Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که «بنی گانتز» وزیر جنگ این رژیم در سفر به مغرب با این کشور قرارداد فروش پهپاد و سلاح‌های پیشرفته امضا کرده است.

طبق اعلام وزارت جنگ رژیم صهیونیستی این قرارداد بین گانتز و «عبداللطیف لودیی» وزیر مشاور و سرپرست وزارت دفاع مغرب امضا شده است و این توافقنامه چارچوب روابط دفاعی دو طرف را ترسیم کرده و اصل و اساس همکاری در آینده خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته روزنامه «القدس العربی»، به موجب این توافقنامه، زمینه همکاری در بخش‌های اطلاعاتی، همکاری صنایع و آموزش نظامی و غیره برای نهادهای نظامی دو طرف مهیا می‌شود.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی تأکید کرد که این توافقنامه گام مهمی در تقویت روابط بین این رژیم و مغرب است.

گانتز از روز چهارشنبه (دیروز) وارد مغرب شده است و این دومین توافقنامه‌ای است که با طرف مغربی امضا می‌کند.

روز گذشته نیز گانتز و لودیی یادداشت تفاهم نظامی در زمینه‌های اطلاعاتی، همکاری در بخش صنایع و آموزش نظامی امضا کردند.

پیشتر نیز «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به مغرب سفر کرده بود.

مغرب و رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۹۳ به دنبال امضای توافقنامه اسلو بین این رژیم و سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف)، روابط دیپلماتیک برقرار کرده بودند اما پس از آغاز انتفاضه دوم فلسطین معروف به انتفاضه الأقصی در سال ۲۰۰۰، مغرب روابطش با تل‌آویو را قطع کرد.

سال گذشته پس از عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی، مغرب نیز به احیای روابط با تل‌آویو روی آورد.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مغرب رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۳۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو توافق را نپذیرد سرنگون می‌شود


به گزارش تابناک،‌ در ادامه اختلافات و کشمکش‌های داخلی شدید در میان مسئولان اسرائیلی، «بنی گانتز» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه کابینه بنیامین نتانیاهو را تهدید به سرنگونی کرد.

گانتز تهدید کرد که اگر کابینه اسرائیل با «طرح مناسبی برای توافق تبادل [اسرا] مخالفت کند که تحت حمایت سرویسهای امنیتی هم قرار دارد»، این کابینه سرنگون خواهد شد.

وی همچنین گفت که آزادی اسرای اسرائیلی در بند مقاومت فلسطین، از عملیات در رفح بسیار مهمتر است؛ اسرایی که «کابینه آنان را به حال خود رها کرده است».

«بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم اسرائیل هم بعدازظهر امروز نخست‌وزیر این رژیم را تهدید کرد و گفت: «موافقت با طرح مصر، نوعی تسلیم‌شدن ذلت بار است و نازی‌ها را علیه صدها سرباز دلیر ارتش اسرائیل که در نبرد کشته شدند، پیروز می‌گرداند.»

اخیرا در مصر به عنوان میانجی مذاکرات آتش‌بس غزه، پیشنهادهایی برای تبادل اسرا، برقراری آتش‌بس و خروج کامل نیروهای اسرائیلی از غزه مطرح شده است که برخی وزرای اسرائیلی به‌شدت با آن مخالفت کرده‌اند.

اسموتریچ در ادامه تصریح کرد، طرح جدیدی که اخیرا برای تبادل اسرا و برقراری آتش‌بس مطرح شده، حکم اعدام را برای ربوده‌شدگانی که شامل توافق نمی‌شوند، دارد و فراتر از آن، برای اسرائیل مستقیما خطری موجودیتی به حساب می‌آید.
او در پایان نتانیاهو را تهدید کرد و گفت: «اگر تصمیم بگیرید، پرچم سفید بلند کنید و فرمان اشغال رفح (جنوب غزه) را که مأموریت نابودی حماس، بازگردانی امنیت ساکنان جنوب و شهروندان اسرائیل و همچنین بازگردانی تمام برادران ما و برادران ربوده‌شده ما به خانه‌هایشان است، لغو کنید، کابینه‌ای که آن را ریاست می‌کنید، دیگر حق وجود داشتن نخواهد داشت.»

 منبع: فارس

دیگر خبرها

  • عضو ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی: آزادی اسرای اسرائیلی مهم‌تر از حمله به رفح است
  • عضو کابینه جنگ اسرائیل : اگر کابینه نتانیاهو توافق تبادل [اسرا] را نپذیرد، سرنگون می‌شود
  • نتانیاهو توافق را نپذیرد سرنگون می‌شود
  • مهلت ۱۰ روزه تل‌آویو به حماس برای پذیرش شروط خود
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان برای آزادی اسرای صهیونیست در غزه
  • تل آویو: به یک شرط حمله خود را عقب می اندازیم
  • تل‌آویو: در صورت دستیابی به توافق تبادل اسرا، عملیات رفح را به تعویق می‌اندازیم
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه
  • نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه