Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@22:01:39 GMT

کارگروه فرش خوزستان تشکیل خواهد شد

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۷۳۷۳۵

کارگروه فرش خوزستان تشکیل خواهد شد

ایسنا/خوزستان در جهت حمایت از بافندگان و ساماندهی صنعت و هنر فرش بافی در استان کارگروه فرش خوزستان تشکیل خواهد شد.

احسان عباس پور مشاور اجرایی استاندار امروز پنجشنبه در حاشیه بازدید از کارگاه ها و تعاونی های فرش بافی در شهرستان اندیمشک با اعلام این خبر، اظهارکرد:  متاسفانه تا کنون این کارگروه در خوزستان تشکیل نشده است که با تشکیل آن و داشتن برنامه های منسجم ومدون می توان گام های اساسی در جهت اشتغالزایی و بهبود وضعیت معیشتی خانواده ها بویژه در مناطق کمتر و غیر برخوردار برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تشکیل وتقویت اتحادیه های فرش در استان و شهرستان هایی که بستر مناسبی در جهت توسعه ی این هنرصنعت را دارند نیز ضروریست و با تشکیل کارگروه استانی هم بخش زیادی از  مشکلات موجود قابل حل خواهند بود.

همچنین به منظور اشتغالزایی پایدار و حمایت از کارآفرینان و کارجویان روستایی با اولویت زنان  سرپرست خانوار و بدسرپرست صبح امروز از چند منطقه روستایی در شهرستان اندیمشک با حضور رییس مرکز ملی فرش ایران، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری و احسان عباس پور مشاور اجرایی استاندار بازدیدی به عمل آمد.

عباس پور در این بازدید نیز با تاکید بر ایجاد اشتغال پایدار براساس ظرفیت های بومی و فرهنگی هر منطقه، اظهارکرد: در خصوص تقویت و توسعه مشاغل  خانگی، کارگاهی و رفع مشکلات تعاونی های موجود با برنامه ریزی های بعمل آمده و دستور کاری که مشخص شده است در جهت اشتغالزایی به ویژه در مناطق روستایی و مناطق غیربرخوردار در حال اقدام هستیم. 

مشاور اجرایی استاندار خاطرنشان کرد در این راستا با نظارت و هم افزایی که بین متولیان خواهد بود انشالله شاهد بهبود وضعیت معیشتی خانواده ها در این مناطق باشیم.

وی خبر از تشکیل کارگروه تخصصی اشتغالزایی پایدار مناطق روستایی استان داد و گفت : در این کارگروه شناسایی، تقویت و حمایت از کارآفرینان و کارجویان روستایی استان با اولویت زنان سرپرست خانواده و کارجویان خانواده های غیربرخوردار در حال انجام است.

همچنین زینب پارسافخر مشاور استاندار و مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان نیز در ادامه گفت: با پیگیری های ویژه مشاور اجرایی استاندار و در راستای حمایت از کارآفرینی و اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با اولویت خانواده های غیربرخوردار و زنان  سرپرست خانوار به دبیری این اداره کل، کارگروه تخصصی اشتغالزایی در جهت جذب اعتبارات در قالب تسهیلات قرض الحسنه و تشکیل بانک اطلاعاتی زنان و کارجویان کارآفرین و کارجویان روستایی با حضور اداره کل امور روستایی استانداری، صمت، جهاد کشاورزی، کار تعاون و رفاه اجتماعی و... تشکیل شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اخبار اقتصادی خوزستان اشتغالزايي مشاور اجرایی استاندار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۳۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۵۹۴ هزار تن گندم و کلزا در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر تعاون روستایی خوزستان گفت: از ابتدای فصل خرید گندم و کلزا تاکنون ۵۹۴ هزار و ۱۷ تن محصول از کشاورزان استان توسط مراکز تعاون روستایی خریداری شد.

زرگانی افزود: از این میزان ۵۴۶ هزار و ۳۴۶ تن گندم و ۴۸ هزار و ۶۷۱ تن کلزا می‌باشد. 

وی ادامه داد: در این مدت ۲۹۷ هزار و ۶۰ تن گندم به کارخانه‌های آرد و سیلو‌های گندم و ۴۴ هزار و ۱۵۱ تن کلزا با کارخانه روغن کشی مدلل ارسال شده است.

دیگر خبرها

  • بازگشایی بیشتر محور‌های مسدود شده عشایری و روستایی در خوزستان
  • تشکیل کارگروه مشترک پلیس و شهرداری، برای رفع نواقص نقاط پرتصادف تهران
  • تشکیل کارگروه رفع موانع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ساوجبلاغ
  • دستور رئیسی برای طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره
  • ابراهیم رئیسی دستور ساخت جت ۱۰۰نفره را داد!
  • طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور
  • دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس‌جمهور خبر داد
  • دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور خبر داد
  • خرید بیش از ۵۹۴ هزار تن گندم و کلزا در خوزستان
  • تمامی مدارس نوبت عصر خوزستان فعال هستند