Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سی سخت، در شهر سی‌سخت و روستاهای اطراف هنوز هستند کسانی که بر اثر زلزله بی‌خانمان شدند و در چادر زندگی می‌کنند و دادشان به جایی نمی‌رسد. 

زلزله‌ای در ۲۹ بهمن سال ۹۹ در ساعت ۲۲:۳۰ شهر سی سخت و روستاهای اطراف را به شدت لرزاند و باعث تخریب بیش از ۱۰۰۰ خانه و خسارات بیش از ۴۰۰۰هزار خانه گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زلزله باعث شد مردم هیچ سرپناهی نداشته باشند و در سرمای برف و باران در خودروهای خود و کنار در و دیوار به سر برند تا اینکه هلال احمر پای کار آمد و چند هزار چادر و هیتر بین تمامی زلزله زدگان توزیع کرد.

سپاه وارد میدان شد و انواع مواد غذایی و گرمایشی برای زلزله زدگان مهیا و توزیع کرد، ستاد بحران تمامی دستگاه های خدمات رسان را به کار گرفت و به مردم خدمات دادند، ارگان های مختلف، نیروهای مختلف مردمی از سراسر کشور به همراه خیرین مثل همیشه پای کار آمدند و به داد مردم رسیدند و از پخت غذای گرم گرفته تا اسباب کشی تا لوازم منازل زلزله زدگان را انجام دادند با مردم همدردی کردند و هر آن چه در توان داشتند در طبق اخلاص گذاشتند و تقدیم زلزله زدگان کردند.

معاون اول دولت و چندین وزیر با ماشین‌های شاسی بلند و محافظ به میان مردم آمدند و خودی نشان دادند و عده‌هایی دادند و رفتند که هنوز که هنوز هست مردم منتظر تحقق آن وعده ها هستند.

وام هایی برای احداث خانه های تخریبی و تعمیری برای مردم در نظر گرفته شد و به بانک ها ابلاغ گردید و قرار بر این شد که کلیه بانک ها برای ضمانت وام به صورت زنجیره ای از دریافت کنندگان تسهیلات ضامن قبول کنند و هیچ گونه سند رسمی یا کارمند دولتی از مردم نخواهند که متاسفانه برخی از بانک ها از این دستور سر باز زدند و آن طور که میلشان بوده عمل کردند و مسئولان وقت هم در سکوت کامل به سر بردند. 

طبق قانون در مناطق زلزله زده و بحرانی ۲ سال استمهال برای دریافت کنندگان تسهلات در نظر گرفته می‌شود که متاسفانه زلزله زدگان شهرستان دنا تاکنون از این قانون مستثنی بوده‌اند و عده بسیار زیادی از زلزله زدگان هنوز تسهیلات را به طور کامل  دریافت نکرده بودند که پیامک واریز اقساط از سوی بانک برایشان ارسال شد و مجبور شدند قسط پرداخت کنند.

و یا اینکه برخی از بانک ها مبلغی از همین تسهیلات را بابت اقساط از حساب زلزله زدگان بدون اجازه برداشت کردند و چندین بار از سوی مسئولان کشوری و استانی قول دادند که مشکل استمهال وام های مردم زلزله زده دنا می شود ولی تا به امروز چنین نبوده است. 

مسئولین استانی در تمامی اخبار اعلام کردند که دیگر هیچ فرد زلزله زده ای در چادر زندگی نمی کند که بازهم مثل تمامی وعده ها و حرف‌های قبلشان تناقض بسیار زیادی وجود دارد و هستند عده زیادی که تا همین امروز در چادر زندگی می کنند.

در آخرین سفر دکتر رئیسی  ریاست جمهوری به شهر سی سخت قول تسهیلات ۴۰ و ۵۰ میلیون تومانی برای زلزله زدگان دادند که مدتی است که این تسهیلات مصوب گردیده و به بانک ها ابلاغ شده ولی متاسفانه در این شرایط حساس و بحرانی که برف و سرما شروع شده و عده زیادی از مردم می‌توانند با همین ۵۰میلیون تومان در نظر گرفته شده خانه های خود را تقریبا تکمیل کنند و سرپناه زمستان خود قرار دهند عده ای از بانک‌های عامل از دریافت کنندگان این تسهلات ضامن کارمند خواستند که به گفته تمامی دریافت کنندگان این تسهیلات در این شرایط ضامن پیدا نمی‌شود و متاسفانه  هم اکنون مردم بلاتکلیف مانده و سرگردان هستند. 

گفتنی است در سفر دو هفته گذشته استاندار به شهر سی‌سخت و دیدار چهره به چهره استاندار با مردم و دیدن مشکلات این زلزله زدگان از نزدیک استاندار به دستگاه های خدمات رسان و بانک ها به صراحت اعلام کرد و دستور داد که مشکلات پیش روی زلزله زدگانی که تا به امروز مشکل داشتند و به هر نحوی نتوانستند ساخت و ساز انجام دهند، مشکلات آنها را حل وفصل کنید تا به راحتی بتوانند ساخت وساز کنند که متاسفانه این دستور هم تا به امروز اجرا نشده است و مردم همچنان گرفتار هستند. 

مردم شهر زلزله‌زده سی‌سخت اکنون از رئیس‌جمهور درخواست ورود به وضعیت این شهر و عدم همکاری بانک‌ها را دارند آن‌ها معتقدند اگر مبلغ تسهیلات وعده داده شده توسط رئیس‌جمهور به دستشان برسد خانه‌های خود را تکمیل می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: زلزله شهر سی سخت معاون عمرانی استاندار مشکلات زلزله زدگان دنا چادر نشینی روستاهای شهرستان دنا دریافت کنندگان زلزله زدگان شهر سی سخت زلزله زده بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۳۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۷۷۰ امدادگر برای امدادرسانی به سیل‌زدگان ۱۳ استان/ اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ محمودی، رئیس سازمان امدادونجات هلال احمر، با اشاره به امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی از ۴ تا ۹ اردیبهشت ١٤٠٣، گفت: ۱۳ استان (اصفهان، البرز، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان، هرمزگان و یزد) و ۵۷ شهرستان، نیاز به دریافت خدمات امدادی پیدا کردند.

وی با بیان اینکه امدادگران در این مدت زمان، به ۴۸۱۳ نفر امدادرسانی کردند، ادامه داد: ۱۹۷ تیم عملیاتی، شامل ۷۷۰ امدادگر، در ۹۱ عملیات شرکت کردند، ۳۴۴ نفر را اسکان اضطراری دادند و ۱۲۳ نفر را به مناطق امن منتقل کردند.

محمودی افزود: امدادگران با کمک دستگاه پمپاژ، آب تجمیع شده در ۲۹۲ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

رئیس سازمان امدادونجات گفت: ۵۵ دستگاه چادر، ۶۸۴ تخته پتو، ۲۹۵ تخته موکت، ۲۰۶۶ کیلوگرم نایلون، ٢۴٠ بسته غذایی، ۹۵۸ قوطی کنسروجات، ١٩٤ قرص نان و ٥٤٠ کیلوگرم برنج بین افراد متاثر از سیل و آبگرفتگی توزیع شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است
  • موفقیت بانک ملی ایران در جذب سرمایه اجتماعی با پرداخت تسهیلات خرد
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • ارسال کمکهای مردمی از شاهین شهر و میمه به سیل زدگان جنوب شرق
  • حضور ۷۷۰ امدادگر برای امدادرسانی به سیل‌زدگان ۱۳ استان/ اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • امدادرسانی به سیل‌زدگان در شرق و جنوب کشور
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • سرمایه‌گذاری صنعتی ۱۰ هزار میلیارد تومانی در کرمانشاه با تسهیلات سفر رئیس جمهور
  • چرا رئیس‌جمهور به بازدید از تهران آمد؟