Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد اقبال عباسی در مراسم تودیع و معارفه استاندار چهارمحال و بختیاری به چالش‌های دوران مدیریتی خود اشاره کرد و گفت: اولین مشکل چهارمحال و بختیاری نرخ بالای بیکاری است که در سالیان گذشته همیشه جزو استان‌های بیکار کشور بوده است.

استاندار سابق چهارمحال و بختیاری با انتقاد به فرمول محاسبه نرخ بیکاری توضیح داد: در محاسبه نرخ بیکاری افراد بالای 12 سال را آماده به کار محسوب می‌کنیم و چون افراد 12 تا 18 سال عملا فعالیت اقتصادی ندارند طبیعتا بیکار محسوب می‌شوند و چون این استان جمعیت جوانی دارد لذا نرخ بیکاری بالایی هم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به دلیل دوم نرخ بالای بیکاری استان اشاره کرد و ادامه داد: در افق توسعه این استان توجه ویژه به گردشگری و کشاورزی شده ولی چون تخصیص آب برای طرح‌های کشاورزی و دامداری و گردشگری وجود ندارد لذا اشتغال هم با مشکل مواجه شده است.

عباسی با اشاره به خشکسالی‌های اخیر، افزود: بهبود این وضعیت بیکاری حداقل چهار سال زمان نیاز دارد و نباید یک سال آینده مردم این استان از استاندار جدید یا دولت انتظار معجزه داشته باشند.

استاندار سابق چهارمحال و بختیاری به پروژه‌های چالش برانگیز آب اشاره کرد و گفت: بن بروجن یک پروژه قانونی و مجوزداری است که هم تخصیص دارد و هم پیشرفت ۹۰ درصدی، این پروژه تامین کننده آب مورد نیاز نیمی از مردم چهارمحال و بختیاری است و باید هرچه زودتر اجرایی شود.

وی اجرای تونل سوم کوهرنگ را برای احیای زاینده‌رود و تقویت آب پشت سد زاینده‌رود الزامی دانست و افزود: بر خلاف پروژه کوهرنگ سوم، تونل بهشت آباد به سبکی که بخواهد از زیرزمین حفر شود موجب نابودی چهارمحال و بختیاری خواهد شد.

استاندار سابق چهارمحال و بختیاری به عملکرد چهارساله خود اشاره کرد و توضیح داد: در طول این چهار سال گذشته چهار کار اساسی انجام شده است از جمله سند توسعه روستایی و شهری استان و هم چنین برنامه پنج ساله استان تدوین و تقدیم شده است.

وی به افزایش بودجه عمرانی چهارمحال و بختیاری نیز اشاره کرد و گفت: بودجه عمرانی در سال ۹۶ ، ۹۳۰ میلیارد تومان بود ولی علیرغم تمام مشکلاتی مانند کرونا و بلایا و ... بودجه استان در سال ۱۴۰۰ به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

عباسی به توسعه مراکز درمانی هم اشاره کرد و افزود: تعداد تخت‌های بیمارستانی در سال ۹۶، از یک هزار ۱۵۰ به یک هزار ۸۰۰ تخت رسیده است و این افزایش تعداد تخت‌ها در شرایط کرونا خیلی به مدیریت بیماری کمک کرد.

انتهای پیام/3339

انتهای پیام/3339

منبع: فارس

کلیدواژه: اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری تودیع و معارفه چهارمحال و بختیاری استاندار سابق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۲۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکل بیکاری در لرستان نیازمند اعتبار و سرمایه‌گذاری است

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«رضا سپهوند» از حوزه خرم‌آباد به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» در دور دوم انتخابات پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

در مجلس آینده تقسیم‌بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟

مجلس دوازدهم یک مجلس ترکیبی از گرایش‌های سیاسی و احزاب مختلف از جمله اصولگرایان، جبهه پایداری، اصلاح طلبان، مستقلین و … خواهد بود.

مهم‌ترین موضوعی که باتوجه‌به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده موردتوجه قرار بگیرد، چیست؟

برای دستیابی به توسعه متوازن در کشور و توسعه لرستان که شعار بنده نیز هست باید مشکلات مهمی از جمله رفع بیکاری و اشتغال جوانان، پیگیری مسأله سدسازی و تخصیص حقابه لرستان و جذب سرمایه گذاری از طریق بخش خصوصی و نهادهای عمومی و … مورد پیگیری قرار بگیرد. در این زمینه نیز پیگیری مسائل مربوط به توسعه استان از طریق تأمین منابع کافی برای رفع این مشکلات به طور جدی مورد توجه قرار دارد و پیگیری می‌شود.

اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

کمیسیون بودجه، انرژی، توسعه، اقتصاد و کمیسیون صنایع و معادن

مهم‌ترین چالش استان خود را چه می‌دانید و برای حل آنچه راهکاری دارید؟

بیکاری مهمترین چالش حوزه انتخابیه بنده «خرم آباد، دوره چگنی و بخش‌های تابعه» است. رفع این مشکل نیازمند بودجه و اعتبارات کافی و همچنین جذب سرمایه گذاری مناسب در این استان است. مهمترین راهکار برای تأمین بودجه کافی جهت رفع این مشکل نیز اجرای قانون توازن مناطق محروم است که بر اساس آن ۳ درصد از کل درآمد دولت به صورت سالانه به استان‌های محروم اختصاص پیدا کند.

کد خبر 6079995

دیگر خبرها

  • تدابیر لازم برای جلوگیری از خسارت به عشایر اندیشیده شود
  • خبر‌های ورزشی ۱۴ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • از ظرفیت شوراها برای پیشرفت چهارمحال و بختیاری استفاده شود
  • اقرار مقام ارشد نظامی انگلیس به ضعف دفاعی این کشور در برابر حملات موشکی
  • اعطای ۸۰ مجوز گردشگری در استان چهارمحال و بختیاری
  • کارهای عمرانی در بشاریات رشد سه برابری داشته است
  • کارهای عمرانی در بشاریات در دولت سیزدهم رشد سه برابری داشته است
  • رفع مشکل بیکاری در لرستان نیازمند اعتبار و سرمایه‌گذاری است
  • خبر‌های ورزشی ۱۳ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • اعتبارات طرح‌های آبرسانی دو سال اخیر استان مرکزی با بودجه عمرانی ۱۰ سال استان برابری می‌کند