کمترین زمان ممکن اشکالات برطرف و برق مناطق وصل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • برق ۳۰ نقطه در اهواز قطع شد
  • وضعیت برق مناطق اهواز به حالت عادی در آمده است
  • تاکید بر رفع محدودیت ترخیص کالا‌های ملوانی
  • محدودیت ترخیص کالا‌های ملوانی نیازمند اقدام فوری
  • رشد ۲۳ درصدی ارزش صادرات از استان مرکزی
  • رشد ۲۸ درصدی مبادلات تجاری از گمرکات کردستان در فروردین سال جاری
  • نیاز گمرک به ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی
  • لیست کالا‌های اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی اعلام شد
  • در دیدار روسای گمرکات ایران و عراق چه گذشت؟
  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته