Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - در پی گزارش‌های مردمی مبنی بر تصرف اراضی ملی حاشیه جنگل قرق، امروز دادستان مرکز استان برای بررسی موضوع، راهی این منطقه شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از دادگستری گلستان، محمود اسپانلو پس از بازدید میدانی اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد در این منطقه، دست اندازی به اراضی ملی صورت گرفته و علیرغم تذکری که چند روز پیش در این باره به مسئولان استانی و شهرستانی منابع طبیعی برای رفع تصرف داده بودیم، هنوز اقدامی صوت نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متخلفان با تبر زنی به تنه درختان جنگلی، به مرور زمان این درختان را خشک می‌کردند و سپس مرز زمین‌های کشاورزی را به سمت جنگل، پیش می‌بردند.

ویروس جنگل‌خواری در مازندران/کوه‌خواری و جنگل‌خواری در بخش امامزاده عبدالله(ع) آمل بیداد می‌کند + فیلمبحران جنگل‌خواری و کوه‌خواری در شمال ایران/جنگل‌ها قربانی عده‌ای خوش‌نشین‌ شده‌اند‌/تیشه‌های زور بی‌رحمانه بر دل کوه‌ها فرود می‌آیند

 دادستان اسپانلو گفت: در تماس تلفنی با مسئولان منابع طبیعی استان، یک هفته مهلت تعیین شد تا برای رفع تصرف این منطقه اقدام کنند در غیراین صورت باید درباره علت تعلل در برخورد و گزارش این تخلف  در دادسرا پاسخگو باشند.

وی افزود: همچنین منابع طبیعی باید در فرصت تعیین شده  مرز زمین‌های کشاورزی با اراضی ملی را در کمیسیون تشخیص، مشخص کند تا از  پیشروی اراضی کشاورزی به سمت جنگل جلوگیری شود.

انتهای پیام/582/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: منابع طبیعی جنگل خواری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۳۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از ذخیره‌سازی ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری این استان پس از بارش‌های اخیر خبر داد. - اخبار استانها -

جعفر مرادی حقیقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، اظهار داشت: این مهم در بارندگی‌های بهاری و پایان فصل زمستان ذخیره‌سازی شده است.

وی از وجود یک هزار و 500 سازه آبخیزداری در استان سمنان خبر داد و گفت: ظرفیت و مجموع حجم ذخیره‌سازی آن 12 میلیون متر مکعب است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به کمبود بارندگی در استان سمنان و کاهش منابع آبی، گفت: ذخیره‌سازی این میزان آب که حاصل بارندگی‌های فصل بهار یعنی فروردین و اردیبهشت‌ماه امسال است، بسیار حائز اهمیت است.

مرادی حقیقی با اشاره به اهمیت سازه‌های آبخیزداری گفت: این سازه‌ها علاوه بر حفظ آب و در نهایت ذخیره‌سازی آب به جلوگیری از وقوع سیلاب نیز کمک شایانی می‌کنند.

انتهای پیام/363/

دیگر خبرها

  • احضار برخی فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطالب کذب در پرونده نیکا شاکرمی
  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها