Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@11:54:12 GMT

بسیج به دنبال ایجاد محله اسلامی است

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۷۲۶۲۴

بسیج به دنبال ایجاد محله اسلامی است

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سردار علی مقواساز جانشین فرماندهی سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان در همایش تجلیل از قرض‌الحسنه‌های مردم یار و اشتغال‌زای برتر استان اصفهان گفت: بسیج به دنبال ایجاد محله اسلامی است و برای ایجاد محله اسلامی ایجاد صندوق‌های قرض‌الحسنه می‌تواند در امر پیشرفت محله اسلامی کمک بسزایی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: با شکل‌گیری مجمع عالی قرض‌الحسنه‌های اشتغال‌زا و مردم یار استان که متشکل از ۱۵۰۰ قرض‌الحسنه است می‌توان با اندیشه‌ورزی زمینه رشد این صندوق‌ها را فراهم کرد.

جانشین فرماندهی سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان تاکید کرد: تمام بسیجیان و اقشار با خدا معامله می‌کنند و از وقت، زندگی، مال و هرچه در دست دارند گذشت می‌نمایند تا بتوانند به فرامین امام خامنه‌ای (مدظله) در بخش محرومیت زدایی لبیک بگویند.

مقواساز ادامه داد: در تمام عرصه‌ها صندوق‌های قرض‌الحسنه باید با محوریت مساجد با ایجاد بنگاه‌های اقتصادی کوچک به سمت اشتغال‌زایی پیش بروند و با تشکیل شرکت تعاونی‌ها زود بازده بتوانند مشکلات اقتصادی، معیشتی مردم را حل کنند.

وی یادآور شد: حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۴۱ فرمودند به بسیج مردمی نیازمندیم، سال ۴۲ نیز تکرار نمودند، سال ۵۷ و ۵۸ قبل از تشکیل بسیج هم به این نیاز جامعه اسلامی اشاره کردند و همیشه بر این امر تاکید داشتند که پیامبران خدا و ائمه اطهار هم با بسیج مردم جلوی کفر و ظلم ایستادگی نمودند.

جانشین فرماندهی سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان خاطرنشان کرد: مکتب بسیج در ادامه راه مکتب ائمه و رسول خدا می‌باشد حضرت امام وقتی (ره) پیام تشکیل بسیج را می‌دهند کسی گمان نمی‌کرد که این نیروی الهی و مردمی تمام قوای خود را جمع نماید که بتواند در تمام عرصه‌ها، جهادی، سازندگی، اقتصادی فعالیت کند.

مقواساز اضافه کرد: اقتصاد کشور زمانی رشد پیدا می‌کند که مردم در آن سهیم باشند و کاری که این صندوق‌ها در محلات برای اشتغال‌زایی انجام می‌دهند می‌تواند بسیار ارزشمند است.

انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سپاه پاسداران هفته بسیج صندوق قرض الحسنه اشتغالزایی استان اصفهان محله اسلامی قرض الحسنه صندوق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۲۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند

فرماندار شهرستان میرآباد گفت: شوراهای شهر نباید تنها شورای شهرداری باشند بلکه باید در تمام جنبه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی فعال باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حسین خضری، امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در آئین تجلیل از شوراهای اسلامی شهر میرآباد اظهار کرد: خدمت کردن با عشق، اخلاص و بدون منت به مردم سرلوحه همه کارهای شوراها و مسئولان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا، مردمانی نظیر مردم این شهرستان وجود ندارد و لایق و شایسته بهترین خدمات هستند، افزود: خدمت کردن با عشق، اخلاص و بدون منت به مردم سرلوحه همه کارهای شوراها و مسئولان قرار گیرد.

فرماندار شهرستان میرآباد با اشاره به اینکه تأسیس نهاد مردمی شوراها یکی از برکات ارزشمند انقلاب اسلامی است تا مردم در فرآیند اداره امور جامعه نقش و مشارکت بیشتری داشته باشند، گفت: شوراهای اسلامی به عنوان نهادی برآمده از رأی مستقیم مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

خضری با تاکید به تعامل و مشارکت آگاهانه شوراهای اسلامی شهر و روستا با مسئولان اجرایی در شهرستان در جهت تحقق سیاست‌های دولت مردمی سیزدهم و گره‌گشائی از مشکلات مردم ادامه داد: تعامل سازنده به یقین راه‌گشا و بنیادین خواهد بود و می‌تواند زمینه را برای توسعه و پیشرفت شهرستان فراهم کند.

وی با تقدیر از اقدامات انجام شده در این دوره شورا نظیر آغاز احداث کمربندی، روکش آسفالت خیابان امام، ساماندهی پارک راهیان نور، زیباسازی شهر و نصب دوربین‌های پایشی گفت: امیدواریم در زمان باقیمانده کارهای نیمه‌تمام به اتمام برسد و پروژه‌های دیگری که ضروری است، شروع شود.

خضری خاطرنشان کرد: از اعضای شورای اسلامی شهرها و روستاها می‌خواهیم که نسبت به نقش نظارتی خود به عنوان وظیفه اصلی اهتمام جدی داشته باشند و شوراهای شهر نباید تنها شورای شهرداری باشند، بلکه باید در تمام جنبه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی فعال باشند.

کد خبر 749039

دیگر خبرها

  • مدیریت شهری شانس گرفته شده از مردم برای دوچرخه ها را دوباره به آنها برگرداند
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آنها بازگردانیم
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آن‌ها بازگردانیم
  • عملیات وعده صادق همه مستضعفان جهان را امیدوار کرد
  • عقیدتی سیاسی سپاه به دنبال تعمیق معنویت در علم است
  • شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند
  • راه‌اندازی فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان از اهداف مهم شورای ششم است
  • تشریح اقدامات بسیج ورزشکاران در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی