Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، موهبتی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: هفته گذشته با والی شیندن افغانستان جلسه‌ای داشتیم که مقرر شد طرف افغانی گمرک خود را ظرف یک هفته آینده در مرز یزدان مستقر کند.

او افزود: با این اقدام مبادلات در آن مرز از حالت خرده فروشی به حالت ترانشیت و کامیونی تغییر می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موهبتی با اشاره به اینکه قدیمی‌ترین بازارچه مرزی استان بازارچه یزدان است بیان کرد: در ۲ ماه گذشته بیش از ۲ هزار تُن کالا به صورت خرده فروشی به افغانستان صادر کردیم و در روز‌های اخیر تمام کالا‌هایی که در یزدان انبار شده بود را صادر کردیم.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در بازارچه مرزی میل ۷۳ واقع در شهرستان درمیان آمادگی تأمین زیرساخت‌های لازم از جمله ایجاد بازار تخصصی سیمان را داریم ادامه داد: کارخانه سیمان باقران قول داده است تا با هزینه خود گمرک افغانستان در آن مرز را احداث کند.

او با بیان اینکه یکی از دلایل مشکلات تجاری در مرز عدم ثبات والی ولایت فراه است و والی جدید آن یک هفته قبل منصوب شده است گفت: قرار است استاندار با هیأتی به افغانستان سفر کند و رایزنی‌هایی با والیان ولایت‌های فراه و هرات به منظور رونق مبادلات تجاری و حل مشکلات موجود داشته باشد.

موهبتی افزود: باید هزینه‌های صادرات را کاهش دهیم و برای این کار لازم است کالا‌هایی که از جنوب کشور می آید از طریق دوکوهانه، کالا‌های مرکز کشور از معبر گلورده و کالا‌های شمال کشور از مرز یزدان صادر شود تا هزینه‌های صادراتی کاهش یابد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه زیرساخت‌ها در دوکوهانه و گلورده آماده است عنوان کرد: طرف افغانستانی از ما زمان خواسته تا مجوز لازم را از دولت مرکز خود بگیرد.

او با بیان اینکه استقرار گمرک افغانستان در مرز ضروری است افزود: در این صورت مبادلات تجاری رونق خواهد گرفت.

موهبتی اظهار کرد: نیاز است نیرو‌های گمرک افغانستان در بازارچه‌های مرزی مستقر شوند و ما حتی قول داده ایم برای تأمین نیروی گمرکی به آن‌ها کمک کنیم.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به اینکه طرف افغانی خواهان مبادلات تجاری با دلار است، یکی دیگر از مشکلات ما در بحث تجارت مرزی عدم استقرار بانک ارزی یا صرافی در مرز است که نیاز است این مشکل نیز برطرف شود.

انتهای پیام/ ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مبادلات تجاری بازارچه مرزی مرز یزدان گمرک افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۳۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صنعت: از کشور‌هایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند

عباس علی‌آبادی اظهار داشت: هدفگذاری ما توسعه تعاملات و همکاری تجاری با کشور‌های دیگر به روش غیرسنتی است و از کشور‌هایی کالا خواهیم خرید که از ما کالا بخرند.

تسنیم: وی در بازدید از نحوه برگزاری نمایشگاه اکسپو، اظهار داشت: هدفگذاری نخست ما توسعه بازار به طریق غیرسنتی است؛ در این روش به سمتی حرکت می‌کنیم که کالا‌ها را بفروشیم.

وی افزود: با این شعار، با کشور‌های دیگر رابطه برقرار می‌کنیم تا تعاملات و همکاری تجاری داشته باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: از کشور‌هایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند و این مساله مهمی است که باید محقق شود.

بنابر این گزارش ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO ۲۰۲۴)، به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور با پیش‌بینی بازدید بیش از ۲۰۰۰ تاجر و بازرگان خارجی از ۱۱۹ کشور جهان، از امروز ۸ تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، این مقاله را بخوانید
  • درخواست کنسرسیوم ریلی برای انجام تشریفات قطار ترانزیتی افغانستان به گمرک ارائه شد
  • وزیر صنعت: از کشور‌هایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق
  • توسعه بازارهای تجاری با روش های غیرسنتی
  • استقرار جوی پایدار و صاف تا اواسط هفته در گیلان
  • اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، بخوانید
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین