Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، امروز محسن منصوری استانداری تهران در بازدید از واحدهای صنفی و صنعتی شهرستان بهارستان، با اشاره به این که در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در حال بررسی مانع اصلی تولید در سطح استان هستیم، در میان خبرنگاران اظهار کرد: مانع اصلی در تولید استان مقررات‌ کهنه‌ای است که موجب ایجاد موانعی برای تولید شده است، مانند محدودیت شعاع ۱۲۰ کیلومتر واحدهای صنعتی از شهر که دست بسیاری از تولیدکنندگان را بسته، البته اولویت‌های محیط زیستی هم باید لحاظ شود و تغییرات در این آیین نامه لازم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به حضور ده دستگاه اجرایی در حل مسائل قانونی تاکید کرد و گفت: در سطح استان ۶ مساله با مشکل مذکور شناسایی شده است که در کارگروه مشخصی بررسی می‌شود، که این مسائل برای حل ریشه‌ای در وزارتخانه‌ها نیز مطرح شده و سعی داریم در دولت و با نگاه ملی پیش رود.

استاندار تهران در مشکلات مصداقی نیز به بازدید از مجتمع پروفیلی با ظرفیت ۶۰۰ نیروی کار اشاره کرد و ادامه داد: این مجموعه صنعتی به دلیل کمبود مواد اولیه با یک سوم ظرفیت خود در حال فعالیت است، که برای حل این مساله ارز دولتی را در خارج از کشور تهیه کرده و معادل ریالی آن را در ایران دریافت می‌کنیم، تا با ارز دولت در خارج از کشور واردات مواد اولیه را انجام دهند، همچنین با هماهنگی شرکت فولاد مبارکه در سازمان بورس قرار شد بخشی از مواد اولیه نیز از این طریق تامین شود.

منصوری از جانب ریاست این مجموعه صنعتی قول داد تا با تامین مواد اولیه، هزار نفر دیگر در این کارخانه مشغول به کار شوند و گفت: در بازدید از مجموعه‌های کشاورزی که با شهرداری منطقه مربوطه مشکل داشتند، با هماهنگی انجام شده ظرف دو ماه معظل برطرف خواهد شد، همچنین صدور مجوز طرح توسعه برای دو واحد صنعتی را درنظر گرفتیم تا هر چه زودتر انجام شود.

استاندار تهران دو وظیفه معاونت اقتصادی استانداری شامل پیگیری‌ مصوبات بازدید از واحدهای صنعتی و ستاد تنظیم بازار را مطرح و خاطر نشان کرد: ستاد تسهیل در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان دبیرخانه‌ای دارد که مصوبات را پیگیری کند، البته در جلسات استانداری نیز قرار است که این پیگیری‌ها را مرور کنیم.

وی با اشاره به این که در سال ۱۴۰۱ رشد ۷.۴ تا ۷.۶ درصدی را برنامه‌ریزی کرده‌ایم، افزود: صنعت استان تهران ظرفیت تحول در کوتاه مدت را دارد، البته همراهی همه‌ی دستگاه‌های اجرایی و پیگیری مسئولین مربوطه را می‌طلبد.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: صنعت رشد تولید ستاد تسهیل سازمان صنعت معدن و تجارت استاندار تهران مواد اولیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۳۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رصد و پالایش صنایع پرخطر کرمان

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به راه‌اندازی قرارگاه پدافند شیمیایی استان کرمان در جهت رصد پایش صنایع پرخطر و مواد شیمیایی موجود در استان، طی مکاتبه با سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان و شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان، رصد و پالایش صنایع استان کرمان که در فرآیند انبارش، تولید، حمل و نقل و توزیع از مواد شیمایی خطرناک استفاده می‌کنند، آغاز شد.

در اولین قدم از چرخه مصونیت شیمیایی و بر اساس لیست دریافتی خود اظهاری از سوی سازمان‌های متولی، بازدید از تولیدی چسب خوش چسب و واحد صنعتی رنگ‌سازی بینالود واقع در شهرک صنعتی شماره یک شهر کرمان انجام شد.

طبق این طرح قرار است با حضور نماینده اداره کل پدافند غیرعامل استانداری کرمان طی مدت دو ماه از تمام واحدهای صنعتی پر خطر استان بازدید و اطلاعات مورد نیاز جمع‌آوری شود.

کد خبر 6086699

دیگر خبرها

  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در تهران
  • واکنش بازار به تغییر مقررات انتشار آگهی مسکن
  • وزارت صنعت بین تامین مواد اولیه با قیمت مناسب برای خودروساز تعادل برقرار کند
  • آغاز رصد و پالایش صنایع پرخطر کرمان
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته