Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@23:47:29 GMT

هیأتی که 4 سال است، احیای شب جمعه دارد

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۷۳۴۴۵

هیأتی که 4 سال است، احیای شب جمعه دارد

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، عبادت و راز و نیاز با تنها معبود جهان هستی، آن هم در دل تاریک شب، از سفارشات مهم اسلام و از دستورات همیشگی علمای اخلاق بوده است. آنان که توفیق شب زنده‌داری نصیبشان می‌شود و نسیمی از محبت پروردگار بر مشام جانشان می­‌رسد، تمام دنیا و آنچه در آن است، در نظرشان کوچک و حقیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ۱۷ آیه از قرآن کریم و همچنین در روایات متعدد از قول حضرات معصومین علیهم‌السلام تاکیدات فراوانی درباره شب زنده‌داری، مناجات با خدا در سحرها و اقامه نماز شب آمده است و این همه نشان از اهمیت فراوان خلوت شبانه با معبود محمود دارد.

 

حسینیه روضة‌الشهداء در غرب تهران از سال ۱۳۹۶ نسبت به احیای این سنت الهی در سحرگاه جمعه و ۲ ساعت مانده به اذان صبح اهتمام کرده است که با تلاوت قرآن کریم و زانو زدن در محضر حکمت‌های نهج البلاغه، فضای روحانی مناجات و دعای کمیل فرصتی را فراهم کرده تا مردم و جوانان پس از یک هفته درگیری در پیچ و خم زندگی، به خلوت با انیس القلوب بپردازند و بابی از معنویت و توجه به آخرت را بروی خود بگشایند. این جلسات با اقامه نماز جماعت صبح به اتمام می‌­رسد.

این جلسه هر هفته با نوای گرم ذاکر اهل بیت علیهم‌السلام حسین محمدی فام و در شمال غرب تهران به نشانی سردارجنگل، انتهای بهارغربی، حسینیه روضةالشهداء از دو ساعت مانده به اذان صبح روز جمعه برقرار است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قرآن کریم شب جمعه دعای کمیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۳۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی مس کرمان سه هفته زودتر از پایان لیگ برتر هندبال

تیم هندبال صنعت مس کرمان در فاصله سه هفته مانده به پایان لیگ برتر جشن قهرمانی گرفت.

به گزارش ایسنا، در هفته نوزدهم لیگ برتر هندبال مردان صنعت مس کرمان با کسب نوزدهمین پیروزی خود و ۴۰ امتیاز سه هفته مانده به پایان سی و شششمین دوره لیگ برتر هندبال مردان باشگاه‌های کشور تاج قهرمانی را بر سر نهاد. 

صنعت مس کرمان در این هفته با شکست زغال سنگ طبس در خانه خود با نتیجه ۳۲ بر ۲۴، کاپ قهرمانی لیگ برتر هندبال را به کرمان برد. 

صنعت مس با این پیروزی اختلاف امتیاز خود را با تیم دوم و سوم جدول رده‌بندی به ۷ رساند تا سه هفته مانده به پایان لیگ قهرمانی خود را قطعی کند. 

صنعت مس در هفته بیستم لیگ برتر هندبال مهمان پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد است. 

سایر رقابت‌های هفته نوزدهم لیگ برتر هندبال در حال برگزاری است. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • برتری شمس آذر مقابل پیکان در دیدار تماشایی بدون تماشاگر
  • این جاده‌ها تعطیلات آخر هفته یکطرفه می‌شوند
  • تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اوقات شرعی فردا یازدهم اردیبهشت در شیراز
  • قهرمانی مس کرمان سه هفته زودتر از پایان لیگ برتر هندبال
  • برنامه چهار هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد
  • رسمی؛ اعلام برنامه هفته های 27، 28، 29 و 30 لیگ برتر
  • اعلام برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر
  • اوقات شرعی نهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر